בגלל הופעה בהתנחלות: שמאלנים נגד 'הבימה' - סרוגים

בגלל הופעה בהתנחלות: שמאלנים נגד 'הבימה'

גורמי שמאל תוקפים את תאטרון הבימה שיעלה הצגה בקרית ארבע: "בושה וחרפה שתיאטרון יציג במעוז האלים והבוטה ביותר של הכיבוש". בתאטרון לא מתקפלים

בגלל הופעה בהתנחלות: שמאלנים נגד 'הבימה'
  צילום: דוברות קרית ארבע

גורמי שמאל מתנגדים להצגת הבימה בקרית ארבע.

התיאטרון הלאומי הבימה פרסם כי בעוד כשלושה שבועות יעלה את ההצגה 'סיפור פשוט' מאת ש"י עגנון בהיכל התרבות של קרית ארבע. מהרגע שהדבר נודע החלו להגיע לתיאטרון מכתבי נאצה ומכתבי ביקורת של גורמי שמאל שונים.

כך למשל כתבה חמוטל צמיר מתל אביב, "ראיתי פרסום על הצגה שתיאטרון "הבימה" עומד להציג בקרית ארבע – "סיפור פשוט" של עגנון. אני חושבת שזו בושה וחרפה שתיאטרון יציג במעוז האלים והבוטה ביותר של הכיבוש.

אני מקווה שהשחקנים, הבמאי/ת וכל המעורבים בהפקה הזאת יתעשתו, יאזרו אומץ ויתנגדו לתוכנית הזאת, גם אם המחיר הוא ויתור על כסף ממשרד התרבות או מאבק במשרד הזה.

או לחלופין" אולי תַתְנוּ את ההצגה בקרית-ארבע בכך שחצי מהמושבים באולם ייועדו לפלסטינים (ויהיה גם תרגום סימולטני לערבית)???"

 

הבימה התנגדות

תגובות בפייסבוק נגד החלטת הבימה

בהבימה לא מתרגשים

למרות הלחץ מצד הקהל "הביתי" של התאטרון, בהנהלת הבימה לא מתרגשים מהמכתבים הנזעמים: "הנהלת התיאטרון דוחה בשאט נפש כל קריאה להדרת אזרחים ולהדרת יישובים ומגנה כל ניסיון לחרם תרבותי בכל מקום בו גרים אזרחי ישראל.

תיאטרון הבימה הוא התיאטרון הלאומי של מדינת ישראל. ככזה הוא ימשיך להעלות תוכן אומנותי איכותי הכולל מחזאות ישראלית, יצירה מקורית, הפקות בינלאומיות ועוד

כל עניינו של התיאטרון הוא להמשיך ולספק תרבות איכותית לכלל אזרחי ישראל, כפי שעשה לאורך כל שנות קיומו וכך ייעשה גם בעתיד. התיאטרון הלאומי הבימה ימשיך לעשות את התיאטרון הטוב ביותר בישראל, ללא משוא פנים".

ממועצת קרית ארבע נמסר: "היכל התרבות בקרית ארבע שמח להיות מגדלור של תרבות ישראלית משובחת. נכון להיום היכל התרבות אירח מאות אירועים בינהם הופעות והצגות מכל גווני הקשת הישראלית. אנו מעריכים את תיאטרון הבימה על הצטרפותו לאומנים ומוסדות רבים אשר לוקחים חלק בתרבות ציונית ערכית המחוברת לכלל החברה הישראלית.

קרית ארבע מברכת את מנהלי תיאטרון הבימה, כמו את כל שאר האומנים שהגיעו ויגיעו לפה מתוך ההבנה שתרבות טובה וראויה נצרכת על ידי כל העם ולא רק ע"י קומץ קטן ומסוים. קרית ארבע חברון היא ערש הקיום והתרבות של עם ישראל ישראל וכדברי יגאל אלון "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל"

רגב: שמחה לראות חזון הופך למציאות

שרת התרבות מירי רגב בירכה את 'הבימה' על יישום מדיניות המשרד להופיע בכל חלקי הארץ. "ההחלטה להופיע לראשונה בחברון ממחישה את היותו של התאטרון הלאומי חלוץ מרכזי בהתייחסות לכל אזרחי המדינה כשווים בזכות לתרבות

אני מחזקת את "הבימה" על עמידתו האיתנה כנגד הסחף של הביקורות משמאל וצר לי כי גורמים בתוך ארצנו מתנהגים כאחרוני בריוני ארגוני ה-BDS. מכניסתי לתפקיד אני מובילה מדיניות לצדק תרבותי במסגרתה התרבות בישראל תונגש לכל אזרח כזכות בסיסית ואני שמחה לראות חזון הופך למציאות."

מתאטרון אספקלריא נמסר בתגובה: "בניגוד לכל הגופים היוצאים מגדרם לברך את תיאטרון הבימה על מעשה הגבורה המופלא שלו להופיע בקרית ארבע, ״תיאטרון אספקלריא״ רואה את המעשה כמתבקש, בסיסי, ואינו ראוי לציון כלל.

החובה של כל תיאטרון להופיע בכל מרחבי הארץ ולפני כל סוגי קהל ברורה ומתבקשת מאליה. זכות היסוד של כל אזרח במדינה היא להנות מפרות תשלומי המיסים שלו, שחלקם כידוע ניתנים לגופים העוסקים ביצירת תרבות.

כל מי שנוהג אחרת הרי הוא חוטא בגנבה ובמעילה בכספו של האזרח ובאמון שהוא נותן בו, על אחת כמה וכמה תיאטרון הבימה המגדיר את עצמו כתיאטרון לאומי והנתמך בסכום הגבוה ביותר מכל התאטרונים בארץ.

תיאטרון אספקלריא משחר קיומו מופיע וימשיך להופיע בכל מקום בארץ ולפני כל סוגי הקהל. התיאטרון סירב וימשיך לסרב להעסיק שחקנים שאינם מוכנים להופיע מעבר לקו כלשהו או מחרימים ציבור כזה או אחר.

ברכות לשרה מירי רגב שכפתה את הכלל הפשוט והבסיסי הזה על כל התאטרונים ובכללם על הבימה. אגב, תיאטרון הבימה צריך להיות גאה על הזכות להופיע בקרית ארבע לפני קהל מקסים, באולם מקסים עם צוות נפלא ומסביר פנים אני בטוח שנדיר למצוא בארץ קהל מפרגן כל כך וקשוב כל כך. חורף טוב יצירתי ובריא לכולנו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הבימה בקרית ארבע
A.S | 28-10-2016 16:22
שלום לכולם אני חושב שהשמאל צודק הבימה לא צריכה להופיע בישובים יהודיים אלא ברמאלה ועזה כי שם נמצאים אנשיהם