רגע לפני ר"ה: בואי לשחזר את תפילת חנה בשילה - סרוגים

רגע לפני ר"ה: בואי לשחזר את תפילת חנה בשילה

בימי אלול, ימים של סליחה ותפילה, אנו נוהגות לעלות אל מקום המשכן בשילה הקדומה, לתפילת נשים מרוממת ומרגשת, לערב שכולו סליחות וניגונים

רגע לפני ר"ה: בואי לשחזר את תפילת חנה בשילה
  (צילום: באדיבות המצולמת)

בשולי עמק גדול ופורה בחבל בנימין, חבוי סיפורה של שילה. שילה, בירת ישראל הקדומה שימשה כמרכז רוחני ומדיני בתקופת יהושע והשופטים.

שילה, ליבה הגיאוגרפי של ארץ הקודש מוקפת עצי זית וכרמים עתיקים ובין קפלי הגבעות שסביבה צפים ועולים סיפורי התנ"ך הנמצאים בבסיסה של התרבות האנושית העולמית.

לאחר 40 שנות נדודים במדבר, נכנסים בני ישראל אל הארץ המובטחת. שילה, בלב נחלת שבט אפרים נבחרת לבירה. המשכן שנדד במדבר מאז יציאת מצרים מגיע לראשונה אל מקום קבע, בשילה, ובו נשאר 369 שנים.

כאן עורך יהושע בן נון את גורל הנחלות ומקים את הבירה הדתית והשלטונית, בירה עצמאית ראשונה של עם ישראל מאז ומעולם. כאן בשילה, יצאו בנות ישראל לחולל בכרמים בט"ו באב.

כאן, מתפללת חנה לבן, כאן גדל שמואל בנה, לומד ומתחנך בבית מדרשו של עלי הכהן. תפילת חנה, אם שמואל הנביא שהייתה עקרה וייחלה לילד, נחשבת לאם התפילות, והיא קריאה היוצאת מליבן של נשים השוטחות תחינתן לשמים, לשידוך, לפרי בטן או כל משאלה אחרת.

בימי אלול, ימים של סליחה ותפילה, אנו נוהגות לעלות אל מקום המשכן בשילה הקדומה, לתפילת נשים מרוממת ומרגשת, לערב שכולו סליחות וניגונים.

תיירות חבל בנימין בשיתוף שילה הקדומה יקיימו זו השנה ה- 6 את אירוע תפילת חנה, אירוע אליו נוהרות אלפי נשים משנתו הראשונה. באירוע ישתתפו השנה הרבנית ימימה מזרחי, שתקיים שיחה מיוחדת לימים הנוראים וקריאת תפילת חנה משותפת וסוחפת והזמר יונתן רזאל יארח את אחיו ואחותו – אהרון וריקה במופע תפילה משפחתי, מיוחד ומרגש.

במהלך הערב יתקיימו סיורים מודרכים בשילה הקדומה וב"מגדל הרואה" יופעל מיצג מולטימדיה בטכנולוגיה חדשנית, המקים לתחייה את סיפורה התנ"כי המרתק של שילה.

עוד יתקיים המופע "בדרך אל המשכן"- אתנחתא מוזיקאלית בדרך אל מקום המשכן עם להקת "אחותי" ותפילה במקום המשכן עם שירים שנוגעים בנשמה.

=======

יריד מכירות יתקיים במקום.

בית קפה גלריה של אומנים ויוצרים מקומיים.

חניון לרכבים פרטיים

הסעות מתל אביב (איסוף מרכבת ראש העין) ומירושלים בתשלום ובהרשמה מראש באתר שילה הקדומה:

https://telshilo.org.il

יש להצטייד בלבוש חם.

הערב יתקיים ביום רביעי, כ"ה באלול 28.09.16 החל משעה 16:00.

הכניסה בתשלום : 30 ₪
לפרטים: 02-5789111

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רוצה להיות כמו חנה?
רויטל | 27-09-2016 23:13
בואי נראה אותך עובדת על המידות שלך בבית עם הבעל,או מול שכנים,חברות,וכל מה שכלול בסל בלי עין הרב,לשון הרע,קנאה,ניבולי פה,שקרים קטנים וגדולים,שנאת חינם,וכו וכו,לחנה לא היו כל אלה,היא הייתה טהורה,אז כשאת מתפללת לאבא,תבואי עם החלטות להיות נקייה ותבקשי סיעתא דשמיא לכל המלחמות נגד המידות הקשות שנולדנו איתם,ואז תרגישי טהורה לבוא לפניו.אבא רוצה לתת,צריך לרצות לתת כמוהו,משהו מעצמינו,משהו קשה לעשייה אבל עם הרבה רווחים לעתיד טוב יותר ושקט נפשי.איך נבוא לאבא בלי חשבון נפש נוקב? ומה יהיה על התפילות שלנו?
2
האיש של חנה היה עקר ושמואל לא זה. הכל
אשה | 04-10-2016 21:37
אשה שיש לה היכולת הפנומנלית לברוא אדם (לעצמה) לא יכולה להיות מוגבלת ע"י חשק רצון או חוק ז' או ז' אחר האשה צריכה לקחת את עצמה ואת גופה ולהפיק ממנו "בלעדית" את המתנה שהטבע העניק רק לה. וכל הייתר גנבים. עובדה. בסוף הילד (שיצרה) הלך לשמואל