עמיחי אליהו זועם: ""למה אתם נלחמים במי שמנסה לפתור את הבעיות?"

עמיחי אליהו זועם: ""למה אתם נלחמים במי שמנסה לפתור את הבעיות?"

לאחר העימות ביניהם פרסם הרב עמיחי אליהו מארגון צו 1 פוסט חריף נגד חנן מנדל מנאמני תורה ועבודה וחשף את מקורות המימון של הארגון: מארק צוקרברג

"למה אתם נלחמים במי שמנסה לפתור את הבעיות?"

אחרי עימות ביניהם בגלי צה"ל תוקף הרב עמיחי אליהו, העומד בראש ארגון 'צו 1' את ד"ר חנן מנדל יו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה, שלטענתו מפיץ שקרים נגדו, וזאת לאור הסקר שנערך לאחרונה בו נחשף כי קרוב ל-70 מהציבור הדתי חש שצה"ל הפך עוין למגזר.

בפוסט חריף שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כותב הרב אליהו (בנו של הרב שמואל אליהו מצפת) הוא מתאר את הראיון במסגרת התכנית 'מה בוער' עם המראיינת טלי ליפקין-שחק:

"האמת שאני נסער. כל יום אני נחשף להדרת דתיים שמתמשכת ואף מחריפה. אני נחשף לפגיעה חריפה בציבור מסורתי רחב מאוד.", מתאר הרב אליהו, "בשבוע האחרון, נחשפנו למקרה קשה, בו חייל דתי בן לשני הורים נכים 100% נשאר שבת על שהתעקש לא לגלח את זקנו מסיבות דתיות. למה? אפילו מפקד הבסיס ביקש לאשר לו זקן. למה "רוח המפקד" החלה לרדוף את שומרי המסורת? למי הרדיפה הזו מועילה? באמת אין סיבה ואין שום היגיון."

"אבל ליו"ר נאמני תורה ועבודה העובדות לא מפריעות, והוא בחר להשמיץ אותי, ולטעון שאנחנו ממציאים סיפורים. הוא לא בוחל בהפצת שקרים עלי ועל חברי עמותת צו אחד. במקום לסייע לנו לטפל ולפתור את הבעיות, הוא נלחם במי שכן מטפל ומנסה לפתור.

אני לא מצליח להבין מה האינטרס של הגוף הזה "נאמני תורה ועבודה" שחי וניזון מביקורת על הממסד הדתי, להלחם בביקורת מוצדקת על הדרת דתיים"

המימון שלנו: מארק צוקרברג

בהמשך מפרט הרב אליהו שורה של בעיות דתיות שנובעות משינוי המדיניות בצה"ל נגד "הדתה", ובהם: כ-1,000 גופים בצה"ל שמספקים שירותי מזון לחיילי צה"ל מחוץ לבסיסים שלהם. אין עליהם שום פיקוח בכל הנוגע לכשרות. מאות חיילים שומרי מסורת יושבים בכלא וסוגרים שבתות על גידול זקן. אלפי מזוזות בצה"ל פשוט לא קיימות, פסולות או לא נבדקו מעולם. אין מי שמטפל בנושא הזה. למה תודעה יהודית נלקחה מהרבנות הבצאית, וניתנה לידיו של ראש אכ"א."

"רב צבאי הושעה על דעה לגיטימית, ואילו מרצה מחיל חינוך לא הושעתה על זלזול בקודשי ישראל ופגיעה ברגשות שומרי המסורת. בעיתון הארץ ובכלי התקשורת השונים מתפרסמים מאמרים שלמים של רמטכ"ל השנאה פרופ' יגיל לוי בהם הוא טוען שהדתיים הלאומים רוצים לרצוח את כל הפלסטינים. יגיל לוי הוא בן בית בצה"ל, ומהווה הרוח החיה בחיל חינוך ובתכנים הבעייתים שיוצאים ממנו."

בהמשך לעג, הרב אליהו לדרישה של מנדל ממנו לחשוף את מקורות המימון של ארגון צו 1. "אני חייב להודות ולחשוף את התורם הגדול ביותר שלנו, מר צוקרברג שהואיל לאפשר לנו לפתוח דף פייסבוק… את העוגיות ואת השתיה הקלה מ"רמי לוי" תרמו גורמים אנונימיים שמסרבים בכל תוקף להזדהות…"

לאנשי נאמני תורה ועבודה הוא הוסיף: "כארגון הנהנה מתרומות של גופים אנטישמים.. ומדינות אויב. הייתי במקומכם מנסה לקבור את עצמי באדמה ולא להעלות את הנושא הזה לסדר היום. או לחלופין בימי הרחמים והסליחות לעשות תשובה, להיות הוגנים ולהלחם מלחמה צודקת נגד הדרת הציבור המסורתי והדתי מצה"ל."

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר "במדינה דמוקרטית יש מקום חשוב לביקורת על גופים צבאיים אך היא אינה יכולה להיעשות באמצעות השחרה ודה-לגיטימציה כלפי הצבא, כאילו שאנו בתקופת שמד. בפועל, ככל מערכת גדולה, היו ויהיו בעיות הקשורות לענייני דת, אך לשם כך יש מספר מנגנונים לשם כך, כמו הרבנות הצבאית, נציב קבילות החיילים וגם היוהל"ם אשר עוסקת בנושאים מגדריים.

במקום לסייע בתיקון בעיות מקומיות הרב עמיחי אליהו וחבריו מנסים להעצים אותן ולהביא לפירוד בין הציבור הדתי לבין צה"ל ומוסדות המדינה. פעולות אלו פוגעות בראש ובראשונה בחיילים הדתיים, ויוצרות פרנויה במקום חיזוק."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
רואים שהוא שייך למשפחת אליהו
נתנאל | 21-09-2016 17:27
כמה ענווה וגדולה. לצערנו אנשי ריב ומדון כמו "נאמני רשעה ועבודה", "תג מעיר" ועוד ארורים, מהווים סכנה ממשית ליהדות.
2
היחידים שיוצרים את הפרנויה זה נאמני תורה ועבודה
ליבנה | 21-09-2016 17:30
בכך שהם כל הזמן אומרים שתהיה פרנויה, באמת נגרמת.
3
בן דהאן סגן שר הביטחון? בנט בממשלה? בדיחת השנה
מצביע בנט לשעבר | 21-09-2016 17:41
כל מילה נוספת בושה לאינטגלנציה של הבוחרים שלהם
4
צו 1 רוצים לקעקע את מוסדות השילטון כל זאת בדרך להפיכה
| 21-09-2016 18:13
תיאוקרטית.
5
בכלל לא נאמנים
לוי | 21-09-2016 18:56
לתורה ולעבודה. עד היום, כל עבודתם הייתה נגד התורה. יישר כוח לרב עמיחי.
6
למי להאמין? לא יודעת.
| 21-09-2016 19:55
מה שכן אני יודעת שמי שעובד את הקברים עובד עבודה זרה שאין בה כדי להושיע ואוכלים לחם העצבים.
7
ישר כח לחנן מנדל ולנאמני תורה ועבודה
שלומי | 22-09-2016 0:12
אשרינו שמישהו אוסף את חרפתנו. אם נגזר עלינו שיחיו בקרבנו גורמים הרסניים כמו אנשי "צו 1", אז לפחות שצדיקים וישרים כמו אנשי נאמני תורה ועבודה, יכפרו ויאזנו על חטאיהם והשקרים שהם מפיצים.
8
לא הגיע הזמן
אחד העם | 22-09-2016 10:56
שהסרוגים יבינו שלא רוצים אותם בצבא? השגיע הזמן לחזור למורשת אבותינו האמיתית שזו התורה? תפסיקו ללקק ולהתחנף לחלונים, הם שונאים אתכם יותר מאשר את החרדים!!!!!!!!!!!