רוצה להיות רב? תלמד הלכות שכנים - סרוגים

רוצה להיות רב? תלמד הלכות שכנים

לא רק הלכות שבת ושחיטה. מהיום, מי שירצה לקבל הסמכה רשמית כרב, יהיה חייב להבחן על שלל נושאים שבין אדם לחבירו. נת"ע ל'סרוגים': "תיקון מבורך"

רוצה להיות רב? תלמד הלכות שכנים
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הרבנות הראשית הודיעה כי מעתה כל מי שירצה להיות מוכר כרב באופן רשמי מטעמה יהיה חייב לעבור מבחנים לא רק בהלכות שבת, שחיטה ועוד נושאים הקבועים במתכונת הבחינה שנים רבות, אלא גם בהלכות דרך ארץ ובין אדם לחברו.

בין הנושאים עליהם ייבחן כל מי שייגש למבחני ההסמכה לרבנות, ניתן למצוא: הלכות כיבוד אב ואם, הלכות ביקור חולים, הלכות צדקה, הלכות שכנים, הלכות השבת אבידה ועוד שלל נושאים הנוגעים למצוות שבין אדם לחבירו.

"תיקון מבורך"

בארגון 'נאמני תורה ועבודה', שלא פעם מתח ביקורת על התנהלותה של הרבנות הראשית, מברכים על ההחלטה. בשיחה ל'סרוגים' מסרו גורמים בתנועה כי "תפקיד הרב בישראל הינו תפקיד המצריך ידע נרחב בהלכה על כלל היבטיה ופרטיה".

לדברי הגורמים: "מבחני ההסמכה לרבנות במדינת ישראל, כללו עד כה בחינות על מצוות שבין אדם למקום ואנו מברכים את הרבנות הראשית על הכנסת מקומן של מצוות שבין אדם לחברו. מדובר בתיקון חשוב ומבורך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רק המיעוט יבחן בבחינה זו
חיים | 19-12-2016 10:01
הבחינה הזו נמצאת רק בדרישות לכושר לרב עיר/אזורי. בדרישות לרב שכונה, מושב או יישוב הבחינה הזו לא קיימת. כמו כן דווקא דברים שעלולים להיות נחוצים לרב עיר או רב אזורי לא קיימים יותר בחומר והם (בניגוד לנאמר בכותרת וכתבה) שחיטה וטריפות למשל