אליפות העולם בשחמט הוכרעה: קרלסן שמר על כתרו

אליפות העולם בשחמט הוכרעה: קרלסן שמר על כתרו

לאחר שלושה שבועות מורטי עצבים בניו-יורק, הוכרעה אליפות העולם בשחמט במשחקים בקצב מהיר, כאשר האלוף הנוכחי, מגנוס קרלסן, מנצח פעמיים את יריבו ובכך שומר על כתרו. העם הנורווגי יכול סוף סוף לנשום לרווחה

author-image
שחמט: מגנוס קרלסן שמר על כתר האליפות
  שמר על תואר האלוף, ובצדק. מגנוס קרלסן (צילום מסך מיוטיוב)

אליפות העולם בשחמט, 2016, הגיעה לסיומה והאלוף הנוכחי: מגנוס קרלסן, שמר על תוארו בתוצאה 3-1 עם 12 תוצאות תיקו. הטוען לכתר, סרגיי קריאקין, נלחם כמה שאפשר, אבל לקראת הסוף נגמר לו האוויר והוא הוכרע.

כזכור, בשנים-עשר המשחקים הראשוניים בקצב קלאסי (המשחקים שבד"כ משוחקים בתחרויות: 100 דקות ל40 מסעים, ותוספת של חצי שעה מהמסע ה40) לא הייתה הכרעה. לאחר שבעה משחקים בתוצאת תיקו, היה זה דווקא הטוען לכתר שהשיג הכרעה במשחק השמיני. אולם קרלסן החזיר לו בניצחון במשחק העשירי, ועם שתי תוצאות תיקו השלב הראשון באליפות נגמר בתוצאה 6-6.

לפי חוקי האליפות, אם לאחר 12 משחקים אין הכרעה, עוברים לשלב הבא: 4 משחקים בקצב מהיר (25 דקות לשחקן) ששוחקו בערב אחד, ב30 לנובמבר עם 10 דק' הפסקה בין כל משחק.

לאחר שתי תוצאות תיקו, לקריאקין נגמר הכוח וקרלסן ניצל זאת בניצחון ברור במשחק ה15 בדו-קרב.

במשחק האחרון היה קריאקין חייב לנצח כדי להישאר באליפות (ולהמשיך למשחקים בקצב בליץ). הוא ניסה לפתוח בצורה לא רגילה כדי להשיג משחק יותר פתוח, אבל קרלסן השתלט על המשחק ועם סיומת "סטייל-מורפי", הוא הכריע את המשחק עם הקרבת מלכה:

המסע שהכריע את הדו-קרב. 50.? (צילום מסך)

המסע שהכריע את הדו-קרב. 50.? (צילום מסך)

קרלסן במסע שסיים למעשה את הדו-קרב ושמר על תוארו, שלח את מלכתו הלבנה במסע 50. מה-ח6! ולא ניתן למנוע מט.

למרות שסרגיי קריאקין הביא מאבק לוחמני לאורך כל הטורניר, והציג את מיומנותו הבלתי רגילה בהגנה – בסוף הניצחון הגיע לשחקן הטוב יותר. לפני האליפות מגנוס קרלסן דורג במקום ה1 בעולם, בעוד קריאקין רק במקום ה9.

ילד הפלא הנורווגי, חניכו של גארי קספארוב, הראה שעוד יש לו מה לתת, והדרך להביס אותו ולקחת לו את הכתר, תהיה ארוכה וקשה. קרלסן, שהפך לסלב בארצו נורווגיה ובעולם בכלל, שמר על האליפות ויחכה לזוכה בתחרות המועמדים הבאה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו