רבני דרך אמונה: "הסכם בין מפלגות לא יכול לשנות את האמת"

רבני דרך אמונה: "הסכם בין מפלגות לא יכול לשנות את האמת"

ראשי ארגון רבני 'דרך אמונה' תוקפים בחריפות את הכוונה לפנות את היישוב עמונה ואת המפלגות השותפות לכך: "אין אמון בהבטחות שהם ידאגו לתושבי עמונה"

"הסכם בין מפלגות לא יכול לשנות את האמת"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראשי ארגון 'דרך אמונה', מפרסמים הבוקר (ראשון) גילוי דעת לקראת הפינוי הצפוי של היישוב עמונה בעוד כשבועיים ובו הם מבהירים כי ארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל, ושום הסכם קואליציוני או הבטחות של מפלגות כאלה ואחרות אינו משנה זאת.

בין הרבנים החתומים על גילוי הדעת: הרב דב ליאור לשעבר רב העיר קריית ארבע, הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים, הרב חיים שטיינר ישיבת מרכז הרב, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב דוד חי הכהן ראש מוסדות אורות התורה והרב ברוך אפרתי יו"ר 'דרך אמונה'.

"ארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל"

תחת הכותרת "עקב האיום לגרש יהודים מנחלתם בארצנו אנו באים בקוצר מילים לברר את האמת הברורה והמוחלטת על פי תורת ד'", כתבו הרבנים כי "ארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל מאז שבועת ד' לאבות ולדורי דורות. כאן נבנו מקדשי ישראל, כאן ניבאו הנביאים הגדולים שכל העולם יודע על קדושתם. כאן נכתבו התהילים הנאמרים יום יום על ידי אלפים ורבבות מבני ברית וגם משאינם בני ברית".

עוד נכתב בגילוי הדעת כי "הארץ נגזלה מאתנו בכוח על ידי גויים. מעולם לא ויתרנו עליה ולא החלפנו אותה בארץ אחרת, ועל כן כל העמים שכבשו אותה והושיבו בה נוכרים, הם הגזלנים. אנו הבעלים האמיתיים, ולא להיפך. כל קביעה אחרת היא שקר שאין לו רגליים".

"אין אמון בהבטחות"

"עקירת ישובים מהארץ היא חטא ופשע שאין לו שום הצדקה. מעשים אלו מלווים בגזל וחמס של משפחות שלמות, אנשים נשים וילדים, אשר התיישבו ברשות הממשלה, ומסרו עשרות שנים מחייהם לבנות חיים מתוקנים בארץ", כתבו הרבנים, וציינו כי עד היום טרם בא פתרון ליושבי גוש קטיף שנעקרו בכוח הזרוע בהבטחות שווא לפני 12 שנה. ההבטחות של היום לדאוג לתושבי עמונה אין בהם אמון יותר ממה שהבטיחו ולא קיימו עד היום".

"אי אפשר לשנות אמת"

בסוף דבריהם כתבו הרבנים כי "הסכם שנעשה על ידי מפלגות בממשלה, איננו משנה את האמת הברורה שכל הנאמן לד' ולעמו לא יזוז ממנה לעולם. אין מקום לפשרות בנושא ארץ ישראל, ופשרות הרי הן בבחינת 'לא הודה בארצו'.

לכידה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
האם אריאל וסמוטריץ לא התייעצו עם רבניהם?
מתפלא | 11-12-2016 9:35
לא באמת מתפלא. ברור לכולם שאורי אריאל משתמש ברבנים ומעולם לא שמע להם.
2
שאלה גלויה לרב ליאור: למה שתקת בהסכם האולפנה בבית אל???
HACA | 11-12-2016 9:48
לכבוד הרה"ג הרב דוב ליאור שליט"א שירבו כמותך בישראל אמן מדוע בהסכם המביש בגבעת האולפנה שתקתם? איך יכול להיות שרב קורא לכולם לבוא למסור את נפשם על הבתים בגבעת האולפנה ומאחורי גבם מנהל משא ומתן לפינוי בהסכמה בתמורה לבניית ישיבה חדשה למוסדותיו ובתים לאברכים שלו? זה היה תקין בעינך? זו תורה? או שזה מהלך נדלני להצלת קופת ישיבת בית אל על חשבון האחזותינו בארץ ישראל ברור לי מה תשובתך ולכן אחזור ואשאל מדוע שתקתם והכשרתם את הדיל הנדלני הזה???? מה אתם רוצים מבנט אם רב בכיר בציונות הדתית מתיר לעשות לפנות שכונה ולהרוס את הבתים ללא כל התנגדות בתמורה לישיבה חדשה וגדולה ובתים למוסדותיו? בנט בסך הכל הלך בעקבות אותו רב וניסה לעשות הסכם לפינוי אשמח שכבוד הרב יתן תשובה לשאלה הזו
הרב התנגד לגמרי להסכם האולפנא
תלמיד | 12-12-2016 0:47
דעת הרב היא כי אין שום פשרות ואין הסכמים בעניין שהוא גופי תורה
3
האם הנציג של הרבנים האלה הוא לא אלי ישי
ניסן | 11-12-2016 11:26
למה תמיד מצביעים למפלגה אחת ובאים בטענות למפלגה אחרת
4
האם החכים של תקומה מתייעצים עם רבנים?
שמעון | 11-12-2016 11:39
או הם רק נאה דורש ולא נאה מקיים?
5
שמחתי שהגדילו והדגישו שם גאוןהגאונים ר ד ליאור ולידו רב
ר רב כותר גדול לידו רב י-ם מלא תלמודא אחכ >>עד ר אפרתי | 15-12-2016 14:05
יפה ששומרים על כבוד הרבנים כי היום שועלים קטנים מחבלים כרמים. כל קטנציק מרהיב כנגד גדולים ממנו