ביקורת סרטים לדתיים: לחזור לגור עם אמא • קומדיה עם אמירה

ביקורת סרטים לדתיים: לחזור לגור עם אמא • קומדיה עם אמירה

עיצמו לרגע את העיניים ודמיינו סיטואציה שבה אתם נאלצים לחזור לגור עם אמא שלכם, ככה פתאום בגיל 40. נשמע מפתה נכון? הקומדיה הצרפתית "לחזור לגור עם אמא" לוקחת את כל מה שתיארתם לעצמכם בשניות אלה, מקצינה זאת קצת ומוסיפה להם הרבה הומור. והתוצאה - חמה ומתוקה כמו מאפה צרפתי שיצא זה עכשיו מהתנור. ביקורת סרטים

לחזור לגור עם אמא - הומור בניחוח צרפתי
  באדיבות קולנוע חדש

ביקורת סרטים לדתיים: לחזור לגור עם אמא – בבתי הקולנוע ברחבי הארץ החל מ- 24.11

איני חובב מושבע של סרטים צרפתיים. אני חייב להיצמד לתרגום כל הזמן, אוזני הצברית לא מורגלת לשפה שמתגלגלת על הלשון כמו באגט במורדות השאנז אליזה, וכל המילים נשמעות לי אותו דבר. בנוסף, מרגע סיומו של הסרט, במשך כמה שעות, אני נוטה לאמלל את הסובבים אותי ולדבר איתם ג'בריש צרפתי בסגנון: "סה מוניפיק! סווי ז'ברום לה רגלי צפרדע טואלט קרואסון סרקוזי", מה שלא תורם כל כך למעמדי החברתי.

ובכל זאת, שמתי פעמי לסרט "לחזור לגור עם אמא" שהוקרן בסינמטק במסגרת פסטיבל הקומדיות הצרפתיות וממש לא התאכזבתי מכך.

הומור אמיתי, כזה שגורם לך לצחוק מכל הלב, הוא כזה שמצליח לדגום בפינצטה התנהגויות אנושיות אוניברסליות , ואז, כשהצופה נמצא בעמדה של "וואלה, תכלס גם אצלי זה ככה", הוא לוקח את המצב לקיצוניות מפתיעה כזו או אחרת. "לחזור לגור אצל אמא" היא קומדיה צרפתית חכמה שעוסקת בסוגיות שכל צופה יכול להזדהות עמן באופן כזה או אחר, ולכן – למרות העיסוק בנושאים רציניים ולא הומוריסטיים בעליל – היא מצחיקה ומשעשעת במיוחד.

לחזור לגור עם אמא

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

סטפני, אשת קריירה מצליחה ומוכשרת, נקלעת ביום בהיר אחד (יותר נכון לומר יום לא בהיר בכלל אחד ) למצב בו היא בלי עבודה, בלי כסף ובלי המעמד שאליו כה אהבה להשתייך. וכך, בגיל 40, היא מוצאת את עצמה חוזרת לגור בבית של אמא שלה שמחממת יתר על המידה את הבית, שומעת בקולי קולות שירים ישנים, מעירה ונותנת עצות ללא הרף, ואם כל זה לא מספיק- מתחילה לשכוח דברים ולהתנהג בצורה בלתי הגיונית, שתתברר כהגיונית ביותר עם הזמן – ודי לחכימא במיני ספויילר.



באדיבות קולנוע חדש

לחזור לאמא בגיל 40. (באדיבות קולנוע חדש)

לחזור לאמא בגיל 40. (באדיבות קולנוע חדש)

הבמאי הצרפתי אריק לאבן (שאף הגיע לארץ לכבוד הצגת סרטו, נשא כמה מילים לפני הקרנת הבכורה והודה שאימו היוותה השראה לדמות האם בסרט) צולל בסרט לעומקם של מקומות שפחות נהוג לעסוק בהם בקומדיה טיפוסית: אבטלה וחוסר אונים, משבר גיל ה-40, בדידות ואהבה בגיל השלישי ועוד. ההומור והסרקזם של הדמויות מהווים מגן מטפורי בפני הטאבו החברתי בעיסוק בנושאים הללו, וכך דווקא הגישה הקלילה והמצחיקה מאפשרת לגעת ישירות, בלי כפפות, בעצבים החשופים הללו.

לחזור לגור עם אמאGare-St-Charles_02926

מתנהגת מוזר, ויש לזה הסבר מצוין… (באדיבות קולנוע חדש)

לצד סוגיית החזרה בגיל מאוחר לבית אמא, מעמתת אותנו העלילה עם סוגיות כבדות לא פחות של יחסים מורכבים בין אחים, סודות משפחתיים, דינמיקות זוגיות הרסניות, ויכולתם של הפרט והמשפחה, להתאים עצמם לשינויים בלתי צפויים שהתקופה המשוגעת שנקראת "חיים" מספקת לנו חדשות לבקרים.

בקיצור ולעניינאז' (הזהרתי אתכם שזה גורם לי לזה), אם מתחשק לכם להעביר ערב בצחוק בריא, ועל הדרך לצחוק גם על עצמכם ועל הדינמיקות המשפחתיות שחשבתם שיש רק אצלכם בשולחן שבת\ ליל הסדר\ ארוחת ערב ( מחק את המיותר); הסרט "לחזור לגור עם אמא" זו דרך מצוינת להיווכח שזה ככה לא רק אצלכם, או אם תרצו כפרפרזה על משפטו האלמותי של טולסטוי – כל התנהלות משפחית מגוחכת, מגוחכת בדרכה שלה.

כל משפחה והג'וקים שלה (באדיבות קולנוע חדש)

כל משפחה והג'וקים שלה (באדיבות קולנוע חדש)

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
הבן שלי כבר בן 50 ועדיין מתגורר אתנו
מישל | 09-02-2017 2:13
כמה שאני לאהוב אותו, ילד מתוקשלי רוצה להיות ארטיסט במאי אבל שהוא כבר לא צעיר. עדיין לא נשוי.! ללא ילדים. וזה לא פשוט בכלל! מוריס אמרו עליו שיגיע רחוק ואני עובדת בתמרוקיה השכונתית בשביל לקנות לו סיגריות קנדיוטי.
הצחקת אותי מאוד :)
הר מצדה נלי | 04-05-2017 23:36
נשמע שהמוריס שלך לא סיפור הצלחה משאור חחח אבל לחזור לגור עם אמא קנדיוטי דוקא סרט שמאוד נגע ללב.