המאבק על השבת: אורי אריאל מאיים במשבר פוליטי

המאבק על השבת: אורי אריאל מאיים במשבר פוליטי

חוזרים ל-77'? חברי האיחוד הלאומי מאיימים במשבר פוליטי בגלל הכוונה של הרכבת לחלל שבת. "פגיעה בסטטוס קוו היא חמורה בעיני ועלולה להוביל למשבר פוליטי שאף אחד לא רוצה בו״

בגלל חילול שבת: אריאל מאיים במשבר פוליטי
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

חברי האיחוד הלאומי מאיימים במשבר פוליטי בגין חילול שבת של הממשלה.

שר החקלאות אורי אריאל, התייחס הערב לכוונה של משרד התחבורה ורכבת ישראל לבצע עבודות תשתית במהלך השבת הקרובה תוך חילול שבת. מדובר בהרמת קורה ענקית מפלדה ובטון, לצורך שידרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב. במהלך העבודות ייסגרו לתנועה נתיבי איילון. כדי למנוע פגיעה כלכלית – החליטו במשרד התחבורה וברכבת לבצע את העבודה החל מיום שישי בצהריים ובמהלך השבת.

השר אורי אריאל מסר לסרוגים ״אני מבין שעבודות התשתית לרכבת הן ייחודיות ועדיין, אין מקום שחברה ממשלתית תבצע עבודות בשבת. פניתי לראש הממשלה שינחה את הגורמים המקצועיים האחראים על כך שימצאו אלטרנטיביות לביצוע העבודות בימי החול."

"השבת היא ערך יהודי וישראלי שקיבל הכרה בסטטוס קוו הקיים בישראל. פגיעה בסטטוס קוו היא חמורה בעיני ועלולה להוביל למשבר פוליטי שאף אחד לא רוצה בו״, שיגר אריאל רמז מעומעם.

גם חברו לסיעה ולמפלגה בצלאל סמוטריץ' שיגר מסר דומה: "צריך לעצור את העבודות ולשמור על השבת כנכס צאן ברזל של המדינה היהודית וערך יהודי וחברתי שניצב בבסיסה של המדינה."

ששת חברי הבית היהודי בינתיים לא מתייחסים לנושא חילול השבת.

נזכיר כי בשנת 77' הייתה זו מפלגת המזרחי, שפרשה ממשלת רבין הראשונה על רקע חילול שבת – מה שהביא להפלת הממשלה ולעליית הליכוד לשלטון לראשונה.

גם חברי הכנסת החרדים שיגרו מכתב לראש הממשלה בו הם קובלים ודורשים לבטל את העובדות שמתוכננות לשבת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יישר כוח ענק
| 25-08-2016 23:25
2
הלי שמירת השבת יהיה חורבן שלישי
| 26-08-2016 16:55
עוד לפני שנבנה. כל המדינה קמה בנס וכך היא תמשיך להתקיים אז קצת כבוד לקב"ה.