מרהיב: 1000 איש שחזרו את חגיגות כט' בנובמבר; צפו - סרוגים

מרהיב: 1000 איש שחזרו את חגיגות כט' בנובמבר; צפו

ההסתדרות הציונית העולמית ערכה הערב שחזור של חגיגות כ"ט בנובמבר בירושלים. למעלה מאלף איש רקדו הורה כמו לפני קום המדינה. ילדים שרקדו באותה הרחבה ב-1947 חזרו בהתרגשות לשחזר את השמחה כמבוגרים; צפו

author-image
מרהיב: 1000 איש שחזרו את חגיגות כט' בנובמבר; צפו
  (צילום: פיליזר תקשורת)

ההסתדרות הציונית העולמית חגגה הערב (שלישי) את התאריך ההיסטורי החשוב כ"ט בנובמבר, שחל היום, היום בו אומות העולם הכירו רשמית בזכותו של העם היהודי למדינה יהודית בארץ ישראל- בשחזור היסטורי ייחודי של קבלת הבשורה וחגיגות ההמונים ברחובות. האירוע הייחודי סחף מעל אלף משתתפים בריקודי הורה ברחבת בניין המוסדות הלאומיים, בליווי רקדנים מקצועיים בתלבושות אותנטיות. שחקנים בדמויות היסטוריות, ביניהן חוזה המדינה בנימין זאב הרצל וראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון, הסתובבו בקהל ושלהבו את החגיגה הישראלית. על פני הבניין כולו הוקרן מיצג וידיאו-ארט חדשני, שהציג את כ"ט בנובמבר באופן חוויתי ונגיש והראה את ההצבעה בעצרת האו"ם, את בנימין זאב הרצל על המרפסת ואת קהל החוגגים ב-1947.

(צילום: פיליזר תקשורת)

ההסתדרות הציונית העולמית איתרה ילדים שרקדו ושמחו ב-1947 וחזרו כמבוגרים, על מנת לשחזר את השמחה יחד עם מאות הצעירים שרקדו לצדם. אחד החוגגים סיפר בהתרגשות "הערב חזרתי אחורה בזמן לשמחה שחוויתי ב-1947. התגאיתי לחגוג שנית במדינת ישראל כעבור 70 שנה, לצד ילדיי ונכדיי ששמחו יחד איתי וחוו את ההתרגשות שלי באותה התקופה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו