פסק הדין שעלול לגרום לפירוקה של המפד"ל - סרוגים

פסק הדין שעלול לגרום לפירוקה של המפד"ל

פסק דין של בית הדין לעבודה בתל אביב מחייב את המפד"ל לשלם למזכ"ל לשעבר, שמריהו בן צור, 6.5 מיליון ש"ח בגין הלנת שכרו במשך כחמש שנים. המפלגה נמצאת בחובות של עשרות מיליונים ואין לה איך לשלם לבן צור, מה שעלול להוביל להליכי הוצאה לפועל ולהביא לפירוקה של המפלגה.

פסק הדין שעלול לגרום לפירוקה של המפד"ל
  קמה מחדש ותתפרק? המפד"ל (פלאש90)

 פסק דין בתביעה כספית של מזכ"ל המפד"ל לשעבר עלול לגרום לפרוקה של המפלגה.

רק לפני שלושה חודשים, הניע ח"כ זבולון אורלב, מהלך להקמתה מחדש של מפלגת המפד"ל ופסק דין שניתן בשבוע שעבר, עלול לסתום את הגולל על המפלגה הותיקה.

אתר NEWS1 מדווח היום (ב') כי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב חייב בשבוע שעבר את המפד"ל לשלם כ-6.5 מיליון שקל למזכ"ל המפלגה לשעבר, שכיהן גם כח"כ מטעמה, שמריהו בן צור.

תחילת הפרשה באי תשלום משכורות לבן צור במשך 16 חודשים, בין מרץ 2004 ליולי 2005. למרות התחייבות של יו"ר המפלגה ח"כ זבולון אורלב ומזכ"ל המפלגה דאז, שר-שלום ג'רבי, בן צור לא קיבל את הכספים המגיעים לו.

בן צור, פה לבוררות בבית הדין לממונות של הרבנות הראשית, אבל במפד"ל סירבו להתדיין בפני בית דין זה. ובן צור נאלץ לתבוע את המפלגה בבית הדין לעבודה בתל אביב.

שורש המחלוקת בין המפד"ל ובין בן צור היה האם הוא נחשב כעובד של המפלגה ועל כן מגיעים לו משכורות ותנאים סוציאליים, הוא שהוא נבחר  מטעמה בהתנדבות, ולכן אין למפלגה החובה לדאוג לפרנסתו.

בן צור טען, כי הוא מונה לתפקיד ע"י יו"ר המפד"ל דאז (והשר לשעבר), הרב יצחק לוי כ"עובד" לכל דבר ועניין. מסמכים שהוגשו לבית הדין לעבודה, הוכיחו כי בן צור אכן הוכרז על ידי המפדל כעובד של המפלגה, למשל בתצהירים למס הכנסה ולביטוח הלאומי.

טענה מעניינת שמעלה בן צור היא שלמרות קופתה המדולדלת של המפלגה, היה נוהג שמזכ"ל המסיים את תפקידו הוא זכאי לקבל מענק פרישה, שלושה חודשי הסתגלות ופדיון ימי מחלה בנוסף להטבות אחרות הקשורות להפסקת תפקידו במפלגה.

מנגד טענה המפלגה כי הלנת שכרו של בן צור נבעה מפאת מצבה הכלכלי הקשה, והיא ביקשה לדחות תביעתו לפיצויי הלנת שכר מסיבה זו. בן צור לא הכחיש טענה זו, ובשל כך אף חיכה מספר שנים עד שהגיש את תביעתו.

פסק הדין – המפד"ל תפצה ב6.5 מיליון ש"ח

בפסק הדין קיבלה השופטת עליה פוגל את טענותיו של בן צור, וקבלה על כך שהמפד"ל מצד טענה שאין לה כסף בקופה ומצד שני המשיכה לשלם למזכ"ל ג'רבי משכורת חודשית של 30,000 שקל לחודש, מדי חודש, "וכשהאפשרות להפחתת שכרו על-רקע הקשיים הכלכליים של המפלגה כלל לא עלתה מבחינתו על הפרק".

בסיכומו של דבר, חויבה המפד"ל לשלם כ6.5 מילון ש"ח, שרובם נובעים מהפרשי הצמדה וריבית.

על משכורתו של בן צור, במשך 16 החודשים, הוא יקבל כחצי מיליון ש"ח, בתוספת כארבעה מיליון ש"ח (!) פיצויי הלנה.

בנוסף על תנאי הסוציאליים של בן צור הוא יקבל עוד למעלה ממיליון ש"ח בגין פדיון ימי חופשה ומחלה, פיצויי פיטורין, הפרשות לקרנות פנסיה וכו'. עוד פסקה השופטת 50,000 ש"ח פיצויים בגין עוגמת נפש.

לפי הצהרות המפד"ל, ודו"ח מבקר המדינה, בפברואר 2009 הה למפלגה חובות מצטברים בסף בסך 35 מיליון שקל. כרגע לא נראה מנין יגייסו במפלגה את הסכום כדי לשלם את הכסף שפסק בית המשפט לשמריהו בן צור.

במידה והמפלגה לא תשלם את החוב, יוכל בן צור לנקוט בהליכי הוצאה לפועל נגד המפלגה ואף לדרוש את פירוקה. האם זהו סופה המוחלט של המפלגה הדתית לאומית?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גם אורלב
שמעון | 23-02-2011 10:54
בהיותו מזכ"ל שלם לעצמו אורלב משכורת אדירה עם כל ההטבות הנלוות כעת הוא שותק. מי בדיוק ישלם לבן צור??? לא שמעתי את אורלב נותן דין וחשבון על הנושא.עוד התחכמות אורלבית.
2
התנהלות לא תקינה
יוסי | 10-03-2011 12:41
בנושא הכספי יש חשש שכספי המפד"ל -כל הנכסים ההשקעות ותרומות יהדות הפזורה חמקו בדרך תמוהה.אורלב וסלומיאנקי (הלשעבר) חייבים הסברים. אין לקבל את שתיקתם.
3
שתיקה רועמת
אורי | 13-03-2011 13:05
כמעט חודש מאז פסק הדין ודם שתיקה.אורלב ממשיך להרוס כל חלקה טובה בבית היהודי עסוק בפרסום שמו בהצעות חק הזויות וממשיך לגלגל את כספי המפד"ל בלי דין וחשבון.עד מתי?.?