פיתוח חדש: טלפון סלולרי מיוחד לשבת - סרוגים

פיתוח חדש: טלפון סלולרי מיוחד לשבת

הרב ישראל רוזן: "אנו רגישים לטענת 'המדרון החלקלק' וחשש לשימוש בסלולרי מעבר לנדרש תוך הסתמכות על 'מכון צומת', אך מקובלנו מרבותינו כי 'בשביל השוטים שקלקלו לא נאבד טובה מעולמנו', כדברי חז"ל"

פיתוח חדש: טלפון סלולרי מיוחד לשבת

במרכז הרפואי 'הדסה' קיבלו ראשוני הרופאים את הטלפון הסלולרי השבתי הראשון – 'טלגרמא' הבנוי על בסיס שיטת ה'גרמא' ו'שינוי תדר' בטאצ'.

המכשירים הראשונים הוענקו ע"י רב המרכז הרפואי של הדסה, הרב משה קליין, לפרופ' ראובן אור, מנהל המח' להשתלת מח עצם, לפרופ' שמעון רייס, מנהל מח' ילדים ולגב' דבורה קירשנבאום, אחות ראשית טיפול נמרץ שזקוקים לתקשורת בשבת בתפקידם.

בטקס השתתפו המשנה למנכ"ל הדסה אורן לוי והאמרכל אודי שאולוף שברכו את המהלך הרחב שיזם הרב משה קליין להנגיש את המרכזים הרפואיים של הדסה לציבור הדתי והחרדי לגווניו, ולאפשר שמירת שבת כהלכה ברמה המיטבית בדומה להענקת שירות רפואי ולוגיסטי מעולה. מגמה זו קשורה בסוגיות של כשרות, שבת, טומאת כהנים, פסח, בתי כנסת ועוד.

ראש מכון צומת, המהנדס, הרב ישראל רוזן, ציין כי אחד הפיתוחים הראשונים של מכון 'צומת' לפני למעלה מ-30 שנה היה 'שבתפון' עם מקשי 'גרמא' מסורבלים, שקיבל את אישור הרבנים הראשיים דאז הרב עובדיה יוסף והרב שלמה גורן זצ"ל. מאז השתכללו מכשירי התקשורת בתחומי רפואה, בטחון ואישי מדינה וכיו"ב, והטלפון הקווי 'ירד מהבמה' לטובת הסלולרי. ב'טלגרמא' הנוכחית קיימת פריצת דרך ראשונית; עשיית שימוש באפליקציה (המופעלת מערב שבת).

המהנדס דניאל שנשינסקי הציג את הדיבורית הייחודית שפותחה במעבדות 'צומת', המחוברת לטלפון האישי בבלוטוס, ומאפשרת קבלת שיחה, ניתוקה וחיוג, כולל מרשימת אנשי הקשר האישיים, בשיטה הלכטכנית המותרת לפי הנסיבות. אגב, הורדת האפליקציה היא חינמית.

מנכ"ל 'צומת', דן מארנץ, גילה בטקס כי על שולחן המעבדה ב'צומת' מונח פיתוח ייחודי למיטות מתכווננות על פי ההלכה לבקשת הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה'. כמו כן, נבדקים בימים אלו במעבדות 'צומת' מתן מענה לסוגיית כרטיסי הקירוב לפתיחת דלתות חשמליות בשבת.

הרב רוזן הודה לרב המרכז רפואי 'הדסה' הרב משה קליין על המגמה הבולטת לטובה בשנים האחרונות בבית החולים, מאז כניסתו לתפקיד לאחר שהחליף את הרב רקובסקי זצ"ל ה'מיתולוגי', מבלי לקפח את פעלם של בתי חולים אחרים. וסיים: "אנחנו רגישים לטענת 'המדרון החלקלק' וחשש לשימוש בסלולרי מעבר לנדרש תוך הסתמכות על 'מכון צומת', אך מקובלנו מרבותינו כי 'בשביל השוטים שקלקלו לא נאבד טובה מעולמנו', כדברי חז"ל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שום טובה. אלא רעה. אתם הורסים את השבת.
| 13-08-2016 22:55
וכי עשרות פוסקים שאסרו כל המהלך שלכם בכל הענינים באופן גורף לא הבינו שיש ענין חשוב של טובת הציבור? רק אתם החכמים היחידים? אלא שהם הבינו שזו אינה טובת הציבור אלא מכשול נורא ורק אתה האינטרסנט למכון שלכם חושב הפוך. הכישרון להפוך את הישר לעקום ואת העקום לישר - ובלי גרמא
2
הרי זה חילול שבת גמור
| 15-08-2016 0:04
ר' משה קליין, הוא עוד אחד שהורס את היהדות בצורה מזוייפת ביחד עם ר' ישראל רוזן
3
עוד המצאת גרמא?
אודי | 15-08-2016 15:37
שגדולי ישראל אסרו?