בדרך להסלמה? פצועים בתקיפות חיל האוויר בעזה - סרוגים

בדרך להסלמה? פצועים בתקיפות חיל האוויר בעזה

גל התקיפות של ישראל בעזה היה חריג בעוצמתו ובהיקפו ובחמאס מגיבים בתוקפנות: "ישראל רוצה לייצר משוואת חדשות בעזה". שני פצועים בעקבות תקיפות חיל האוויר

author-image
בדרך להסלמה? פצועים בתקיפות חיל האוויר בעזה
  ארכיון (צילום: Rahim Khatib/Flash90)

בדרך להסלמה?

צה"ל, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, תקף הלילה (בין ראשון לשני) מספר תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

תקיפת תשתיות טרור אלה היא תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר העיר שדרות אתמול בשעות הצהריים המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל.

בצה"ל ביקשו להבהיר כי "ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה".

בתגובה לתקיפות הודיע הלילה חמאס כי "אנו מטילים על ישראל את האחריות המלאה להסלמה בעזה". עוד נכתב בהודעת הארגון כי "מדובר ברצון של ישראל ליצור משוואות חדשות".

על פי דיווחים בכלי התקשורת "הפלסטינים", חיל האוויר הפציץ בסיס של מנגוני הביטחון של חמאס בבית חאנון שבצפון הרצועה. עוד דווח כי נורו פגזים לעבר העיירה וכי נפצעו שני אנשים וכי גם מחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה הותקף. תושבי עוטף עזה קיבלו הודעה מצה"ל שבשעות הקרובות יישמעו פיצוצים באזור.

בתוך כך, ארגון הטרור הרצחני 'חמאס', שלא מרבה להתבטא אודות מצבם של הישראלים המוחזקים אצלם בשבי, התייחס אמש לגורלם ואמר כי הם "זוכים" לאותו היחס לו זוכים השבויים שלהם בבתי הכלא בישראל.

בידי חמאס מוחזקות גופות החיילים סרן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול, שנהרגו בקרבות במבצע "צוק איתן". בנוסף, ברצועה מוחזקים גם אברהם מנגיסטו, תושב אשקלון, וג'ומעה אבו גנימה והישאם א-סייד, תושבי הפזורה הבדואית שחצו את גדר הגבול בשנה וחצי האחרונה.

על פי הדיווח באתר 'וואלה', במצעד צבאי ברפיח אמר דובר גדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, כי "אנו מזהירים את האויב שלא להמשיך בצעדיו היהירים נגד אסירינו". דובר הארגון הוסיף כי חמאס "מוכן לכל מערכה נגד האויב הציוני" וכי "המצור שמוטל על רצועת עזה" לא ימנע ממנו לפתח את יכולותיו. "מי שזורע זעם יקצור הר געש", הזהיר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו