פותחים שנה חדשה - בהתרגשות ותפילות - סרוגים

פותחים שנה חדשה – בהתרגשות ותפילות

בימים אלה של ערב פתיחת שנת לימודים, איננו ישנים בלילה בשקט.. זו האחריות הכבדה של חינוך ילדי ישראל וההתרגשות מהחדש, מההזדמנות , מהשליחות הגדולה שלה אנו זוכים בעבודת הקודש, מהיכולת להתחדש ולהתחנך עם צאן קדושים של ילדי ישראל.

פותחים שנה חדשה - בהתרגשות ותפילות

אחרי הפסקה וגעגוע להמשיך ולצמוח יחד, אנחנו חוזרים בשמחה ובאהבה להתפלל על עבודת הקדש ובשליחות החינוכית לה אנו זוכים.

כולנו בהתרגשות גדולה של ערב פתיחת שנת הלימודים. ילקוט חדש, שלום כיתה א' – חדש, קלמר חדש, חלומות גדולים, צוות חדש, תכנית לימודים חדשה, שנה חדשה, תפילה חדשה, בגדים חדשים, החלטות להצליח יותר מחדש, דף חדש, הלב חדש… "לב טהור ברא לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי". פותחים בתפילה:

"שלא תהיה עבודתך זקנה וישנה אצלי לעולם רק אזכה לחדש עצמי בכול יום ובכל עת ובכל שעה לחדש כנשר נעורי ולהתחיל בכל פעם מחדש". (ר' נחמן)

'לא ראיתם כל תמונה' – על החובה להתחדש !

לכאורה, למתבונן מבחוץ, הכול נראה שגרתי לגמרי… הצלצול, שיעורי הבית, ארבעת קירות הכיתה, התלמידים עומדים כשהמורה נכנס, לוח מבחנים, תאריכי ישיבות המורים, מערכת שעות והשמחה לצאת להפסקה…

התפקיד הגדול שלנו הוא לתת לאור לחדור לתוך המציאות היומיומית. לאפשר לטוב, לחדש, לשמחה להיכנס פנימה, לנשמה המבקשת חידוש. את הסכנה הטמונה ב"ממשיכים כרגיל" היטיב לבטא האדמו"ר מאיז'ביצא.

כחלק מתיאור מעמד הר סיני, חוזר משה רבנו באזני בני ישראל ומזכיר להם: "פֶּן תַּשְׁחִתוּן וַעֲשִׂיתֶם לָכֶם פֶּסֶל תְּמוּנַת כָּל סָמֶל תַּבְנִית זָכָר אוֹ נְקֵבָה"..

האדמו"ר מאיז'ביצא, מלמד אותנו בספרו 'מי השילוח', שהאיסור על עשיית התבנית והפסל נכון גם בתוככי עולם המצוות: היינו שלא יחזיק האדם באיזה גוון אף ממצוות אשר צווה ה'..

מה משמעותם של הדברים?

נראה שהאדמו"ר מאיז'יבצא מלמד אותנו לא לעשות גם את המצוות שלנו 'תבנית' ו'פסל'. אנו נדרשים להרפות ידינו מהנחותינו ביחס למצוות, ולאפשר לקב"ה להופיע בכל פעם מחדש, לחדש אותנו, להאיר לנו, להתגלות אלינו. (זו גישה לא שגרתית, ולא באנו אלא לתקן…)

לולי הדברים היו נכתבים, היה קשה לאומרם… יש צורך להתחדש, לחפש את מה שמעבר, את תחושת השמחה וההתרגשות מהמציאות העומדת לפנינו, אפילו ממצוות ומעשים טובים…

באופן מעט אחר, הביע את התחושה הזו אברהם חלפי. עם הרגע המיוחד הזה, אתה יכול להגיע הכי רחוק שאפשר…

עִם קֹמֶץ שָׁמַיִם בַּיָּד

הָיִיתִי עוֹבֵר אֶת חַיַּי.

הָיִיתִי חוֹצֶה אֶת הַיָּם

בְּרַגְלַי

עִם קֹמֶץ שָׁמַיִם בַּיָּד.

האחריות הכבדה של חינוך ילדי ישראל

בימים אלה של ערב פתיחת שנת לימודים, איננו ישנים בלילה בשקט.. זו האחריות הכבדה של חינוך ילדי ישראל וההתרגשות מהחדש, מההזדמנות , מהשליחות הגדולה שלה אנו זוכים בעבודת הקודש, מהיכולת להתחדש ולהתחנך עם צאן קדושים של ילדי ישראל.

מבקש מכולנו לברך את צוותי החינוך, ההורים והתלמידים בשמי ובשם הנהלת החמ"ד.

נתפלל כולנו: "אבינו מלכנו חדש עלינו שנה טובה". וה' ישמע תפילותינו וימלא משאלותינו לטובה בשמחה ובאור גדול!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו