פרוייקט חדש להכנת בני נוער לצה"ל - מיזם 101 - סרוגים

פרוייקט חדש להכנת בני נוער לצה"ל – מיזם 101

משרד החינוך בשיתוף תנועת "אחרי" הקימו מיזם משותף שיאפשר לבני הנוער להיחשף לתפקידים השונים והמגוונים שמציע צה"ל. סער: "אנו חיים באזור שבו העוצמה שלנו, ובין היתר גם הכוח הצבאי שלנו, הם הערובה לקיום של מדינת ישראל".

פרוייקט חדש להכנת בני נוער לצה"ל - מיזם 101

במסגרת היעד שהציב שר החינוך, גדעון סער, לחיזוק החינוך הערכי ועידוד השירות בצה"ל ובשירות הלאומי- אזרחי, יוביל משרד החינוך בשיתוף תנועת "אחריי" מיזם ייחודי לבני נוער – "מיזם 101".

"מיזם 101" הוא מיזם ייחודי במסגרתו תתקיים בעשרות בתי ספר פעילות של סדנאות למתן מידע וכלים להגברת המוכנות לשירות לצד פעולות חווייתיות- מעשיות.

המיזם הוא תכנית משלימה בין הפעילות במסגרת החינוך הפורמאלי שתתקיים במהלך שעות הבוקר לבין הפעילות במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי בשעות אחר הצהריים.

שיתוף פעולה זה יאפשר לאלפי בני נוער נוספים ליהנות מתוכניות ההכנה לצה"ל, להיחשף לתפקידים השונים שמציע הצבא, לקבל ליווי צמוד לכל אורך תהליך הגיוס ולבחור כיוון בו ירצו לעסוק בשירותם הצבאי. כמו כן במסגרת זו תתקיים פעילות לקידום ערכי אחריות אישית וחברתית, זהות ישראלית ויהודית, ציונות, מנהיגות ותרומה לקהילה.

כל התהליך מנוהל ומונחה על ידי הצוות המקצועי של מינהל חברה ונוער, מסונכרן עם הפעילויות שמבצעים הגופים הממלכתיים בבתי הספר ומהווה תוספת ל"סל" ההכנה לצה"ל שמקבל כל מנהל ומתואם עם מהלך פתיחתם של מרכזי הכנה לצה"ל עירוניים שהוביל משרד החינוך בשנה האחרונה.

בתכנית תופעל יחידה חינוכית ייחודית לצוות החינוכי הבית ספרי כחלק מהשתלמות בנושא "נכונות לשירות ומוכנות לצה"ל".

כחלק מראיית כלל צרכי בני הנוער ברשויות המקומיות בהכנה לשירות משמעותי, פעילות המיזם תהיה במסגרת פעילות מרכז לשירות משמעותי ברשות או השולחן הרשותי של "נכונות לשירות ומוכנות לצה"ל".

שר החינוך, גדעון סער: "המיזם מבטא את אחד הדגשים בפעילות שלנו- חיזוק החינוך הערכי, עידוד השירות והשירות המשמעותי והוא חלק ממהלך רחב שאנו מובילים. השירות בצה"ל מבטא ערך של נתינה ותרומה לחברה ולמדינה. אנו חיים באזור שבו העוצמה שלנו, ובין היתר גם הכוח הצבאי שלנו, הם הערובה לקיום של מדינת ישראל".

"צהל זה אנחנו ואנחנו זה צה"ל" *אמר השר סער.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו