ביקורת סרטים לדתיים • חיות הפלא והיכן למצוא אותן: פג הקסם

ביקורת סרטים לדתיים • חיות הפלא והיכן למצוא אותן: פג הקסם

ביקורת סרטים לדתיים. קבלו קסם- קחו ספרון קטן ואזוטרי של ג'יי קיי רולינג, נפחו אותו מעבר לכל פרופורציה, אמרו את מילות הקסם ושחררו לאוויר סרט ראשון מתוך חמישה בסדרת חיות הפלא והיכן למצוא אותן, ו...טדאם - הרי לכם סרט פנטזיה שרוכב על הצלחה של הארי פוטר! אל תנסו בבית

ביקורת • חיות הפלא והיכן למצוא אותן: פג הקסם
  באדיבות גלובוס מקס

ביקורת סרטים לדתיים: חיות הפלא והיכן למצוא אותן

כל מי שלמד בישיבה, לא ישכח  לעולם את המחזה של מאות לומדים מוקפים בערימות ספרים, מתעמקים  בהם שעות על גבי שעות, משווים, מקשים, מתרצים ומתווכחים בלהט על קוצו של יוד בחדוות לימוד נדירה . זה משהו שאי אפשר להסביר למי שלא נכח בבית המדרש – או לחלופין ראה את אחותי הקטנה עם ספרי הארי פוטר… כן, ממש כמו אברך בישיבה, היא  מסוגלת לקום בסערה באמצע קריאה, לרוץ לספריה ולפתוח כמה ספרים במקביל, להשוות, להעלות השערות על טעות סופר או צנזורת עכו"ם – והכל כדי לנסות ולתרץ סתירה בין  הארי פוטר ואבן החכמים עמוד 325 לבין אוצרות המוות, עמוד 431 בסוגיית "פתח בכד וסיים בשרביט…"

לא פלא אם כן, שהיא הבהירה לי בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שברגע שיצא לקולנוע הסרט "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" – אנחנו הולכים אליו יחד. מכיוון שגם אני חסיד נלהב של הארי פוטר הסכמתי בשמחה, תוך חשש לא קל שאתאכזב מהניסיון להמשיך את הצלחת הארי פוטר ללא הארי פוטר עצמו – חשש שהתממש לדאבוני.

הסרט – הראשון מתוך חמישה מתוכננים – מבוסס על ספרון  שהוציאה ג'יי קיי רולינג (תחת שם העט ניוט סלמנדרה) שכשמו כן הוא- מספר על חיות הפלא בעולם הקסמים.

חיות הפלא

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

 



באדיבות גלובוס מקס

באדיבות גלובוס מקס

באדיבות גלובוס מקס

עלילת הסרט מתרחשת בשנת 1926- הרבה לפני שהארי פוטר נכנס בסערה לעולם הקוסמים. קהילת הקסם בכל העולם שרויה בחרדה גדולה לאחר שגלרט גרינדלוולד, קוסם רב עוצמה עם רעיונות קיצוניים במיוחד, נעלם לאחר שזרע הרס ואימה ביבשת אירופה.

בעיצומה של תקופה נפיצה זו, מגיע לניו יורק לעצירת ביניים קצרצרה ניוט סלמנדרה- קוסם צעיר וחוקר של חיות הפלא – שהשלים זה עתה מסע חובק עולם בו תיעד, חקר ואסף מגוון עצום של יצורי פלא   תכניותיו של סלמנדרה משתבשות באחת כאשר ג'ייקוב, מוגל בן תמותה ( נטולי הקסם לא נקראים בסרט מוגלגים כי אם "אל קסם" או בקיצור "אל- קס"), משחרר בטעות חלק מחיות הפלא השוכנות במזוודתו של ניוט, מה שעלול לחשוף את הסוד הגדול  של עצם קיומם של קוסמים ובכך להפר את האיזון העדין שנשמר עד כה.

ניוט סלמנדרה, טיפוס לא שגרתי (באדיבות גלובוס מקס)

ניוט סלמנדרה, טיפוס לא שגרתי (באדיבות גלובוס מקס)

אם לא די באנדרלמוסיה שיוצרים היצורים ברחבי העיר, יגלה סלמנדרה כי כוחות קסם אפלים וקטלניים במיוחד משוטטים ברחובות ניו יורק ומאיימים להחריב כל מה שנקרא בדרכם.

ניוט, ג'ייקוב, הילאית כושלת בשם טינה גולדשטיין ואחותה המוזרה, יוצאים למצוד ביזרי ומשעשע במיוחד אחרי חיות הפלא הנמלטות, תוך כדי שהם נמלטים מרשויות הקסמים שבניגוד למר סלמנדרה- לא מעוניינות לחקור ולטפח את חיות הפלא אלא רואות בהם איום שיש להשמיד. זאת כאמור, כשכל העת  מרחפת כל הזמן סכנה גדולה וחמקמקה.

מהי הסכנה מסתורית האורבת בכל פינה? (באדיבות גלובוס מקס)

מהי הסכנה מסתורית האורבת בכל פינה? (באדיבות גלובוס מקס)

נתחיל במה שטוב- הסרט נוטף פנטזיה ושובבות כמיטב המסורת של ספרי הארי פוטר. יצורי הפלא על כל מוזרויותיהם ותכונותיהם המשעשעות ממלאים את המסך בדבר המתוק והנעים הזה שמשך מליארדים בעולם לקרוא שוב ושוב את הארי פוטר. העושר הדימיוני, הקוסמות שמרחפת באוויר ושלל המושגים שכל כך אהבנו לאהוב (התעתקויות, לחשים, הנגזות ושאר ירקות) עושים פשוט כיף בלב לאורך כל הסרט.

דא עקא, זה לא הארי פוטר…  בניגוד להארי החברותי, מתגלה ניוט סלמנדרה כטיפוס מסוגר ומרוחק- על גבול אספרגר של קוסמים- שעם כל גאונותו המחקרית, לא משכיל להתנהל היטב עם הסובבים אותו. אך מעל הכל- לכל אורך הצפייה לא עוזבת התחושה שמישהו עושה עלינו "מערוף" ומנסה לדחוף לנו כמה שיותר פנטזיית קסם סטייל הארי פוטר לפני שנשים לב שהקשר בין הארי פוטר למה שאנחנו צופים בו – הוא קלוש עד לא קיים.  לקחו כאן ספרון קטן שיצא אחרי סדרת ספרי הארי פוטר כמין קוריוז של מכורים לדבר, תפרו עלילה שלמה שמבוססת על שם כותב הספר, ועכשיו באים ואומרים לנו שזה אותו דבר, והנה, אוטוטו יצאו שאר ארבעת סרטי ההמשך.

יש קסם באוויר, אבל לא כמו שציפינו (באדיבות גלובוס מקס)

יש קסם באוויר, אבל לא כמו שציפינו (באדיבות גלובוס מקס)

התחושה היא שמישהו כאן התאהב  מעל הראש באווז המטיל ביצי זהב בשם הארי פוטר ומנסה לסחוט אותו עד טיפת האווז האחרונה בכדי למקסם את רווחיו. אבל כשוחט אווזים מקצועי במיל', הרשו לי לומר זאת כך- אם תסחט אווז יותר מדי- זהב זה לא מה שהוא יטיל כפרה, וד"ל ואכמ"ל…

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בנוגע לדירוג רמת הצינעות
אנונימי | 09-04-2017 23:07
כותב המאמר דירג את רמת הצניעות בסרט זה כ'נקייה לגמרי-תענוג' בתור אחד שראה את הסרט לא מזמן לא הייתי אומר ככה, יש שם קטע אחד לפחות שזכור לי שממש לא שייך לראות לכל בן/בת תורה. חיילכם לאורייתא!