סנגור אזריה לרבש"צ: 'יכול לסייע בחיסול המח"ט?' - סרוגים

סנגור אזריה לרבש"צ: 'יכול לסייע בחיסול המח"ט?'

במהלך הדיון בתיק אזריה חשף התובע, עו"ד נדב ויסמן, הודעה שכתב עו"ד אייל בסרגליק לרכז הביטחון יוני בלייכברד ובה נכתב: "אתה יכול לסייע בחיסול המח"ט?".

author-image
סנגור אזריה לרבש"צ: 'יכול לסייע בחיסול המח"ט?'
  הרבש"ץ יוני בלייכברד (צילום: מוטי קמחי, ynet)

משפט אזריה.

הבוקר (רביעי) התחדשו הדיונים במשפטו של החייל היורה, אלאור אזריה, המואשם בירי במחבל מנוטרל בחברון. במהלך הדיון התובע בתיק, עו"ד נדב ויסמן, חשף הודעה שכתב עו"ד אייל בסרגליק לרכז הביטחון יוני בלייכברד ובה נכתב: "אתה יכול לסייע בחיסול המח"ט?".

הרבש"ץ סיפר כי לא רצה להגיע להעיד וטען כי דחה שוב ושוב את בקשות הסנגור אייל בסרגליק להעיד בהודעות לא נימוסיות לדבריו.

עו"ד בסרגליק אמר בתגובה כי "כמובן שמדובר בטרמינולוגיה שמתייחסת לערעור מהימנות המח"ט ולא בכדי בחר התובע לצטט ציטוט חלקי ביותר מהדברים ומהקשרם. גם מהקשר הדברים ברור שמדובר בפגיעה במהימנותו ובגרסת המח"ט ולא בשום דבר".

וייסמן המשיך להקריא הודעות מהטלפון של הרבש"ץ: "הסנגור אומר לך במסרון שיוציא צו אם לא תבוא ואתה ענית שאם זה יקרה, אתה תעשה קרקס. כתבת לו 'גם אם יביאו אותי, אז לא אדבר'".

הרבש"ץ השיב: "אני לא מחויב לבית הדין ולא לאף אחד זולת לאשתי ולילדים. עשיתי לסנגור את המוות כדי שלא אבוא ואמרתי 'תגיד להם שהארכתי את נסיעתי בחו"ל' כדי שלא אבוא למרות שלא הארכתי נסיעתי. אני נגד הניסיון להפוך אותי פה לשקרן המדינה".

הרבש"ץ העיד קודם לכן: "כל הזירה הייתה בלגן אחד גדול. משהו שלא הורגלנו אליו. אני לא רמטכ"ל אבל הייתי באירועים רבים כאלה". לדבריו, "זיהיתי תזוזה של המחבל עם המעיל השחור ואז תיקנתי את הדיווח שלי שיש מחבל אחד חי. ואז היה הירי. דיווחתי עליו כירי תקין".

הוא סיפר כי "ההתנהלות הייתה תקינה. מבחינתנו, כל חשש להתפוצצות מטען הסתיים. מבחינתנו האירוע נגמר".

בנוגע לסתירה שעלתה בדבריו ביחס לעדות המח"ט, אמר בלייכברד: "בזמן הירי עמדתי ליד אזריה, מטר, חצי מטר ממנו. המח"ט אל"מ יריב בן עזרא הגיע, נתתי לו דו"ח מצב ואמרתי לו ששני המחבלים לא נהרגו בו זמנית אלא אחד בהתחלה והשני, זה עם המטען, כעבור כמה דקות מתוך כוונה שאם ייצא סרט של האירוע, שיידע שהריגת שני המחבלים לא קרתה בו זמנית, שלא יובך בהמשך".

עוד לפני חשיפה ההודעה ממכשיר הטלפון הנייד שלו, בלייכברד העיד כי הבחין במחבל זז: "אני חייב לציין שכל הזירה שם הייתה בלאגן אחד גדול, דבר שאנחנו לא מורגלים אליו. היינו באינספור אירועים, אבל באירוע חבלני עם כמות כזו של מחבלים, לא הייתי, היה שם בלאגן".

"אני מחבר את כוחות מד"א לזירה, אני מנסה לדבר עם חברי צוות הכוננות שיעצרו את התנועה, כי היה חייב לשמור על הציר פתוח. כוחות ההצלה כבר מגיעים, מוודא עם צוותי הכוננות שהם מוכנים לכל אירוע מקביל, או לאירוע הפתעה. מנסה לחלץ את הפצוע כמה שיותר מהר, לא פיזית אלא לדאוג שירחיקו אותו מהזירה תוך טיפול נאות".

"באיזשהו שלב אני מזהה תנועה של אחד המחבלים, אני מתקן את הדיווח שלי שיש מחבל אחד חי, אז יש את הירי ואני מדווח "ירי תקין של כוחותינו" ואז מתחילים לפנות את הזירה, אני עובר ומתחיל לראות שכולם בסדר וממשיך לבדוק שהכל מוכן לצעדה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו