סלומינסקי: זו הסיבה לאי הצלחתינו בבחירות האחרונות - סרוגים

סלומינסקי: זו הסיבה לאי הצלחתינו בבחירות האחרונות

ח"כ סלומינסקי תולה את חוסר הצלחת 'הבית היהודי' בבחירות האחרונות, בחוסר ההכנה לגאולה ולשלטון על פי התורה. "נכון שהציבור שלנו עוסק בכל מה שקשור בארץ ישראל ועל כך הוא מוסר את נפשו ממש, אבל מה עם הכנה להנהגה?"

סלומינסקי: זו הסיבה לאי הצלחתינו בבחירות האחרונות
  (צילום: מרכז תורה ומדינה)

יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), ביקר ב'מרכז תורה ומדינה' בישוב ניצן, העביר שיעור תורה בנושא תורה ומדינה ושוחח עם ראשי המרכז, בו עמלים רבנים חוקרים על כתיבת חומרים בנושאי מדיניות ושלטון על פי ההלכה.

במסגרת השיעור תלה סלומניאנסקי את חוסר הצלחת 'הבית היהודי' בבחירות האחרונות, בחוסר ההכנה לגאולה ולשלטון על פי התורה. "נכון שהציבור שלנו עוסק בכל מה שקשור בארץ ישראל ועל כך הוא מוסר את נפשו ממש, אבל מה עם הכנה להנהגה? אין לנו שולחן ערוך על הדין הפלילי, אין לנו דיני מדינה. השולחן ערוך מדבר רק על הדינים בהם עסקו הקהילות בגלות. אז איך אנחנו רוצים לנהל מדינה?" – הוא תמה. "גם כשכבר יש לנו שולחן ערוך, צריך לבנות את זה יותר לדבר בשפה עדכנית. כל כך הרבה דברים צריך לעשות, כדי שבאמת נוכל להנהיג את המדינה על פי התורה כשהשלטון יהיה בידינו. יכול להיות שבגלל זה אנחנו לא מגיעים ל65 מנדטים בינתיים. אנחנו פשוט לא מוכנים לזה".

סלומיאנסקי סיפר כי חלום חייו הוא הקמת מכון אשר ירכז את כל נושאי תורה ומדינה ויאחד את כל הנושאים, שדרכו יהיה ניתן להגיע לעיצוב המציאות בפן התורני-הלכתי על ניהול מדינה וחיים לאומיים בארץ ישראל. "לכן הלכתי ללמוד משפט ומשפט עברי ועשיתי תואר שני, כדי לראות איך אנחנו בונים ומכינים את עצמנו". הוא הוסיף כי עשרים ואחת שנה עמד באלקנה שטח ריק במיקום מרכזי שהעלה קוצים, "שאלו אותי כראש מועצה איך נתתי לדבר כזה לקרות", הכל כדי להגשים את החלום ולהקים מקום מרכזי שירכז את כל הנושא הזה בעוצמה. "חיפשתי מישהו שיוכל להכיל את כל העוצמות האלה, גם בראייה התורנית הלכתית העמוקה וגם בראיה של גאולה ומדינה ושיהיה גם מקובל על אחרים. זה לא חכמה שאנחנו נכין ועל כל דבר החרדים יגידו שזה 'גורנישט' ומצד שני שלא יוכלו להתעלם".

בהמשך דבריו התייחס סלומינסקי להצעת חוק יסודות המשפט, בו יקבל המשפט העברי ביטוי משמעותי יותר ואמר כי במושב החורף יקדם את הצעת החוק ויטפל בהתנגדויות אליה.
החלק השני של החוק אומר שיקום מכון שהמדינה תממן מתקציביה, שירכז את הפעילות של משפט עברי. "אני כל כך שמח במרכז תורה ומדינה קיים מכיוון וזהו חזון אשר אותו אתם מממשים והגשמת חלום" – הוא ציין.

במהלך הביקור העניקו אנשי מרכז תורה ומדינה תעודת הוקרה לח"כ סלומינסקי על פועלו "להרמת קרנה של תורה במדינת ישראל". הרב יגאל קמינצקי ראש מרכז תורה ומדינה הוסיף: "אנחנו שמחים בביקורו של יו"ר ועדת חוקה ח"כ סלומניסקי במרכז תורה ומדינה. אנו בטוחים כי השפעתו של המרכז תחלחל ותשפיע על זהותה היהודית של מדינת ישראל ותביא לחיזוק ערכי התורה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אתה עדין כפיל בחנות חרסינה ומתפלא למה נכשלנו.... חחח
| 27-09-2016 18:51
2
אתם הצלחתם בבחירות - רק ביבי גנב לכם הרבה מנדטים
הערבים באוטובוסים בואו להצביע | 27-09-2016 19:38
יש לך טעות גדולה בהערכת המצב, סלומיאנסקי
3
טעות קשה
לוי | 27-09-2016 22:28
ניסן היקר, ראשית, ממש משמח שעל זה אתה חושב. יישר כוחך. שנית, הרה"ג רצון ערוסי, מקיים מזה עשרות בשנים כנסי דיני ממונות בתחומים שונים העוסקים בהכלה במציאות חיינו. תיפגש אתו, תן לו את המשאבים ותקבל את שחשקה נפשך.
4
לא מתאים לך
קראצמעך | 28-09-2016 5:57
לקשקש כאלו קשקושים מטופשים
5
אי אפשר להתכונן לזה בלימוד תואר שני...
ענת | 28-09-2016 14:58
מתכוננים לזה בלימוד רבנות