סיון רהב מאיר: מה התשובה לבנט ולשליין? - סרוגים

סיון רהב מאיר: מה התשובה לבנט ולשליין?

סיון רהב מאיר מתייחסת לעימות הפומבי בין נפתלי בנט לליאור שליין אודות אמיתותם של סיפורי התורה: "מה ליאור שליין מצפה למצוא? כתובת שעליה כתוב "אברהם אבינו היה פה, נובמבר תתפ"ז, עד מתי?"

סיון רהב מאיר: מה התשובה לבנט ולשליין?
  לא מאמיני בגלל הוכחות מדעיות. רהב-מאיר (יח"צ)

עיתונאית חדשות 2 ומי שמקיימת מדי שבוע שיעור על פרשת השבוע, סיון רהב מאיר, מתייחסת לעימות הפומבי שנערך בשבועיים האחרונים בין נפתלי בנט לליאור שליין, עימות שהחל בסרטון על פרשת השבוע שהעלה שר החינוך לעמוד הפייסבוק, והמשיך בתכנית 'גב האומה' במהלכה לעג שליין לבנט ופקפק במציאות ה' ובאמיתותם של סיפורי התורה.

בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה, כתב רהב מאיר: "ברוכים הבאים לפורמט החדש בהנחיית נפתלי בנט וליאור שליין. הפרק הראשון נקרא "אברהם אבינו – כן או לא?", והשבוע עברנו לפרק "אלוקים – כן או לא?". ראיתי את הפוסטים ואת הלייקים ואת הזעם הקדוש בכל צד, אבל לא ממש עקבתי אחרי הפרטים".

"מה ליאור שליין מצפה למצוא?"

רהב מאיר ממשיכה ויורדת למהות הויכוח בין השניים וכותבת: "סליחה, אני פשוט לא מאלה שמאמינים רק בגלל הוכחות מדעיות, ולא מבססת את האמונה שלי על בסיס ממצאים ארכיאולוגיים וחרסים עתיקים". בשלב הזה היא מתייחסת לדבריו הציניים של שליין וכותבת: "על מה בדיוק שליין מתווכח? מה הוא מצפה למצוא? כתובת שעליה כתוב "אברהם אבינו היה פה, נובמבר תתפ"ז, עד מתי?".

"אלוקים, אברהם והתורה קיימים – כי אנחנו קיימים, אנחנו עוסקים בהם ומביאים אותם לתוך מציאות ימינו", כתבה רהב מאיר והוסיפה כי "ההוכחה הכי טובה לכך היא צעיר ושמו ליאור מרדכי שליין (זה השם המלא), שיושב בארץ שהובטחה לאברהם, 4000 שנה אחריו, ומדבר עליו, ממש בשפתו של אברהם".

"משה רבנו הוא 'גב האומה'"

לאחר מכן מצטטת רהב מאיר פסקה של 'אחד העם' מתוך מאמרו שנקרא "משה", ומציינת כי כך הוא ענה לציניקנים שהיו בדורו: "זה משה האיש הקדמון, שאתם מבקשים לברר מציאוּתו ומהוּתו, אינו עניין אלא למלומדים שכמותכם. אבל אנו יש לנו משה אחר, משה שלנו, זה שצורתו קבועה בלב עמנו מדור דור והשפעתו על חיינו הלאומיים לא פסקה מימי קדם ועד עתה. ומציאותו ההיסטורית של משה זה אינה תלויה כלל בחקירותיהם. כי אף אם הייתם מצליחים להראות בבירור גמור, שמשה האיש לא היה כלל, או שלא כך היה, לא יגָרע על ידי זה מאומה ממציאותו ההיסטורית של משה האידיאל, זה שהלך לפנינו לא רק ארבעים שנה במדבר סיני, אלא אלפי שנה בכל ה'מדבּריות', שהתהלכנו בהם ממצרים ועד הנה".

לאחר שציטטה את דבריו של אחד העם כתבה רהב מאיר: :במילים אחרות, נדמה לי שאפשר לנסח זאת כך: משה רבנו – הוא פשוט גב האומה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שאפו
| 03-12-2016 19:43
סחתיין עליה... כתבה יפה... ועדיין תמיד זה טוב לברר לעצמנו את האמונה וצריך שנהיה וודאים בה ב100 אחוז.
2
התשובה לשליין זה שהוא בן זונ סליחה זוג של מרב מיכאלי
שליין בקרוב בגהנום[אז יפטרו לו הספקות איי אייי איי דייי | 01-01-2017 16:12
משהו בסוף עלול לידפוק לו מאפרה בראש גם ככה הוא דפוק.