מי אתם: אנשי האו-או או אנשי הגם-וגם? - סרוגים
מבזק

מי אתם: אנשי האו-או או אנשי הגם-וגם?

העולם מחולק בין אנשי האו-או לאנשי הגם וגם. בתוך האדם הכללי שהוא האנושות קיימת החלוקה הזו בין אנשי האו-או לבין אנשי הגם וגם. בתוך האדם הפרטי עשויה להתקיים חלוקה כזו, אך בדרך כלל הפרט משתייך לאחת משתי התנועות הגדולות הללו

author-image
מי אתם: אנשי האו-או או אנשי הגם-וגם?

העולם מחולק בין אנשי האו-או לאנשי הגם וגם. בתוך האדם הכללי שהוא האנושות קיימת החלוקה הזו בין אנשי האו-או לבין אנשי הגם וגם. בתוך האדם הפרטי עשויה להתקיים חלוקה כזו, אך בדרך כלל הפרט משתייך לאחת משתי התנועות הגדולות הללו.

אנשי ונשות האו-או רואים את העולם בשחור לבן. יש הגדרה ברורה לטוב והגדרה ברורה לרע. יש הבחנה ברורה בין הרעים לבין הטובים. יש טומאה ויש טהרה. יש חיים ויש מוות. יש ספר החיים והמתים. יש מעשים טובים ולעומתם מעשים רעים. יש דיבור רע ולעומתו דיבור טוב. יש מחשבה טובה ולעומתה יש מחשבה רעה.

אנשי ונשות האו-או הם בהחלט אנשים דתיים. הם יכולים להאמין באלוהים או שלא להאמין באלוהים. בכל אופן הם דתיים. יש להם דת. או כת. הם רואים את העולם דרך העיניים של הדת או הכת או העדר אליו הם שייכים ואליו ישתייכו בכל לבבם נפשם ומאודם.

אנשי ונשות האו-או הם מוחלטים. אין להם ספיקות. אין להם התלבטויות. אין להם ובחייהם אי ודאות. בכל מצב של חייהם יש להם את מי לשאול והוא מחליט עבורם מה המוחלטות מכתיבה לכולם. אין יוצא או יוצאת מן הכלל.

אנשי ונשות האו-או הם אידיאליסטים. הם חיים בתיאוריה. יש להם תשובה מוכנה מראש גם למקרים ושאלות שעוד לא נשאלו וגם לא יישאלו כלל וכלל. הם חיים בנוסחאות ידועות מראש. הם חיים על פי ספרים ועל פי סופרים ועל פי תכתיבים מוכרים ומקובלים על הכל.

אנשי ונשות האו-או אינם סובלים שונות ואחרות ולא יגלו סובלנות כלפי התנגדות להם ולדתם ולראשיהם ומנהיגיהם. הם רוצים להיראות ולהישמע ולהשפיע על כל העולם שיהיה כמותם בצלם דמותם. המתינות שלהם היא חזות מתעתעת. הם אינם מתונים אלא קנאים שממתינים לשעת הכושר לנצח ולהנציח את האמת המוחלטת שבה הם מאמינים באמונה עיוורת ואוזן אטומה וחתומה. הם אבי אבות הפוליטיקה העולמית והחברתית. המטרה מקדשת את האמצעים.

אנשי ונשות האו-או אינם מנהלים שיח מעולם ולעולם. הם לעולם במונולוג ולעולם לא בדיאלוג. אין על מה לדבר.

אנשי הגם-וגם הם אנשים ונשים נדירים בתכלית. הם רואים את העולם בצבעים עזים ולא פחות מכך בצבעים עדינים ואף דהויים או מחוקים. המציאות שלהם היא מציאות יחסית ונתונה לשינויים מאז ומתמיד.

אנשי הגם וגם יש להם אלוהים. זהו אלוהים אישי המאזין ומקשיב ומגיב לכל גילוי במציאות. אלוהים על אנושי ואנושי מאין כמוהו, שאין כמוהו אכפתי מבין אוהב ומתחשב. זהו אלוהים של הדברים והגברים קטנים כגדולים. זהו אלוהים של נשים וילדים ותינוקות בכל העולם ללא הבדל דת, גזע, מין, מגדר, צבע וטבע.

