סמוטריץ' למפכ"ל: "די לאבדן העשתונות שמלווה את המאבק בתג מחיר"

סמוטריץ' למפכ"ל: "די לאבדן העשתונות שמלווה את המאבק בתג מחיר"

פרסום ראשון. בצלאל סמוטריץ' פנה למפכ"ל וגינה את המעצר האלים אתמול בנחליאל: "באבחת החלטה אחת של קצין משטרה חסר אחריות, הורסים עבודה חינוכית של שנים!"

author-image
"די לאבדן העשתונות שמלווה את המאבק בתג מחיר"
  (צילום: ארגון חוננו)

פרסום ראשון. ח"כ בצלאל סמוטריץ תוקף את התנהלות המשטרה במעצר האלים אתמול של בחורי הישיבה אתמול בנחליאל.

ארבעת תלמידי הישיבה בני ה-14 שנעצרו אתמול בפשיטת משטרה בנחליאל שוחררו אתמול, חלקם לאחר שהובאו לדיון בבית המשפט.

קטין שנעצר בחשד לתקיפת שוטרים שוחרר כבר בשעות הצהריים בעוד שני הנערים שנעצרו בחשד למעורבות בהשחתת ציוד חקלאי במהלך טיול לפני כחודשיים נלקחו לבית המשפט שם ביקשו נציגי המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים. השניים יוצגו מטעם ארגון חוננו בידי עורכי הדין דוד הלוי וסיניה חריזי מוזס ובסופו של הדיון שוחררו לשבעה ימי מעצר בית.

הקטין שנפצע והובהל לטיפול רפואי במרכז הרפואי הדסה עין כרם נחקר בשעות הערב בחשד לתקיפת שוטרים ולאחר החקירה שוחרר למעצר בית למשך חמישה ימים. המשטרה אף דרשה ממשפחתו להפקיד 1,000 ₪ כתנאי לתנאי השחרור.

נזק חינוכי אדיר

במכתב ששיגר ח"כ סמוטריץ' מהבית היהודי לשרת המשפטים איילת שקד, השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדנבליט ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך הוא מגנה את הפשיטה של המשטרה למוסדות חינוך וטוען כי היא גורמת "נזק חינוכי אדיר".

במכתב הארוך מתאר סמוטריץ כיצד בחודשים האחרונים התרחשו שני אירועים לפחות של פשיטת שוטרים על ישיבות תיכוניות, שהסתיימו במעצר אלים של תלמידים. "מדובר באירועים חמורים מאוד שלמיטב ידיעתי אין להם אח ורע במקומות אחרים ומול ציבורים אחרים, אירועים שגורמים נזק חינוכי אדיר, מותירים צלקת של ניתוק ועוינות של בני הנוער, חבריהם של העצורים, ומורידים לטמיון מאמץ חינוכי אדיר של שנים רבות."כותב סמוטריץ'.

"הרבה מאד שעות של שיחות אנו משקיעים בילדינו ע"מ לחזק בליבם ובאמונתם את האהבה העצומה למדינת ישראל ולכל זרועותיה השלטוניות!… והנה, באבחת החלטה אחת של קצין משטרה או שב"כ חסר אחריות, הורסים עבודה חינוכית של שנים! פשוטו כמשמעו! הכניסו בבת אחת מאות נערים יקרים ל"תעלה" של טינה קשה ועמוקה לכוחות הביטחון, למשטרת ישראל ומג"ב, ליחידות המודיעין המשטרתיות ולאנשי השב"כ. כל זאת כתוצאה מפעילות כוחנית, מתריסה ומקוממת של מעצר חשודים בפעילות של "פשיעה לאומנית" המכונה "תג מחיר". מעצר זה, לגיטימי כמובן כשלעצמו, אילו היה נעשה בצורה ראויה ושקטה, ללא הכוחניות והמוני הכוחות המפחידים ומיראים כל כך, היה מתקבל בהבנה ובשתיקה. ואכן, הצוות החינוכי בשני המוסדות שיתף פעולה בשבועות שקדמו למבצעי המעצר עם רשויות החקירה ככל שנדרש והעמיד לרשותם כל סיוע."

מדובר במתקן עברייני מסוכן?!

את הפריצה לתיכונים הדתיים ממשיל סמוטריץ' "כמו פיל בחנות חרסינה, מקיפים אותם בשעת בוקר מוקדמת בעשרות שוטרים, בלשים ואנשי מג"ב ושב"כ, "שולפים" את החשודים לעיני חבריהם באמצע ארוחת הבוקר, סוגרים למשך שעה וחצי את בניין הפנימייה, ומקרינים תחושה של מעגלי הגנה נרחבים על כוחות המעצר מפני 'האויבים המסוכנים', חבריהם של החשודים, עושים עוול נוראי לתלמידים, לישיבה ולציבור כולו."

סמוטריץ' מפנה שורה של שאלות מבצעיות על התנהלות השוטרים: "מדוע יש צורך במבצע הירואי גדול כל כך?! מדוע צריך להקיף את הישיבה בשוטרים, בלשים, אנשי מג"ב ושב"כ?! וכי מדובר במתקן עברייני מסוכן?! האם מדובר בשכונת פשע בעיר עבריינית שיש לבצע בה מבצע מעצרים נרחב תוך חשש להתלקחות ירי של עבריינים על כוחות הביטחון?! מדוע להכניס את הנערים הצעירים לתחושת נבגדות שכזו מצד כוחות הביטחון שאמורים להיות חלק מאיתנו ממש!? מדוע לתת להם תחושת נרדפות קולקטיבית?! וכי מישהו מהנערים היה בורח לו הייתה מגיעה ניידת לביתו ומבקשת לקחתו לחקירה?! הרי ברור שלא! "

בהמשך המכתב מקביל סמוטריץ' את התנהלות המשטרה לזו של צה"ל ומצביע על חוסר הסימטריה: "בצה"ל ישנה פקודה ברורה המגדירה את מדרג הסמכויות הנדרש בכדי לאשר פעילות מבצעית בתחומי מוסדות חינוך ערבים ביהודה ושומרון. בתל אביב או בכל עיר אחרת איש לא היה מעלה בדעתו להיכנס במבצע צבאי שכזה לתוככי מוסד חינוכי בכדי לעצור נער החשוד בפלילים, תהא העבירה שבה הוא חשוד אשר תהא. בכל מקום אחר היה מתבצע המעצר מחוץ לכתלי בית הספר ומבלי לגרום לטראומה קשה כל כך לכלל התלמידים. רק ביהודה ושומרון וכנגד 'נערי הגבעות' הכל מותר. זהו חוסר אחריות מאין כמוהו."

על נערי 'תג מחיר' הוא מסנגר וקובע כי מדובר ב"נערים רגילים שהלכו לאיבוד בסבך המציאות המורכבת וכמו בכל פשיעה אחרת של קטינים האוריינטציה הטיפולית של המערכת בהם צריכה להיות שיקומית וחינוכית."

גם על המקרה האחרון הוא טוען כי מדובר בהיסטריה של המשטרה: "תלמידי הישיבה בנחליאל נחשדו בסך הכל בכך שבמהלך טיול חיבל מי מהם בצנרת השקיה בשדה של ערבי. בכל הכבוד, די כבר עם אבדן העשתונות שמלווה את המאבק בתופעת תג מחיר בחודשים האחרונים! לא מדובר בעבירות החמורות ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל והנערים שהולכים לאיבוד וחוטאים בהן ראויים אולי לעונש אולם לא ליחס כאל אחרוני העבריינים או חמור מכך הטרוריסטים. וגם אם לשיטת מאן דהוא הדבר מצדיק יחס מחמיר כלפיהם – חבריהם מה חטאו?!"

בסוף המכתב מבקש סמוטריץ' מהמשטרה, משרת המשפטים ומהשר לבטחון פנים: "על הרס עבודה חינוכית ארוכה ורבה כל כך לא ניתן לעבור לסדר היום. אני קורא לכם להתעשת ולשים לכך סוף. בכוונתי לנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותי כחבר כנסת וכחבר בקואליציה בכדי לוודא שכך אכן יהיה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
האירוע חמור מאוד, אבל דווקא בהקשר החינוכי נעשה דבר טוב
חיים | 13-09-2016 17:06
השוטרים נטעו בלב התלמידים ניכור למוסדות המלכות הרשעה, וטוב שכך. הם הוציאו מהם את השקר והנאיביות של האהבת האשה המוכה לכוחות הערב רב.
2
סמוטריץ התבלבל, יש כוחות הביטחון ויש משטרת ישראל.
משה | 13-09-2016 17:40
יש כוחות הביטחון, ויש משטרת ישראל. העובדה שהם לובשים מדים לא הופכת אותם לכוחות הביטחון. מחר יתחילו לקרוא לנהגי אגד כוחות הביטחון,
3
היכן המפכל אלשיך? האם דברים כאלה לא בשליטתו ?
נאוה | 13-09-2016 18:37
איך השוטרים עושים מה שרוצים ומתנפלים על נערים בני 14 ??? הבזיון הוא גדול וחוצפה מצד השוטרים להפעיל אלימות כזו על קטינים !!!!!!!!
4
מתי יבינו
מישהו | 14-09-2016 11:11
חלק משוטרי ישראל הינם חוליגנים שהיו מתקבלים בברכה על ידי אחיהם בגיסטאפו.........
5
תג מחיר
חנה | 14-09-2016 15:05
יותר גרועימהסיקרקים מאבדים עצמם לדעת מי שהקים תתג מחיר היטלריסט