"חשוב שחייל לא יעזוב את הבקו"ם בלי אישור זקן" - סרוגים

"חשוב שחייל לא יעזוב את הבקו"ם בלי אישור זקן"

בעקבות מקרה בו חייל חרדי נדרש לגלח את זקנו בבסיס ההדרכה בו הוצב, אומר ח"כ יעקב מרגי שסייע לחייל "הסיפור הזה מעלה ספקות ביכולת של צה"ל להכיל את החרדים ולקבל את השונה"

"חשוב שחייל לא יעזוב את הבקו"ם בלי אישור זקן"
  (צילום: פלאש90)

"צה"ל אינו ערוך לקליטת חיילים חרדים" – כך אומר ח"כ יעקב מרגי מש"ס, בעקבות מקרה בו טיפל.

ביום שלישי גויס אברך חרדי. במהלך שרשרת החיול הוא ביקש לקבל את הפטור מגילוח הזקן אך המפקדים בבסיס מיטב סרבו ודרשו ממנו לעלות לאוטובוס בכדי להצטרף לטירונות כל"צ (כלל צה"לית המורכבת בעיקר מחיילים חילוניים) החייל שעדכן את אביו סיפר כיצד דרשו מבנו לגלח את הזקן בטרם יצא לטירונות והוא מצא עצמו חסר אונים לנוכח האטימות.

אביו של החייל סיפר: "בני התחתן לפני מספר חודשים טעות בהגשת הדיחוי הפכה אותו למשתמט והצבא התעקש על גיוס עכשיו מדובר באברך צעיר שגויס לצה"ל לאחר קליטה קשה. למרות הקושי, נאמר לבן להגיע לתל השומר וזאת בכדי לעלות על אוטובוס לטירונות. עם עלייתו לאוטובוס הוא נדרש לרדת ממנו ולגלח את הזקן או לחילופין להמציא אישור לפטור מגילוח".

האב מספר על הרגעים בהם הבן לא ידע מה לעשות: "הוא טלפן אלי בלחץ אדיר אמרו לי הרגע שאני יעלה על האוטובוס ויתגלח מיד כשאגיע לבסיס הטירונים", סיפר האב: "אני הבנתי את המצוקה שבה נתון הבן ומיד פניתי לעסקנים שהפנו אותי ללשכתו של ח"כ יעקב מרגי שמתמחה בטיפול בנושאים אלו".

מלשכתו של ח"כ מרגי נמסר: "חשוב שחיילים חרדים המגדלים זקן לא יעזבו את הבקו"ם ללא היתר לגידול זקן. לפני כחודש לשכת הרמטכ"ל שיגרה מכתב לח"כ יעקב מרגי שבו נכתב שחייל שיגיע לבה"ד (בסיס ההדרכה) ללא היתר לגידול זקן יגולח מיד. אנחנו מקבלים כל העת פניות מחיילים שמבקשים לראות רב ביחידה אך בצה"ל מונעים מהם לראות רב.

כמו כן יחידת דובר צה"ל מנהלת מעקב אחר החייל הדתי ודואגת להפיץ תמונות של החיילים המבקשים פטור לגידול זקן שחזותם החיצונית אינה תואמת בן תורה.

הסיפור המוזר של הרצון העז לגלח את החייל החסידי לצד האטימות לשבץ אותו בטירונות שאינה מיועדת לחרדים מעלה ספקות ביכולת של צה"ל להכיל את החרדים ולקבל את השונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו