נצחון ענק לקלינטון בעימות הראשון - סרוגים

נצחון ענק לקלינטון בעימות הראשון

כמאה מליון אזרחי ארצות הברית צפו הלילה בעימות המתוקשר ביותר בעולם בין שני המועמדים לנשיאות והכריעו; נצחון ענק למועמדת הדמוקרטית על המיליארדר

נצחון ענק לקלינטון בעימות הראשון
  (צילום מסך מתוך יוטיוב)

כמאה מליון תושבי ארצות ארצות צפו הלילה (בין שני לשלישי) בעימות בין המועמדים לנשיאות המדינה, דונלד טראמפ והילרי קלינטון, ובסופו הכריעו כי המועמדת הדמוקרטית היא המנצחת הגדולה בעימות המתוקשר.

מסקר שנערך על ידי רשת CNN אחרי העימות עולה כי 62 אחוזים סבורים שקלינטון ניצחה בעימות, לעומת 27% בלבד שטענו כי ידו של טראמפ הייתה על העליונה.

קלינטון ניסתה להקניט את טראמפ כשהזכירה שהוא התחיל את הקריירה שלו עם מיליון דולר מאביו העשיר, ואילו היא נולדה למשפחה ממעמד הביניים. "תוכניתו של טראמפ תהיה לקצץ מסים לעשירים", היא אמרה.

קלינטון יצאה במתקפה על טראמפ והזכירה: "6 פעמים פשטת רגל, לא שילמת לאנשים שעבדו בשבילך, אחד מהם יושב בקהל. אתה מלך החובות. לפעמים מה שטוב לעסקים לא טוב למדינה דונלד, זה הכול".

טראמפ מצידו השיב: "ניצלתי את החוק כדי לנהל היטב את החברות שלי".

בנוגע לסערה סביב השימוש במייל הפרטי שלה השיבה קלינטון: "עשיתי טעות כשהשתמשתי בחשבון המייל הפרטי שלי, אני לא אספק תירוצים, זו הייתה טעות".

מגיש העימות שאל בהמשך את טראמפ מדוע הוא לא מפרסם את הצהרות החזרי המס שלו. טראמפ הבטיח לפרסם את החזרי המס שלו ברגע שקלינטון תפרסם את תוכן המיילים הרבים שהיא מחקה מתקופת כהונתה כמזכירת המדינה.

https://www.youtube.com/watch?v=ZEHPrYUcoi0

באשר למזרח התיכון, תקף טראמפ ואמר: "אתם יצרתם בלגן שלם במזרח התיכון. דאעש היה קטן ובמהלך שלטונכם הוא התפשט ל-30 מדינות. חייבים לחסל את דאעש ולעשות את זה בהקדם האפשרי. אובמה וקלינטון יצרו ואקום באזור בגלל הדרך שבה יצאו מעיראק".

הסכם הגרעין בין המעצמות לאירן הוביל למחלוקת גדולה בין השניים. טראמפ טען כי אירן יכולה להפוך למעצמה בזכות ההסכם: "איום הגרעין הוא הסכנה הכי גרועה לעולם, לא ההתחממות הגלובלית – אנחנו לא יכולים להגן על כל העולם. ההסכם עם אירן הוא הכי גרוע שראיתי, גם נתניהו לא מרוצה מזה".

קלינטון השיבה לו: "אירן הייתה במרחק שבועות מפצצה גרעינית ועצרנו את זה – לא נורתה אפילו ירייה אחת".

קלינטון עקצה את טראמפ: "אדם שלא מצליח לשלוט במזג שלו ואפשר להרגיע אותו בציוץ לא צריך להחזיק בצפנים הגרעיניים". טראמפ השיב לה: "היית יכולה לפתור את הבעיות בכל השנים בהן היית בשלטון. אנחנו לא יכולים להיות השוטר העולמי. אנחנו לא יכולים להגן על מדינות בחינם".

יצויין כי מרבית הפרשנים הפוליטיים רואים בתוצאות העימות ניצחון של המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון זאת עקב העובדה שהשיבה על כל השאלות, היתה נראת נינוחה ורגועה ושידרה מזג המתאים לתפקיד הנשיאות.

כעת נוצרה השאלה הפתוחה כיצד ישפיע העימות על סקרי דעת הקהל שם נוצר בימים האחרונים שוויון בין השניים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שטויות. ברוב הסקרים בארה"ב טראמפ לוקח...
יניב | 27-09-2016 10:18
קלינטון רעה מאוד לישראל.