משפחת גרינפלד היקרה, אנחנו בוכים אתכם - סרוגים

משפחת גרינפלד היקרה, אנחנו בוכים אתכם

משפחת גרינפלד היקרה, עם ישראל כולו שולח לכם חיזוק ותמיכה, למרות שיודעים אנו שאין בכוח המילים לנחם. אנחנו בוכים אתכם ומחבקים אתכם כאחד. הספד

author-image
משפחת גרינפלד היקרה, אנחנו בוכים אתכם
  הלווית ילדי משפחת גרינפלד (מאיר וקנין/פלאש90)

ערב יום הכיפורים, שעתיים לפני תחילת תפילת כל נדרי. בו בזמן שאנו חרדים מפני יום הכיפורים, יום של ונתנה תוקף שבו אנו זועקים מי יחיה ומי ימות, מי בקצו ומי לא בקצו, ובסופו של יום מבקשים אנו חתימת חיים, נעצבנו עד מאד למשמע הידיעה הנוראית אודות האסון שפקד את משפחת גרינפלד ממעלה מכמש. ההתהפכות עם הג'יפ בגאורגיה, רחוק מהבית במקום הררי וערפילי , שגרמה לשני ילדים מתוקים מדבש, אחינועם ונבו, לאבד את חייהם ברגע. האמא פצועה קשה והאבא ושני הילדים הפצועים נדרשים כרגע להתמודד עם דבר, שהוא מעל כוחותיו של בן אנוש.

במהלך יום הכיפורים קיימתי לאחר תפילת ערבית שיעור על מותם של נדב ואביהוא בני אהרן. אהרון מאבד את שני בניו ביום אחד, ביום של שמחה – וידום אהרן. בו בזמן שאני מדבר בשיעור על אהרן ונדב ואביהוא, אני מרגיש שחנוך אבי הילדים עובר אסון דומה. בשעה שהמשפחה שמחה ונמצאת היא בשיאה של חגיגה משפחתית, ברגע אחד הכל נעצר. אני מרגיש שאין לי את כוחות הנפש להמשיך, דמעות יוצאות מעיניי. לא ניתן לדבר, זה משתק כפי שאהרן באותו הרגע שותק – וידום אהרון בוכה בלב. חנוך בכוחותיו הדלים, בו בזמן שהוא רואה ומבחין בתוצאה הנוראית, טיפס בגבורה אל הצוק כאשר הוא נאלץ גם להיות בקשר עם 'בניו הנותרים' ושם הוא פוגש כנגד כל הסיכויים שלושה מלאכים, שמזעיקים עזרה ומבקשים חילוץ כך ששאר בני המשפחה נשארו בחיים. בתנאיי מזג אויר קשים חולצה המשפחה שלצערנו חלקם לא בחיים.

הפצע הנוראי יישאר פתוח

רק לפני עשור שנים, במהלך מלחמת לבנון, שכל חנוך, אביהם של אחינועם ונבו, את אחיו יהודה ז"ל. אחינועם נקראה על שם האח שנהרג ובערב יום הכיפורים עלתה בסערה השמימה. האח יהודה ז"ל נאלץ לקבל את שני אחייניו הצעירים במרום, בעוד חנוך ושני האחים נדרשים לטפל באימא ורעיה אהובה. אבל הפצע הנוראי יישאר פתוח.

במהלך יום הכיפורים ראינו בעקבות המקרה הנורא גם את הצדדים הכי יפים שלנו כעם. במהלך היום הוקפצו רופאים ואחיות, אשר חלקם כבר היו בבית הכנסת, על מנת לסייע למטוס היחידי, שטס בשמי הארץ להביא את המשפחה ארצה ולטפל בה על מנת להציל חיים. פותחי השערים בנמל התעופה פתחו את השמים עבור המסע החשוב הזה, כולם התנדבו ללא רגע אחד של המתנה. רבונו של עולם כשם שבני אנוש פתחו את הלב והגיעו לפתוח שערי שמים אנא פתח לנו שער של רחמים, ולא נשמע עוד בשורות כה קשות זה למעלה מכוחותיו של בן אנוש.

משפחת גרינפלד היקרה, עם ישראל כולו שולח לכם חיזוק ותמיכה, למרות שיודעים אנו שאין בכוח המילים לנחם. אנחנו בוכים אתכם ומחבקים אתכם כאחד.

==

הרב מאיר נהוראי הוא יו"ר ארגון רבני ורבניות בית הלל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
מרוב עוונינו אבדנום
יוגי | 15-10-2016 21:59
מי יוצא לטיול בגאורגיה בערב יום כיפור ? ועוד האבא גדל בעולם דתי ....
זה לא מתאים. את המחשבות תשאיר אצלך. עכשו מתאים רק
| 19-10-2016 0:25
ניחומים ואהבה.