ההצעה של פואד שגרמה לשרון לזרוק אותו מכל המדרגות - סרוגים

ההצעה של פואד שגרמה לשרון לזרוק אותו מכל המדרגות

פנחס ולרשטיין, מראשי מועצת יש"ע לשעבר, ספד לפואד בן אליעזר וסיפר על מפגשים בהם נתקל באישיותו הכובשת. "מעטים מתושבי הישוב פסגות יודעים מה חלקו של "פואד" במעבר המועצה האזורית 'מטה בנימין' מבית אל לפסגות"

ההצעה של פואד שגרמה לשרון לזרוק אותו מכל המדרגות
  פנחס ולרשטיין (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

איש ההתיישבות ומראשי מועצת יש"ע לשעבר, פנחס ולרשטיין, ספד הלילה (שני) לשר הבטחון וחבר הכנסת לשעבר בנימין בן אליעזר וסיפר על מספר נקודות בהן נפגש עם אישיותו הענקית.

"במסגרת עבודתי הציבורית הכרתי את "פואד" לאורך שנים רבות ובכל תפקידיו הציבוריים. ולמרות המחלוקות האידיאולוגיות שייצגנו ראיתי בו חבר והייתי רוצה להאמין שגם הוא ראה בי חבר", סיפר ולרשטיין.

לדבריו: "את חום הלב של "פואד" ומחויבותו לחייליו בסיירת "שקד" הייתה מוחלטת ולא מותנית בתפיסות עולם או השתייכות חברתית כזו או אחרת".

על חלקו בהתיישבות כתב ולרשטיין כי "מעטים מתושבי הישוב פסגות יודעים מה חלקו של "פואד" במעבר המועצה האזורית 'מטה בנימין' מבית אל לפסגות ובהקמת הישוב. כמו שמעטים יודעים כי לקראת הגרוש מגוש קטיף פואד ניגש לאריאל שרון והציע לו להקים ישובים חלופיים בנגב ואריק זרק אותו מכל המדרגות".

"לא פעם בהיותו שר הבינוי כשהיינו יושבים בימי שישי בשיחה חופשית ואוכלים פריכיות אורז ידע להתלוצץ בהומור האופייני לו. כדוגמא, בוקר אחד לחץ את ידיינו בהתלהבות ואמר: ' אתמול בערב לחצתי את ידו של ערפאת, לא רחצתי ידיים והעברתי את הלחיצה אליכם".

מי שעוד ספדה לבן אליעזר היא שרת המשפטים, איילת שקד: "לפואד היו זכויות רבות בהגנה על מדינת ישראל. הציונות חדרה לעורקיו עוד כשעלה לישראל מעיראק בגיל 14, ולאחר מכן בהובלתו את סיירת שקד ובהשתתפותו כלוחם במלחמות ישראל. גם כשלא ראינו עין בעין את המציאות המדינית בישראל, אין ספק שהוא כיוון להגברת ביטחונה של ישראל. יהי זכרו ברוך", כתבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו