רוצים לאכול סופגניות ולשמור על אורח חיים בריא? בואו תגלו איך - סרוגים

רוצים לאכול סופגניות ולשמור על אורח חיים בריא? בואו תגלו איך

סופגניות הן מזמן לא רק בצק עם ריבה, או סתם מאכל חג מסורתי. בשנים האחרונות הסופגניות הפכו לתעשייה שלמה שגוררת אחריה עשרות חידושים, טעמים ואפילו סערות תקשורתיות. אז איך משיבים ב'מאפה נאמן' לסערת הסופגניות של ליצמן ואלו טיפים הם מציעים • וגם: מהי הסופגנייה הכי נמכרת?

author-image
רוצים לאכול סופגניות ולשמור על אורח חיים בריא? בואו תגלו איך
  צילום: יחצ

מעבר לכך שהן בין הסמלים הבולטים בחג החנוכה, סופגניות הפכו בשנים האחרונות לתעשייה שלמה, שכבר מזמן לא מציגה אותן כסתם בצק שומני עם ריבה ומשקיעה ביח"צ ראוי מצופה בשוקולד, קציפת פירות טרופיים, ריבת חלב או כל רעיון כמעט שתזרקו לאוויר.

וכשמדברים על סופגניות מדברים על הטעם. בכל מבחני הטעימה השונים שנערכו בשנים האחרונות, מובילה 'מאפה נאמן' בציונים גבוהים. המילויים, הציפויים, הרכות, הטעם המשפחתי ובעצם כל עולם התוכן של הסופגנייה ב'נאמן' הוא שמקנה לה את מעמדה.

רשת 'מאפה נאמן' היא קונדיטוריה משפחתית שהחלה אי שם בשנות ה-20 ברחובות שכונת הבוכרים בירושלים עם הסב ברוך נאמן, והפכה בהובלת הנכד בעל אותו השם ("ברוך הוא שמי המלא", אומר לנו בוקי נאמן, מבעלי הרשת) לרשת מצליחה בעלת סניפים בכל הארץ.

סופגנייה שהיא יותר יצירת אמנות מאשר עוד מאכל מסורתי (צילום: יח"צ)

סופגנייה שהיא יותר יצירת אמנות מאשר עוד מאכל מסורתי (צילום: יח"צ)

הטעם המשפחתי שמלווה כאן את כל המאפים, בא לידי ביטוי מיוחד גם בקולקציית הסופגניות הצבעונית והמרשימה. בקולקציית הסופגניות תוכלו למצוא כמעט כל מילוי שרק תחשבו עליו. החל מהטעמים המוכרים- שוקולד, ריבת חלב, חלבה וריבה ועד לפיסטוק, קצפת שוקולד, קציפת פירות טרופיים, מוס, וניל, סברינה ועוד רבים וטובים שכדאי ללכת ולראות ובעיקר לטעום בעצמכם.

כיצד בוחרים את הטעמים בקולקציית הסופגניות?

"בכל שנה, בערך כחודשיים לפני חג החנוכה, כל בני המשפחה, שף הקונדיטור הראשי של הרשת ומנהלים בחירים ברשת מתכנסים לסיעור מוחות בנוגע לקולקציית הסופגניות שתושק.

אחרי ניסוי, תהייה וטעימה ראשונית, אנו מגבשים החלטות, טועמים, ועורכים פרזנטציה לכל הזכיינים שברשת. בא נאמר שמתוך 20 סופגניות לערך שהוצעו, השנה נבחרו 13 סוגים שונים של מילויים לסופגניות המותאמים גם לקהל הבוגר וגם ללקוחות הצעירים של מאפה נאמן.

סביב הקולקציה תמיד יש חגיגה גדולה והתרגשות של כל העוסקים בדבר, וכמובן של הלקוחות".

עם כזה מבחר גדול, מהי הסופגנייה הנמכרת ביותר?

פה לבוקי נאמן אין בכלל ספקות. מסורת זו מסורת. "לסופגנייה במילוי ריבת התות המסורתית אין מתחרים", הוא אומר ומגלה שעל אף המתחרות הפוטוגניות שלה, בצורת סופגנייה במילוי קצפת שוקולד או גבינת פירורים מפנקת "בפועל זו הסופגנייה הנמכרת ביותר גם לקראת חג החנוכה אבל בעיקר בחג עצמו".

השנה זכו הסופגניות לעלות גם לכותרות בזכות שר הבריאות ליצמן שקרא שלא להפריז באכילת סופגניות, ועובדה רוב העם מוכיח את אהבתו למסורת אבותיו ודורש להשאיר את הסופגניות על אף הערך הקלורי והתזונתי המופרך שלהן.

"כשם שאנשים אוכלים קוגל וצ'ולנט בשבת וימשיכו לאכול, כך גם עם סופגניות שהם חלק ממנהגי החג ומסורת החג. כמו שהפלאפל לא ייעלם – גם הסופגניות לא ייעלמו", אומר בוקי נאמן, מבעלי 'מאפה נאמן' המשפחתי שגם השנה מכינים אלפי סופגניות בשלל סוגים וטעמים שקשה פי שתיים לסרב להן. אך עם זאת נאמן נזהר בדבריו וממליץ שכמו בכל מוצר, גם מהסופגניות כדאי לצרוך במידה.

מחשבה בכל טעם וטעם צילום:יח"צ)

מחשבה בכל טעם וטעם (צילום:יח"צ)

ולאחר המחשבה הרבה המושקעת בכל הקשור לסופגניות, השנה תוכלו למצוא קולקציית סופגניות שלמה הכוללת 13 סוגים שונים שמותאמים גם לקהל הבוגר וגם ללקוחות הצעירים של מאפה נאמן.

בקולקציית הסופגניות תוכלו למצוא כמעט כל מילוי שרק תחשבו עליו. החל מהטעמים המוכרים- שוקולד, ריבת חלב, חלבה וריבה ועד לפיסטוק, קצפת שוקולד, קציפת פירות טרופיים, מוס, וניל, סברינה ועוד רבים וטובים שכדאי ללכת ולראות ובעיקר לטעום בעצמכם.

למי קראתם סופגנייה עם ריבה?

למי קראתם סופגנייה עם ריבה? (צילום: לינוי משעלי)


והנה 4 טיפים שכדאי לדעת כשמגיע התיאבון:

הכול זה עניין של תכנון. חנוכה נמשך שמונה ימים, ואם אתם טועמים סופגנייה בכל יום, תכפילו אותם בסך הקלוריות ותגלו שלשמירה על המשקל אחרי חג הפסח יש מתחרה רציני. לפני שאתם נהנים מסופגנייה טעימה, חשבו כיצד היא משתלבת בתזונה ואיזו פעילות גופנית אתם מתכננים אחריה..

הפעילו את חוש הטעם. אם הקלוריות חשובות לכם, העדיפו מילוי של ריבה ולא ממרחים שומנים. שוקולד, ריבת חלב, חלבה או קצפת מכילים אחוזי שומן גבוהים ומעלים את כמות הקלוריות בכל ביס של סופגנייה.

התמקדו בסופגנייה בלבד. אם בחרתם לאכול סופגנייה, קחו אותה בחשבון במקום המאפים והמתוקים האחרים שתכננתם לאותו היום. לא כדאי לנשנש עוגיות, עוגות ושוקולדים ולהגיע למצב שבו כמות הקלוריות שצברתם גבוהה מידי.

אם יש לכם ייסורי מצפון. אם בכל סופגנייה שאתם אוכלים אתם חוששים להעמיס קלוריות, תמיד אפשר להתמקד במילוי הבצק הרך ופחות בציפוי שנגע בשמן. הוא אמנם קריספי יותר, אך בפועל הוא החלק המשמין ביותר.

חלק מההפתעות לילדים שלנו או לילדים שבנו

חלק מההפתעות לילדים שלנו או לילדים שבנו

 

15622726_1306533089409305_2379872827121994418_n

 

NEEssMAN - 1

(צילום: יח"צ)

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו