הרב רבינוביץ: "הכותל המערבי והעם היהודי זועקים היום די!"

הרב רבינוביץ: "הכותל המערבי והעם היהודי זועקים היום די!"

רב הכותל מזועזע מהפרובוקציה הבוקר ברחבת התפילה: "עשרות גברים זרים בעזרת הנשים, צעקות מפגינים וצלמי תקשורת – אלה מחזות שקורעים כל לב יהודי. האם זהו הכותל שלנו? המקום ממנה לא זזה שכינה?

author-image
"הכותל המערבי והעם היהודי זועקים היום די!"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הפרובוקציה בכותל. רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ מגיב למהומה בכניסה לרחבת הכותל המערבי, בעקבות צעדת הארגונים הרפורמים והקונסרבטיבים לעזרת הנשים כשהם אוחזים ספרי תורה.

"נשות הכותל פגעו היום באלפי מתפללים ומתפללות, כשקיימו תפילה מעורבת הפגנתית בתוך עזרת הנשים, וביזו ספרי תורה כשהעבירו אותם מיד ליד כאחרון החפצים." מסר הרב רבינוביץ'. "מתוך חרדה עמוקה מפגיעה בספרי התורה הרבים שהובאו במסגרת ההפגנה, הנחיתי את סדרני הקרן למורשת הכותל המערבי שלא להתעמת עם המפגינות, על אף שהפרו באופן ברוטלי לא רק את הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אלא כל הנחיה וכל מנהג של הכותל המערבי מאז ומעולם. הלב נקרע למראה ספרי תורה, הקדושים מכל קדושה, נישאים כשלטי הפגנה. מעולם לא היה כדבר הזה. אוי מה היה לנו."

מכות ברחבת הכותל המערבי

(צילום: נשות הכותל)

הרב רבינוביץ' הוסיף והגיב: "עשרות גברים זרים בעזרת הנשים, צעקות מפגינים וצלמי תקשורת – אלה מחזות שקורעים כל לב יהודי. האם זהו הכותל שלנו? המקום ממנה לא זזה שכינה? יבורכו רוב מתפללי הכותל, שנענו לפנייתי שלא נגררו לפרובוקציה, ולא העניקו לנשות הכותל הקיצוניות את התמונות המזעזעות של יהודים מתכתשים אלה עם אלה למרגלות שרידי בית המקדש; אבל, לדאבוני, הצליחו נשות הכותל לצרף אליהן להפגנה הפעם גם מנהיגים מן התנועות היהודיות הליברליות בארה"ב."

בקריאה להרגעת הרוחות ולהחזרת השקט למקום התפילה המרכזי של העם היהודי, אמר הרב: "אחיי היהודים, הכותל המערבי והעם היהודי זועקים היום 'די!' האם אינכם רואים כיצד נשות הכותל גוררות את כולנו בדרך ללא מוצא. דרך של קנאות, של אלימות, של הפגנות, של מלחמת אחים עד לסוף המר?! עד מתי?! הכותל המערבי הוא מקום קדוש. מקום של תפילה. מקום של אחדות. מיליוני מבקרים ומתפללים בכותל המערבי מעידים בכל יום כי זהו רצונו של רובו המוחלט של העם היהודי. עיני העם היהודי כולו נשואות אלינו היום לעצור את המגפה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מצוין! אולי ילמדו שהר הבית המקום הכי קדוש ולא קיר תמיכה
מנדל | 02-11-2016 11:12
הנשים האלו מראות לכל שהכותל אינה חשובה וסך הכל כותל של גלות. הגיע זמן לעלות להר הבית. הב רבינוביץ דואג למשרה שלו. אם אין כותל מיפה יבוא המשכורת. הגיע זמן לסגור הכותל ולבנות המקדש.
2
שקרים מביכים
רועי | 02-11-2016 13:04
רב הכותל שלח עשרות גברתנים להכות בנשות הכותל לחטוף את ספריהן. המוני היהודיות והיהודים שביקשו להתפלל כדרכם לא ויתרו, ורק משהבחינו אנשי הקרן העיתונאים המתעדים ניתנה הוראה להפסיק להכות. ראו הדיווחים מתחילת האירוע.
3
הכותל הוא לא של אבא שלכם
נו באמת | 02-11-2016 13:21
הוא של כל העם היהודי, שידע תזוזות במסורות ומנהגים מאות פעמים. תנו אוויר ליהודים להתפלל כרצונם
הכותל הוא כן של אבא שלנו
אחת המתפללות | 05-03-2020 5:36
הכותל הוא של הקבה והוא נתן לנו את החוקים איך להתנהג בו. משה קיבל תורה מסיני. ההלכה היא דבר מוגדר והפרובוקציות של הרפורמיות במקום מנוגדות להלכה. אתם פוגעים ברגשות הציבור ומעשיכם מנוגדים לחוק. הגיע הזמן שתפסיקו עם זה ותבואו להתפלל על פי ההלכה כמו כולם.
4
עמא ריקא זבל אנושי
יהודי | 02-11-2016 14:53
ימח שמה של עמא ריקא והיהודונים שם.
5
אתם מייצגים את המגפה ולא נשות הכותל
the jester | 02-11-2016 17:33
מר רבינוביץ' מי שמך להיות הדובר של העם היהודי:"עיני העם היהודי כולו נשואות אלינו היום לעצור את המגפה" ישנם יהודים מסוגים שונים שאוהבים את היהדות לא פחות ממך. רצונו של העם היהודי הוא אולי פלורליזם ביהדות ואילו אתה הוא זה שרוצה לכפות את השקפת עולמך על כל היהודים
נשות הכותל הן המתפללות בכותל ולא המתריסות
תשובה | 05-03-2020 5:37
התורה היא אחת והיהדות היא דבר מוגדר. אנשים יהודים שלא נאמנים לדת שלהם לא צריכים דווקא לבוא להפגין את אי נאמנות שלהם דווקא במקום הכי קדוש לדת היהודית. כל אחד יכול לבוא לכותל ולהתפלל. להתפלל ולא להפגין. להתפלל ולא לחלל. להתפלל בתום לב. בהצלחה.
6
בכותל יש הפרדה מסודרת כמו בכל מקום קדוש
מאור | 02-11-2016 18:18
כמו בית כנסת מקווה ועוד .עכשיו פתאום אכפת לכם מהכותל.הכותל זה הקיר האחרטן שנשאר בגלל העברות שלנו כעם והלזכיר לכם בבית המקדש היה עסרת נשים ועזרה לגברים בנפרד!!! והכותל הזה הוא חלק מאותו בית מקדש .די שחררו אותנו מהסטיות שלכם כל אחד ממציא דת חדשה אבל אל תקראו לזה יהדות