עונש מגוחך למחבל; משפחת הפצוע זועמת - סרוגים

עונש מגוחך למחבל; משפחת הפצוע זועמת

השופט רפי כרמל גזר 9 שנות מאסר בלבד על מחבל שדקר שני יהודים בירושלים. אחיו של הפצוע: "מערכת המשפט מפקירה את הדם שלנו"

עונש מגוחך למחבל; משפחת הפצוע זועמת
  (צילום: ארגון חוננו)

משפחתו של צעיר יהודי שנדקר בידי מחבל בעיר העתיקה בירושלים לפני שנה וחצי זועמת על עונש מקל שנגזר על המחבל לאחרונה. הפרקליטות עדכנה בימים האחרונים את עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המלווה את משפחת הנפגע, כי שופט בית המשפט המחוזי בירושלים רפי כרמל גזר על המחבל, ג'ון קאקיש, תשע שנות מאסר בלבד, וזאת על אף שהורשע בעבירה של גרימת חבלה בכוונה מחמירה שעונשה עד 20 שנות מאסר.

השופט כרמל קבע אמנם כי מדובר במקרה חמור וכי מתחם הענישה הוא בין 8-16 שנים, אך יחד עם זאת בחר לגזור עונש ברף התחתון של מתחם הענישה תוך שהוא כותב כי יש להתחשב לקולא בכך שהמחבל הודה במעשה, אשר צולם במצלמות אבטחה, וכן בנסיבותיו האישיות וטענתו כי ביצע את המעשה מלבד שנאתו ליהודים גם ממצוקה אישית על רקע היותה של אחותו מכורה לסמים ומנהגו לשתות לשכרה. יש לציין כי למחבל עבר פלילי, בין השאר בעבירה של תקיפה.

הפרקליטות הודיעה למשפחת הנפגע כי בכוונתה להגיש ערר על ההחלטה. בפרקליטות ביקשו לגזור על המחבל בין שלוש עשרה לעשרים שנות מאסר.

 

 

במשפחת הפצוע זועמים על העונש הקל. במידה והמחבל ישוחרר בניקוי שליש הוא יהיה חופשי בעוד 4 וחצי שנים בלבד. "יש פה זלזול מצד מערכת המשפט", אומר נחמן רביבו, שאחיו נפצע בפיגוע, "מפקירים את הדם שלנו והפיגועים מתרחשים עוד פעם ועוד פעם כי מערכת המשפט לא מחמירה עם הרוצחים האלה. היה כאן ניסיון לרצח ממדרגה ראשונה, המחבל תקע לאחי סכין באורך 30 ס"מ בגב. ב"ה בנס הוא לא נרצח, אבל זה לא אומר שצריך עונש קל. אנחנו מקווים מאוד שיערערו לעליון והוא יקבל עונש שירתיע מחבלים פוטנצייאלים".

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המלווה את משפחת הנפגע בפיגוע העביר ביקורת חריפה גם הוא על ההחלטה: "ענישה של 9 שנים באירוע חמור של דקירה כפולה של שני יהודים תמימים ממניע גזעני, היא ענישה נמוכה ולא ראויה. מערכת המשפט פספסה את האפשרות המוצדקת לתת ענישה מרתיעה למחבל שביצע מעשה שלמעשה היווה את יריית הפתיחה של האינתיפאדה האחרונה. אנחנו מברכים על כוונת הפרקליטות להגיש ערעור על קלות העונש ונקווה כי העונש יוחמר כראוי".

הפיגוע התרחש בליל שבועות לפני כשנה וחצי. המחבל הצטייד מבעוד מועד בסכין באורך כ-30 ס"מ וארב ליהודים שעשו את דרכם לרחבת הכותל המערבי של הר הבית לתיקון ליל שבועות. כשעברו ברחוב מספר נערים יהודים הוא התנפל עליהם מאחור והצליח לדקור ולפצוע שניים מהם, אחד מהם בגבו.

 

 

כתוצאה מהדקירות, נפצע אחד הקטינים בגבו העליון משמאל פצע בעומק שני סנטימטרים וברוחב שני סנטימטרים, הובהל לבית החולים והוכנס לו נקז חזה.
כמו כן, כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נפצע הקטין השני בכתפו הימנית פצע עמוק חודר ומדמם מעל סקפולה ימין, ובבית החולים בוצעה תפירה במספר שכבות לפצעו.

אחד הפצועים עדיין סובל מבעיות רפואיות שונות כתוצאה מהדקירה.

יש לציין כי קאקיש לא הואשם בנסיון לרצח, וזאת למרות שדקר נער יהודי בגבו בסכין באורך 30 ס"מ. לטענת הפרקליטות היו קשיים להוכחת עבירה של נסיון לרצח, על אף שדף הפייסבוק של המחבל היה מלא בפוסטים לאומניים ומסיתים כנגד יהודים בתקופה שקדמה לפיגוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שופטים בוגדים
| 26-10-2016 22:23
כל אחד יבוא למשפט ולא ימלט לכן כדאי מאוד לחזור בתשובה שלמה ולהיות גם ישר.