עיתונאי 'הארץ' נחקר לאחר ש"נדנד" לח"כית - סרוגים

עיתונאי 'הארץ' נחקר לאחר ש"נדנד" לח"כית

עיתונאי 'הארץ', ניר גונטז', עוכב לחקירה במשך כשעתיים וחצי וזאת מפני שהתקשר מספר פעמים לחברת הכנסת יעל גרמן. "הכתב זומן לחקירה לאחר שעלה חשד שהטריד טלפונית חברת כנסת"

עיתונאי 'הארץ' נחקר לאחר ש"נדנד" לח"כית
  (מרים אלסטר/פלאש90)

עיתונאי 'הארץ', ניר גונטז', עוכב אמש (רביעי) לחקירה במשך כשעתיים וחצי וזאת מפני שהתקשר מספר פעמים לחברת הכנסת יעל גרמן.

על פי הדיווח ב'הארץ', בחודש אוקטובר האחרון התקשר גונטז' לגרמן 12 פעמים במשך יומיים ממספר חסום. השיחה המוקדמת ביותר הייתה בשעה עשר בבוקר והמאוחרת ביותר בשעה תשע וחצי בערב. גרמן לא ענתה לאף אחת מהשיחות ולדבריה לא ידעה כי מדובר בעיתונאי ניר גונטז'. לפני כשבועיים הגישה חברת הכנסת תלונה בנושא לקצין הכנסת.

אלא, שאתמול אחר הצהריים התקשר שוטר ממשטרת כפר סבא לגונטז' ודרש ממנו להגיע לתחנת המשטרה באופן מידי. עם כניסתו לחקירה, הבהירו לו חוקרי המשטרה כי הוא חשוד בהטרדה טלפונית של חברת הכנסת. גונטז' הוחתם על מסמך לפיו המשטרה רשאית לקחת ממנו דגימות די-אן-איי.

העיתונאי עוכב לחקירה במשך כשעתיים וחצי, ומשאלות החוקרים הבין כי המשטרה בדקה את פירוט השיחות היוצאות והנכנסות שלו בטלפון הנייד. בעצת עורכת הדין טלי ליבליך, היועצת המשפטית של העיתון, ענה גונטז' לכל השאלות כי מדובר ב"חקירה פוליטית בניגוד לנהלים".

"היה ידוע לכולם שם שאני עיתונאי מעיתון 'הארץ'", אמר גונטז'. "לבסוף נתבקשתי לחתום על שחרור בערבות כספית ואיסור ליצור עמה (ח"כ גרמן, י"ק) קשר. הודעתי שאני מסרב. החוקר אמר שיעצור אותי, אך לבסוף אמר בעל פה שאסור לי ליצור איתה קשר". גונטז' סירב לחתום אך אמר כי לא ייצור קשר עם חברת הכנסת במשך 24 שעות, אך במידה ותהיה לו שאלה במסגרת עבודתו למחרת, יפנה אליה. בתגובה אמרו השוטרים כי הוא מעמיד את עצמו במצב של אפשרות למעצר, אך לבסוף הוא שוחרר.

גרמן אמרה ל"הארץ" כי הופתעה לשמוע על חקירתו של גונטז'. "אני הייתי בטוחה שזה מטרידן סדרתי. זה היה ממספר חסוי. לפני כמה זמן אמרתי לעצמי מעניין מי זה, זה אפילו לא עניין אותי. אם הם היו מתקשרים אלי ואומרים לי שזה ניר גונטז' הייתי צוחקת".

דוברת המשטרה מסרה כי "החקירה היתה מפוקחת על ידי ניצב מני יצחקי ראש אגף חקירות ומודיעין כפי שמחייב הנוהל". עוד נמסר כי "הכתב זומן לחקירה לאחר שעלה חשד שהטריד טלפונית חברת כנסת, זאת לאחר קבלת תלונה על ידי קצין הכנסת. הכתב נחקר באזהרה על פי חוק ולאחר חקירתו שוחרר. חקירתו של הכתב אושרה על ידי גורמי הפיקוד המקצועיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו