הרשת גועשת בעקבות סרטון של יד 2: "טמטום" - סרוגים

הרשת גועשת בעקבות סרטון של יד 2: "טמטום"

סרטון של אתר 'יד2' המציג מתנחל כמי שכל רכושו אינו היה שייך לו, העלה את זעמם של הגולשים: "כל עוד מדובר במתנחלים, הדם שלהם מותר". יד 2: "אין כוונה או דבר המכפיש את ציבור המתיישבים"

הרשת גועשת בעקבות סרטון של יד 2: "טמטום"
  (צילום מסך מתוך הסרטון של יד2)

סרטון פרסומת חדש של האתר הפופולרי 'יד 2' הצליח לעורר את זעמם של גולשים רבים ברשת, בעקבות הרושם המתקבל מהסרטון לפיו כוכב הסרטון, גד שטיין, מוצג כמתנחל המודה שכל רכושו אינו שלו. במהלך הסרטון נראה "שטיין" כשהוא מצביע על כל מיני מוצרים ואביזרים שברשותו ומודה כי הם היו שייכים למישהו אחר.

בפתח הסרטון נראה "שטיין" כשהוא אומר: "כשאלוקים נתן לאברהם את הארץ המאובטחת היא לא הייתה חדשה מהניילונים. עברו עליה היבוסי, הגירגשי והחיתי. אז מה? אברהם אמר לאלוהים 'לא רוצה'?, למה לזרוק?". בשלב הזה הצביע "שטיין" על מעילו ואמר: גם זה היה שייך למישהו אחר". בהמשך נראה שטיין כשהוא מחזיק עוד מוצרים ואביזרים ואומר כי גם הם היו שייכים למישהו אחר.

"תתביישו לכם"

הגולשים הרבים שמיד עשו את ההקבלה לסכסוך הישראלי פלסטיני ועל ויכוח הבעלות והקדימות על האדמות ביהודה ושומרון, תקפו בחריפות את האתר.

"תתביישו לכם. זו פרסומת מביישת, מבזה, חצופה", כתב אחד הגולשים. "הרבה זמן לא ראיתי כל כך הרבה עזות מצח וטמטום – כן טמטום – של גוף מסחרי שמתעקש להפטר מנתח כה גדול של לקוחותיו. אני מבין שאינכם רוצים אנשים התומכים ברעיון שזו ארצנו ואתם מנסים להיפטר מכל מי שלא חושב שהמתיישבים הם גזלנים שיושבים על "רכוש של מישהו אחר" ועוד "בזול" .

גולש אחר כתב: "בושה. לא יודע מה חשבתם שם אבל אותי כלקוח נאמן איבדתם. חברה של יודעת לתת כבוד ללקוחות שלה אין לי מה להיות לקוח שלה".

גולש אחד היה יותר ישיר וכתב: "כל עוד מדובר במתנחלים, הדם שלהם מותר".

"כלקוחה ותיקה", כתבה גולשת נוספת, "אני רואה עלבון אישי ועלבון ציבורי בקו שהחלטתם לנקוט בפרסומת המזעזעת הזו. רציתם להרוויח לקוחות חדשים? בפועל תאבדו אלפי לקוחות שהיו מרוצים ועכשיו יחרימו אתכם. תתביישו".

"אין כוונה או דבר המכפיש את ציבור המתיישבים"

גורמים באתר השיבו באותו הפוסט לטענות הגולשים וכתבו: "חשוב לנו להדגיש שבפרסומת אין כוונה או דבר המכפיש את ציבור המתיישבים. הפרסומת משקפת את המהות של יד2, ובמקרה זה היא מתייחסת להיסטוריה של ארץ ישראל על פי המקורות. כך, שכמו שלפני שעם ישראל התיישב בארץ הזו, התיישבו בה עמים אחרים. כך גם ביד2, אנשים קונים מוצרים שונים שהיו שייכים בעבר לאנשים אחרים".

"מעבר לכך", ביקשו הגורמים להבהיר, "אנחנו מעריכים ומוקירים את כל אזרחי ישראל וביניהם גם את ציבור המתיישבים ומזמינים אתכם לצפות בסרטים הבאים בקמפיין ולגלות כיצד תוכל לעשות שימוש בשירותי יד2 המוצגים בו".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
יד 2 חברה זרה
| 06-12-2016 18:21
במאי 2014 הושגה הסכמה למכירת קורל-תל ל-Axel Springer Digital Classified, מיזם משותף של תאגיד אקסל שפרינגר הגרמני וקרן ההשקעות של ג'נרל אטלנטיק, תמורת כ-800 מיליון ש"ח. -החברה זרה לחלוטין כמו כן בספטמבר 2015 נמכרו 70% מפורטל דרושים לאתר יד2 של אקסל שפרינגר הגרמנית לכן המלצה לא להכנס לאתר -שלא יהיה להם רווחים מפרסומות ולא לפרסם בתשלום
2
נראה אתכם עושים סרטון כזה על הערבים
| 06-12-2016 19:40
חאלס יבכיינים, כל דבר ישר פרשנות אנטי ימני
חלאס יבכיינים | 06-12-2016 21:40
חאלס יבכיינים, כל דבר ישר פרשנות אנטי ימני, סתם פרסומת יפה ליד 2 ועוד בכיכוב התנחלות מה רע?
3
למכירה
צביקה | 06-12-2016 21:10
מוח קומפקטי יד שניה מפרסומאי. כחדש (כמעט לא היה בשימוש)
4
כתבתם שהאתר לא עובד
על מי אתם עובדים | 07-12-2016 7:54
מעניין למה כתוב שסרוגים לא עובד כרגע כבר יומיים .
5
לא אוהבים לראות את המציאות...
אלון | 07-12-2016 8:36
על מה המאבק בעמונה?
6
אחרי הקפואים[אלו האכזריים] שהיו בשואה הכל יכול להיות.
הגויים של צואת אכילת עץ הדעת שגעו תיהודים | 25-12-2016 13:12
יש קשר בין ערוץ הזימה והלכלוך ערוץ 2 ל יד 2?
7
דווקא מצחיק
ע | 31-12-2016 19:54
קצת הומור עצמי מה יש