לא ייזרק: נמצא שימוש לדגני הבוקר הנגועים בסלמונלה - סרוגים

לא ייזרק: נמצא שימוש לדגני הבוקר הנגועים בסלמונלה

בחברת יונילוור בחנו מספר אפשרויות לשימוש בכמויות האדירות של דגני הבוקר הנגועים בסלמונלה והחליטו להפוך אותן לדלק של תנורי מלט

author-image
לא ייזרק: נמצא שימוש לדגני הבוקר הנגועים בסלמונלה
  (צילום: הדס פרוש, פלאש90)

סערת יונילוור.

לאחר שהתגלה כי כמויות אדירות של קורנפלקס לא שווקו לחנויות בעקבות חיידק הסלמונלה, 'ידיעות אחרונות' מדווח הבוקר (שלישי) כי נמצא שימוש לכמויות הדגנים וכי הם ייהפכו לדלק של תנורי מלט.

על פי הדיווח, הבוקר יגיעו למחסן המפעל בערד משאיות שיאספו את 120 הטון של דגני הבוקר הנגועים בסלמונלה ויובילו אותם לאתר בצפון הארץ. שם יעברו קרטוני הקורנפלקס תהליך של גריסה, כולל 24 משטחי העץ הענקיים שעליהם הם הונחו במפעל, במגרסה ענקית. לאחר מכן החלקיקים שייפלטו יעברו תהליך גריסה נוסף עד שיהפכו לפתיתים קטנים, ואלה יועברו בעתיד למפעלים שונים וישמשו תחליף לדלק של תנורי מלט.

תהליך הייצור של מלט כולל חימום של אבן גיר וחרסית בטמפרטורה גבוהה מאוד בתוך תנורי ענק. את חימום התנורים ניתן לבצע באמצעות דלק או באמצעות פסולת שנוצרה מתהליך הגריסה של מזון דוגמת הקורנפלקס הנגוע.

מזון ניתן להשמיד בכמה דרכים: ניתן להפוך את המוצר הלא רצוי למזון עבור בעלי חיים — אך מכיוון שדגני הבוקר נגועים בסלמונלה, האופציה הזו נשללה; אופציה נוספת היא להפוך את המזון הנגוע לקומפוסט, דשן עשיר שנוצר מזבל אורגני שהתפרק, אך גם אפשרות זו נשללה בגלל החשש שמזון מזוהם יגיע לאדמה; האופציה הקלה והזולה ביותר היא לשרוף את הסחורה הנגועה, אבל עלה חשש שהשמדה של כמות כה גדולה של מזון נגוע בסלמונלה תגרום לזיהום אוויר, ולכן הוחלט לנסות למצוא פתרון אחר. כך עלה הרעיון של הדלק לתנורי המלט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו