"כל הקפה- תחושת ניצחון על הצורר הנאצי" - סרוגים

"כל הקפה- תחושת ניצחון על הצורר הנאצי"

כ-80 ניצולי שואה השתתפו בחגיגות שמחת תורה שנערכו בכפר הנוער הדתי הודיות, השוכן בגליל התחתון. יחד איתם רקדו גם חיילים מקורס הגיור 'נתיב'

author-image
"כל הקפה- תחושת ניצחון על הצורר הנאצי"
  צילום: באדיבות המצלם

כ-80 ניצולי שואה השתתפו בחגיגות שמחת תורה שנערכו בכפר הנוער הדתי הודיות, השוכן בגליל התחתון

האירוע התקיים זה השנה הרביעית ומלבד כפר הנוער, נטלו בו חלק גם הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל, והתאחדות יוצאי רומניה בחיפה. באירוע לקח חלק, ראש מועצת גליל תחתון – מוטי דותן, אשר נצפה משתתף בריקודים.

"האירוע מסמל חיבור אמיתי בין דורות בחברה הישראלית וכן חיזוק המסורת היהודית והישראלית. ניצולי השואה כבר אינם צעירים ולכן עלינו לנצל כל הזדמנות להיות בקרבתם ולשמוע את סיפורם", אמר יניב, תושב האזור שהגיע להקפות.

עדן טיבגו, בוגרת הכפר אמרה "הריקוד עם ניצולי השואה מצד אחד ועם החיילים מקורס נתיב, מצד שני, העניק לי את התחושה כי אני חלק ממהלך היסטורי. מדהים לראות מה עבר העם שלנו בתקופה של פחות מ 100 שנים".

הודיות הקפות עם ניצולי שואה (2)

הודיות הקפות עם ניצולי שואה (1)

מנהל הכפר, אלי שטיין, אמר כי "לאור ההצלחה הגדולה בשנים שעברו, גם השנה המשכנו את המסורת וקיימנו אירוע הקפות שניות. החיבור בין ניצולי שואה, חיילים ותלמידי הכפר מלמד אותנו הלכה למעשה, שיעור חשוב על כבוד, אהבת חינם ואחדות בין מעגלים שונים בחברה הישראלית.

עוד הוסיף שטיין כי "בזכות שיתופי פעולה מוצלחים עם הקרן לרווחה לנפגעי השואה, יחידות שונות בצה"ל וגופים נוספים גם השנה זכינו לאירוע מרגש ועוצמתי. חיבור של זיכרונות ניצולי השואה משמחת תורה בגטו ורשה, עם שמחת התורה של חיילים שזוכים לחגוג לראשונה את החג בישראל, כפי שהעידו הניצולים היקרים כל הקפה היוותה ניצחון נוסף על הצורר הנאצי. המפגש הזה גרם לתלמידים שלנו להרגיש באופן המוחשי ביותר שהם חלק ממשי מההיסטוריה של עם ישראל".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו