רבני צהר: מותר להזין בכפייה מחבל שובת רעב - סרוגים

רבני צהר: מותר להזין בכפייה מחבל שובת רעב

ארגון רבני צהר נותן חותמת כשרות לפסיקת בג"צ המתירה הזנת עצירים ביטחוניים בכפייה. הרב שרלו "תפקידו של הרופא הוא להציל חיים, ואם צריך להזין בכפייה כדי להציל חיים אז עושים זאת"

author-image
רבני צהר: מותר להזין בכפייה מחבל שובת רעב
  (צילום: פלאש90)

בג"צ דחה אתמול (א') את העתירות נגד החלטת הממשלה שהתירו להזין בכפייה עצירים ביטחוניים ולמעשה התיר להזין בכפייה עצירים ביטחוניים השובתים רעב.

ההחלטה הממשלה מלפני מספר חודשים נועדה להתיר האכלה כפויה של אסירים ביטחוניים השובתים רעב אם קיימת אפשרות ממשית כי בגין שביתת הרעב תיגרם תוך זמן קצר סכנה חמורה לבריאותו של האסיר, וכן להתיר האכלה כפויה מתוך שיקולים הנוגעים לביטחון המדינה ולשלום הציבור.

בארגון רבני צהר חיזקו את החלטת בגצ ואמרו כי על פי היהדות חייו של האדם ניתנו לו מהבורא ואין רשות לאדם לפגוע בעצמו, גם למען ערכים חשובים. איסור זה כולל גם פגיעה מתוך מניעת אכילה.

הרב יובל שרלו ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר אמר כי האתיקה הרפואית קובעת שרופא צריך לעשות הכל על מנת להציל את חייו של המטופל, "אם עציר עלול למות כתוצאה משביתת רעב או שעלולים להיגרם לו נזקים בלתי הפיכים בוודאי שחייבים להזין את המטופל בכפייה".

עוד הוסיף הרב שרלו כי מותו של עציר ביטחוני כתוצאה משביתת רעב עלולה ליצור כאוס ונזק ביטחוני עצום ולכן זו עוד סיבה להתיר הזנה בכפייה.

הרב דוד סתיו יושב ראש ארגון רבני צהר אמר "אדם נברא בצלם אלוקים ואינו רשאי לפגוע במתנה זו. יפה עושה ממשלת ישראל שמעגנת ערך זה בהחלטותיה".

עימות סוער בכנסת

נזכיר כי לפני יותר משנה דנה הכנסת ואישרה את חוק הזנה בכפייה של אסירים. במהלך הדיון בועדת ביקורת המדינה של הכנסת היה נראה כי השליטה יוצאת מידיה של יו"ר הועדה ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד. ח"כ דאז ינון מגל מהבית היהודי החל לדבר ואחרי שלוש מילים כבר התפרצו לדבריו חברי הכנסת ממרצ והרשימה המשותפת.

"שב בשקט. חוצפן", "אתה סופר חצוף", "אל תנבח עלי" הן רק חלק מהקריאות שנשמעו בדיון הסוער, לאחר שמגל אמר כי הערבים מעדיפים להרוג את המחבלים השובתים רעב ודווקא סיעות הימין מבקשות להציל אותם. מאוחר יותר החזירה אלהרר את השקט לועדה אחרי שאיימה להוציא את מי שיקטע את דבריו של מגל שציין כי גם בשבוע קודם דאגו הח"כים הערבים לפוצץ דיון בועדת הפנים בנושא הר הבית.

צפו בסערה בועדת הביקורת

(צילום: ערוץ הכנסת)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרב ישראלי זצ"ל פסק שלגוי מותר להתאבד !
| 12-09-2016 12:59