אנשי הגם וגם רואים את הספרים הסופרים והמנהיגים באשר הם היו, ישנם, מתהווים, ויהיו, כמשרתים. אין הם מושלים. המושל היחידי באדם הוא המצפון שלו. המושל היחידי בקבוצה הוא מצפון הקבוצה. המושל היחידי בעולם הוא מצפון העולם. מצפון העולם הוא הנשמה של העולם. מצפון הקבוצה הוא הנשמה של הקבוצה. מצפון האדם הוא הנשמה של האדם.

אנשי הגם וגם מכירים, מוקירים, נאמנים ומתאמנים, בתורה שנמסרה לנביא האחד והיחיד מאז ומעולם. אנשי הגם וגם אוהבים את התורה שנמסרה לאדם במעמד הר סיני. אנשי הגם וגם אוהבים את חכמי התורה ואת תלמידי הנביא שבכל דור ודור. אנשי הגם וגם חיים את האמונה בבורא עולם בכל רגע ורגע ובכל המצבים בחיים. אין להם תשובות מוכנות מראש ולמעשה הם יודעים שהם לא יודעים כלום. הם כל הזמן בקשר עם האלוהים כי תמיד יש תשובות משתנות לשאלות החיים.

אנשי הגם וגם חיים כל חייהם בשיח עם העולם. הם משוחחים עם כל הקולות שבתוכם. הם משוחחים עם כל הקולות שמסביבם. הם משוחחים עם בורא עולם כל הזמן. הם מבינים את הרמזים, האותות, הסימנים, דקים כעבים ככל שיהיו, מתוכם ומבני שיחם. הם רגישים מאוד. הם מתרגשים מאוד. החיים מתרחשים מבחינתם בכל רגע נתון, התרחשות שאין דוגמתה ולא היתה ולא תהיה דוגמתה מעולם ולעולם. הם אבי אבות המלכות המטיבה והנאורה.

אנשי הגם וגם רוצים שכל גילויי החיים יקבלו את מקומם הנכון להם ולעולם. אין הם מבטלים ולו קרן אור קטנה מפני חשיבותה האינסופית הייחודית. אין הם מבטלים את החושך ואת הרע מפני שהם יודעים היטב שבאמת אין חושך ורע אלא הכל הוא דיבור של בורא עולם אלינו בני האדם. הם יודעים שהכל הוא תכנית אימונים אישית ייחודית לכל אחד ואחת, כמו גם תכנית אימונים כללית ועולמית לכל היצורים והבריות והבריאה כולה.

אנשי הגם וגם יכולים להבין וגם להיות אנשי או-או, מתוך בחירה, לפרק זמן כזה או אחר, והם חיים במתינות סובלנית וסבלנית יחד עם אנשי האו-או. ההבחנה בין אנשי גם וגם לאנשי או-או היא הבחנה ברורה בתכלית. אנשי הגם וגם הם אנשים רגישים, עדינים, פתוחים, מלאי חיים, מלאי אמונה, מלאי שמחה, הששים אליי קרב בדיוק כמו שהם ששים אליי התקרבות ושיחה מקרבת לבבות. הם תמיד יהיו במצב של שיח. הם תמיד יקיימו כל שיח כשהכוח העליון נוכח לחלוטין, בכל מלוא חיוניותו וחיותו, ומבטו האוהב, המבין, האכפתי, המתחשב, וגם הנוקב, והמתערב, גם לוחם, בכדי לאפשר לכל הבריות להתקיים יחד בעולם שכולו התגלות והשתקפות של הקדוש ברוך הוא, מלך מלכי המלכים, אהיה אשר אהיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לאחר בדיקה..ניראה שהרב משה חסדאי לא שייך לארגונים מתחדש
mvilen65 | 26-10-2016 22:42
מתחדשים.ועל כן נאמר לו : חכמים הזהרו בדבריכם. לא צריך להשים על נס דברים מסובכים להמון שעלול לטעות.למשל הרמיזה שאין אמת אחת היא חוסר אמונה.. לכן אני חוזר בי מהתגובות הקודמות.ואם היה עוזר הייתי מבקש מהאתר שלא יפרסמן או ימחק אותן. חכמים הזהרו בדבריכם. לא חסרים לנו מרעילי בארות.