'לא רציתי להיות בצל שלו': דוד שראל סיים קורס קצינים - סרוגים

'לא רציתי להיות בצל שלו': דוד שראל סיים קורס קצינים

סג"מ דוד שראל מסיים קורס קצינים, וממשיך את מורשתו של אחיו הגדול - מפקד סיירת גבעתי רס"ן בניה שראל, שנהרג בצוק איתן. כך מפרסם "ידיעות אחרונות". "ההורים שלי גיבורים, הם חיים למען הכלל ומבינים שיש דברים גדולים יותר מהרגשות הפרטיים"

'לא רציתי להיות בצל שלו': דוד שראל סיים קורס קצינים
  (צילום: דובר צה"ל)

ביום רביעי הקרוב יעמוד על מגרש המסדרים בבה"ד 1 סג"מ דוד שראל, אחיו הצעיר של רס"ן בניה שראל הי"ד, מפקד סיירת גבעתי שנהרג בצוק איתן. באופן טבעי, השמחה של דוד על קבלת דרגות הקצונה מהולה בעצבות, אבל הוא משוכנע שבניה מביט בו בגאווה מלמעלה – "אפילו שאני עם כומתה חומה ולא סגולה כפי שהוא רצה", הוא צוחק.

דוד התגייס לגולני ב־20 ביולי 2014, 12 ימים לפני הקרב של סיירת גבעתי ברפיח בצוק איתן, שבו נהרג אחיו. "בניה ניסה לדחוף אותי לגבעתי, אבל התעקשתי על גולני ואני לא מתחרט", סיפר אתמול. "שמעתי הרבה דברים טובים על גולני ורציתי להיות חלק מזה".

ביום שישי 1 באוגוסט 2014 דוד היה בדרכו חזרה מבסיס הטירונים לביתו בקריית־ארבע. 40 דקות לפני ההיתקלות של פלס"ר גבעתי ליד המנהרה ברפיח הספיק בניה לצלצל לאחיו. בשיחה הזאת, כנראה האחרונה שלו, הם החליפו חויות על הימים הראשונים לגיוס והגיבוש בגולני. "תוך כדי הנסיעה הביתה התחילו להגיע הודעות בווטסאפ על היתקלות ברפיח, ואחר כך דווח שמ"פ נהרג", נזכר דוד. "הייתה לי הרגשה לא טובה, בתוכי ידעתי שזה בניה. נכנסתי הביתה ואחרי כמה דקות הגיע קצין העיר והודיע שהוא נהרג".

בראיון ל'ידיעות אחרונות' שהובא באתר ynet, נשאל דוד האם מותו של אחיו לא העלה בו מחשבות על אי-גיוס: "לא. היה מאוד קשה בבית באותה תקופה, אבל בצבא הרגשתי שאני מצליח להתנתק מהנושא. המעבר היה מאוד קשה. אני מאוד מאמין במה שעשיתי ובמה שבניה עשה, ולא היו לי מחשבות לבחור במסלול אחר".

אנחנו גאים בבן שלנו", סיפר האבא שלום שראל. "בשבת הראשונה שלו בצבא הוא בא הביתה לתוך השבעה. הוא התרומם מהמקום הכי נמוך וקשה, ועכשיו הוא מסיים את קורס קצינים ויהיה מפקד צוות לוחמים בעורב גולני. זו תעודת הערכה לבן שלנו, שמצא את כוחות הנפש, ואני שמח שהייתה לו ולנו היכולת לעמוד בניסיון הגדול הזה".
לדברי שראל האב, "לא היו לנו לבטים ולא חשבנו לעצור אותו. אנחנו לא מנהלים את העולם. דווקא המכה קשה שספגנו הביאה אותנו להבנה שאפשר להשתדל עד גבול מסוים ויש בורא עולם שלא עובד אצלנו. אנחנו לא יכולים למנוע ממנו לעשות את מה שהוא בוחר לעשות. אנחנו גאים בו ומקווים שאף אחד לא יעמוד במצב שלנו. סיום הקורס הוא לא נקודת סיכום עבורנו אלא נקודת ציון שנותנת הזדמנות להתבונן לאחור ולראות את הדרך שכולנו עשינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו