שולי מועלם: "אנחנו רוצים למנוע את הגירוש וההרס"

שולי מועלם: "אנחנו רוצים למנוע את הגירוש וההרס"

חברת הכנסת שולי מועלם, מיוזמות חוק ההסדרה, הבהירה היום (רביעי) כי אין ספק בכלל שתושבי עמונה יאלצו לזוז ממקומם: "המטרה היא להזיז את עמונה לחלקה אחרת באותו הר"

author-image
מועלם: "אנחנו רוצים למנוע את הגירוש וההרס"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

המאבק על עמונה. חברת הכנסת שולי מועלם, מיוזמות חוק ההסדרה, הבהירה היום (רביעי) כי אין ספק בכלל שתושבי עמונה יאלצו לזוז ממקומם. בראיון לגל"צ אמרה מועלם כי "ברור לכולם שבמקום שבו נמצאים היום שתושבי עמונה הם לא יוכל להישאר". לדבריה: "המטרה היא להזיז את עמונה לחלקה אחרת באותו הר, מה שנקרא 'עמונה צפון'. אנחנו רוצים למנוע את הגירוש וההרס הזה".

ח"כ מועלם הוסיפה כי "לצערי אנחנו לא יכולים להביא את כל הקואליציה להסכים על החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון. לכן אנחנו מביאים את חוק ההסדרה, שהוא לא במקום סיפוח והוא לא סיפוח מהדלת אחורית. הוא הסדרה של התיישבות על אדמות שבהגדרתן הן לא אדמות מדינה".

אין חוקים שמכשירים עבריינות פוליטית

מנגד, חברת הכנסת זהבה גלאון טענה כי "החוק מבקש לתת פרס לעבריינות פוליטית ולפורעי חוק. היה שם שוד מאורגן. הייתי קוראת למה שעבר עכשיו בוועדה המשותפת D9. הצעה שמזלזלת ביועץ המשפטי לממשלה, ביועץ המשפטי של הכנסת ובפסק דין. אין דברים כאלה. אין חוקים שמכשירים עבריינות פוליטית"

כצעד נגדי חברי מפלגת מרצ מתכוונים להגיש הצעת חוק "שתעגן את עקרונות הדין הבינלאומיים", לדבריה של ח"כ גלאון. " בנושא של גזל קרקעות בשטחים מתוך תקנות האג ואמנת ג'נבה הרביעית. אנחנו מתכוונים לקחת סעיפים ולהכניס אותה לחוק הישראלי. כולל חיוב כספי אישי על בעלי תפקידים המשתמשים בכספי ציבור לצורך פעולה שמפרה זכויות בקרקעות פלסטינים בשטחים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
היא נפלה על כל הראש!
| 30-11-2016 15:53
אין שום סיבה שעמונה יצטרכו לזוז, ואם היא לא מאמינה בצדקת הדרך, איך היא תצליח לשכנע את כל השאר??