כל הדרך עד הסוף - ליגת הישיבות תקציר המחזור השני

כל הדרך עד הסוף - ליגת הישיבות תקציר המחזור השני

המחזור השני מספק לנו תמונת מצב להמשך הדרך, וישנן קבוצות שכבר מראות שצריך להתחשב בהן בדרך אל התואר. אבל בליגה, במיוחד כמו שלנו, כל קבוצה נלחמת עד הסוף והמתח עולה לשיאים לא פשוטים

author-image
כל הדרך עד הסוף - ליגת הישיבות המחזור השני

אנחנו בעיצומו של המחזור השני ובית א' כבר מקבל תמונת מצב לאחר שהקבוצות סיימו לשחק את משחקם השני בליגת הישיבות התיכוניות. כמובן שנשאר רק המשחק המסקרן במיוחד בין המובילות הזמניות בבית: ישיבת כפר הרא"ה וישיבת בנ"ע גבעת שמואל. גם בית ב' פתח את משחקיו עם הפתעות לא הקטנות.

כפי שאנו רואים עד עכשיו, השחקנים נבנים בתוך הנבחרות שלהם ולא יוותרו עד התואר. לא שכחנו שבנוסף לגביע והיוקרה גם מגיע פרס בדמות מלגה למרכז האקדמי לב, אז בכלל שווה להיאבק. נחזור רגע לליגה ונראה מה קורה שם:

ישיבת בנ"ע כפר הרא"ה – ישיבת בנ"ע גבעת שמואל 70-33

המשחק המסקרן בבית א' נפתח עם שתי המובילות של הבית במאבק על ראשות הבית. כזכור, הבחורים מגבעת שמואל ניצחו את הקבוצה מכפר גנים, ואילו הבחורים מכפר הרא"ה הראו משחק משובח כשניצחו את הקבוצה מכפר סבא. והנה, קיבלנו כמעט גמר כבר במחזור השני.

האולם המקומי של ישיבת כפר הרא"ה נצבע כולו באווירה לא-רגילה והקהל הביתי לא הפסיק לעודד לאורך כל המשחק עם כל מה שצריך: דגלים, תופים ומערכת הגברה. חגיגה של כדורסל. שתי הקבוצות מאומנות היטב, עם ציפיות גבוהות להמשך הדרך.

המחצית הראשונה נפתחה במשחק יציב ושקול, עד שהבחורים מגבעת שמואל פרטו על העצבים של המקומיים ופתחו פער של 10 נק' בדרך ל14-4. הקהל המקומי שלא הפסיק לעודד, הרים את הקבוצה ובמאבק נחוש הפער ירד ל5 נק' בלבד, ותוצאת המחצית הראתה: 28-23.

אבל אז נפתחה המחצית השנייה, ועוד לא ברור לנו מה אמרו שם בחדר הלבשה, אבל הבחורים מגבעת שמואל העלו את הרמה והתפוצצו על המקומיים שאיבדו ריכוז ונתנו למשחק לברוח להם מבין האצבעות, עד לסיום המפתיע: 70-33 לנבחרת מגבעת שמואל. הבחורים מכפר הרא"ה הראו מחצית ראשונה נחושה, ועם קהל שכזה – בטוח עוד נראה אותם למעלה!

עם נעילת המחזור השני בבית א', מתבססת הקבוצה מגבעת שמואל בראשות הבית עם שני ניצחונות בשני משחקים, יחד עם הבחורים מקרית הרצוג שרק הפרש סלים מפריד ביניהם. בטוח יהיה מעניין לראות את המשחק ביניהם.

משחקי בית ב'

ישיבת בנ"ע ראשון לציון – ישיבת בנ"ע לפיד מודיעין 67-38

רא

המחזור השני בבית ב' הפגיש בין קבוצות שיודעות לייצר הגנה חזקה. הבחורים ממודיעין מגיעים מעודדים מהניצחון במחזור הראשון על האשדודים, ואילו הבחורים מראשון לציון מגיעים לאחר הפסד לישיבת בת ים, אבל באמתחתם פוטנציאל עוצמתי.

כללי המשחק: מי שישבור את ההגנה של היריב – יזכה, ולראשון לציון יש חתיכת הגנה לא קטנה: ליבנה טרבלסי – סנטר שמתנשא לגובה 2 מטרים! הבחורים ממודיעין שמו את מירב המאמצים בהגנה כדי לנטרל את הסנטר המסוכן, ובאו עם תכנית מסודרת שהתבררה כמדוייקת והם הצליחו לבלום אותו.

הקבוצה מראשון לציון לא התייאשה וניסו לרווח את המשחק, אבל לא צלחו את המחצית הראשונה והפער גדל ל30 נק' כאשר הבחורים ממודיעין מובילים במחצית 40-10.

עם פתיחת המחצית השנייה נראה היה שהבחורים מראשון חוזרים למשחק, כאשר הם מנטרלים את התכנית ההגנתית של הקבוצה ממודיעין, ועם שיחרור הסנטר – הנקודות התחילו לזרום אליהם. אבל זה כבר היה מאוחר מדי, הבחורים ממודיעין שמרו על היתרון עד לתוצאת הסיום 67-38 והם עולים לראשות בית ב'.

הבחורים מראשון לציון הראו נחישות ועם יציאת המשבר הם אכן ניצחו את המחצית השנייה 28-27, הם צריכים ללמוד את הלקחים ואנחנו עוד נראה אותם גבוה. בטוח.

ישיבת בנ"ע נווה הרצוג אשדוד – ישיבת בנ"ע אדרת בת ים 48-83

לאחר הניצחון במחזור הקודם על הבחורים מראשון לציון, מגיעה ישיבת אדרת בת ים למשחק חוץ מול ישיבת נווה הרצוג, שהפגינה קרב לא פשוט מול הבחורים ממודיעין במחזור הקודם.

שריקת הפתיחה נשמעה בגבעת וושינגטון וניכר שהבחורים המקומיים הפיקו לקחים מההפסד במחזור הראשון והגיעו מוכנים למשחק. נווה הרצוג הפעילו לחץ חזק על כל המגרש והראו תכנית הגנתית מסודרת על שחקני בת ים.

לאורך הרבע הראשון נווה הרצוג הראו משחק נהדר עם הנעת כדור ויתרון בצבע, ולקבוצה מבת ים לא הייתה תשובה לנוכחות הדומיננטית של הבחורים מאשדוד. כמו תמיד, הסיפור לא נגמר עד שהוא לא נגמר ובתחילת הרבע השני פתחו מבערים והראו את הנחישות הלא רגילה שלהם: ופתאום ההפרש רק 6 נק' בלבד.

אבל, כמו שקורה לעתים במאבקים, האוויר נגמר רגע לפני הסוף, ולמרות המאבק יוצא הדופן נווה הרצוג הצליחו לשמור על היתרון ובהפעלת לחץ נוסף הגדילו את היתרון עד תוצאת הסיום. 48-83.

ישיבת אמית עמיחי רחובות – ישיבת בנ"ע נחלים 38-55

הבחורים מנחלים לא זוכרים לטובה משחקים מול קבוצות מרחובות, ובמחזור הקודם הפסידו ברגע האחרון לישיבת הדרום ב5 נק' בלבד. לכן ברור למשחק הזה הם הגיעו אחרת. מהצד השני, הבחורים מעמיחי רחובות מגיעים מעודדים מהניצחון במחזור הקודם על הבחורים מלוד.

המחצית הראשונה נפתחה במשחק שקול כאשר הקבוצות מראות משחק מאוזן ומאופק עד לתוצאה 20-12. אבל במחצית השנייה התחיל להירקם המהפך, כאשר הבחורים מרחובות התחילו לרוץ למתפרצות שלקבוצת נחלים לא היה מענה אליהם. אבל למרות כל זאת לקראת סוף הרבע השלישי, הבחורים מנחלים הראו את הפוטנציאל שלהם והפער החל להצטמק: עד שהגענו ל7 נק' בלבד. הכל פתוח!

אבל במשחקים כמו בליגה הזאת, לפעמים המאבקים לא מספיקים: הבחורים מרחובות שמרו על היתרון גם ברבע הרביעי ושמרו על המקום בפסגת בית ב'. הקבוצה מנחלים הראתה תושייה גם בזמנים קשים, ואנחנו עוד נראה אותם.

חברת אפיק – יוזמה של אראלי פלאח וטל כהן, לקידום הספורט במגזר הדתי. הפרויקט הראשון: ליגת הישיבות התיכוניות בכדורסל,יצא לדרך ואתם מוזמנים לעקוב, לחוות, ולהיות חלק מהשינוי שעתיד להתחולל בעתיד הספורט בישראל ובמגזר הדתי. 

או פשוט תפרגנו להם בפייסבוק! לחץ כאן

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו