התמכרות? אולי בשנה הבאה ניגמל - סרוגים

התמכרות? אולי בשנה הבאה ניגמל

המציאות מלמדת אותנו שכל עוד לא נפתור את שורש הבעיה לא נצליח לצאת מן בור החובות. פתרונות הקסם המדומים כמו הלוואות ופריסה לתשלומים, רק יגלגלו את ההוצאה הנוכחית אל החודשים הבאים

התמכרות? אולי בשנה הבאה ניגמל
  המציאות מוכיחה שההתמכרות קשה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

עשרת ימי התשובה שמגיעים יחד עם השנה החדשה הם ללא ספק זמן מצויין לחשבון נפש ולקבלת החלטות , להשתפר ולהתקדם – בכל תחומי החיים.

להקפיד על יותר מצוות, לעשות תשובה, להתחיל להתאמן, להפסיק לעשן…

כל אלו החלטות חשובות ומבורכות, אבל מתי נחליט סוף סוף להיגמל מההתמכרות הקטנה שלנו?

אני מדבר כמובן על ההתמכרות למינוס בבנק.

המציאות מוכיחה שההתמכרות קשה – כמעט 70% מהציבור בישראל חיים עם מינוס בחשבון הבנק. אנחנו לא באמת נודה בזה, למכורים קשה להודות, אנחנו נדחיק, נשדר עסקים כרגיל וכשנגיע לחוסר ברירה ננסה לצמצם מעט בהוצאות או אולי ניקח את ההלוואות המפתות שהבנקים או חברות האשראי מציעות והכל שוב יהיה בסדר!

המציאות גם מלמדת אותנו שכל עוד לא נפתור את שורש הבעיה לא נצליח לצאת מן בור החובות. פתרונות הקסם המדומים כמו הלוואות ופריסה לתשלומים, רק יגלגלו את ההוצאה הנוכחית אל החודשים הבאים. ומכיוון שלא פתרנו את הבעיה, גם בחודש הבא ההוצאות יהיו גבוהות מן ההכנסות, וכך הר החובות המשפחתי שלנו יתחיל לצמוח.

הפתרון ליציאה מן המינוס הוא כמו בכל התמכרות – להתחיל בתכנית גמילה. נכון, זה אולי לא יהיה קל ופשוט וזה ידרוש הרבה השקעה מאיתנו, אבל אם נצליח החיים שלנו ישתפרו ללא היכר.

נסו לבנות לעצמכם תכנית כלכלית ובידקו אילו הוצאות ניתנות לשינוי וחיסכון או שאולי בכלל אפשר לוותר עליהן. בדקו גם את מצב ההכנסות, האם אנו מקבלים את כל מה שמגיע לנו? האם יש לנו כישורים או יכולות שנוכל בזכותן להגדיל את ההכנסה או לייצר מהן הכנסה נוספת?

זיכרו – למרות שלקצץ בהוצאות היא פעולה לא מהנה אנו עושים זאת למען מטרה חשובה, שיפור רמת החיים שלנו. הרי המינוס ששוכב בבנק עולה לנו כמה מאות ואף כמה אלפי שקלים בשנה. לאחר שנצליח במשימה נוכל להשתמש בסכום זה ולחסוך לטובת הוצאות שחלמנו עליהם הרבה זמן.

וכך אולי נגלה בשנה הבאה שהצלחנו להגשים את החלום, בלי הלוואות מהבנק ובלי אראלה ממפעל הפיס – הצלחנו להיגמל מהמינוס בבנק ולהתחיל חיים חדשים.

המינוס בבנק הוא רק אחת מהבעיות אותן אנו עוזרים למשפחות לפתור, בימים אלו  – ימי הסליחה והרחמים אנו מזמינים את הציבור להיות שותפים בפעילות מבורכת להצלת המשפחות הקרובות אלינו ממצוקה ומשברים כלכליים – ניתן להשתתף באמצעות תרומת פדיון הכפרות לעמותת מקימי באתר: לחצו כאן לתרומה

או בטלפון: 1-800-800-340

בברכת שנה טובה וגמר חתימה טובה לכל בית ישראל

========

איתי בורשן סמנכ"ל עמותת מקימי – המתמחה בייעוץ, ליווי וסיוע למשפחות במצוקה כלכלית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו