יהושע מרק: "אנחנו נתנו למחבל לרצוח את אבא שלי!" - סרוגים

יהושע מרק: "אנחנו נתנו למחבל לרצוח את אבא שלי!"

בנו של הרב מיכאל מרק הי"ד בראיון ראשון לאחר חיסול רוצח אביו: "זה מחבל שכבר היה בכלא הישראלי והשתחרר, אנחנו נתנו לו ללכת. אנחנו נתנו לו לרצוח את אבא שלי! המדינה נתנה לזה יד"

יהושע מרק: "אנחנו נתנו למחבל לרצוח את אבא שלי!"
  יש פה יותר ממחדל. יהושע מרק (צילום: ערוץ 20)

רצח הרב מיכי מרק הי"ד. יהושע מרק, בנו של הרב מיכאל מרק הי"ד אשר נרצח לפני כחודש, מתייחס לראשונה לפעולת כוחות הביטחון הלילה במהלכה חוסל רוצחו של אביו.

בראיון לתוכנית "זה היום" בערוץ 20 אמר: "התחושות רבות, מגוונות ושונות. מצד אחד יש באמת איזושהי הקלה. זה לא עניין של נקמה או 'יופי, הוא נהרג', אבל יש הקלה בסיסית שאני יודע שלפחות המחבל הספציפי הזה לא יעשה שום דבר כזה ולא יהרוג עוד אנשים. מעבר לזה יש פה גם משהו שהרבה יותר רחב ומורכב מזה. הבנו שזו חוליית המחבלים שאחד מהם הוא מחבל ששוחרר בעסקת שליט, כלומר מחבל שכבר עשה פיגוע, שכבר נתפס והממשלה בכל זאת שחררה אותו".

אנחנו נתנו לו לרצוח. יהושע מרק בערוץ 20

עוד אמר מרק: "אני חושב ש'כעס' היא מילה מוגזמת. אני לא כועס, הרי הממשלה בסופו של דבר עושה כל מה שהיא יכולה לטובת אזרחיה, לטובת העם והארץ אבל אני חושב שיש פה מחדל. זה שמחבל, רוצח, יכול לעשות את אותו מעשה פעמיים, זה הרבה יותר ממחדל, זה נורא! הבנתי גם שהמחבל השני היה שוטר ברשות הפלסטינית. אני חושב שאלה דברים שהממשלה צריכה להתייחס אליהם יותר ברצינות. יש פה דבר שזה לא רק חמאס או חיזבאללה, יש פה משהו הרבה יותר שורשי".

מרק הוסיף: "דרישות משר הביטחון וכאלה, אני לא חושב שזה המקום שלי, אני לא איש ביטחון, אני לא פוליטיקאי ואני לא מבין לעומק בדברים האלה. מה שאני כן רואה זה שאני חושב שאם דבר כזה קורה, כלומר שמחבל שמשתחרר אחר כך מבצע עוד פיגוע ויש פה גם איש ביטחון של הרשות הפלסטינית, אני חושב שהמסר הוא דיי ברור גם לאנשי הביטחון והפוליטיקה, כלומר יש פה דבר שהוא בעייתי מאד. אני לא יודע איזה צעדים, אני לא מבין בדברים האלה, אבל אני חושב שצריך להתייחס לזה עם כל המשמעויות של זה.

שוטר ברשות הפלסטינית מבצע פיגוע ומתכנן לבצע עוד ומחבל שכבר היה בכלא הישראלי והשתחרר בעסקה כזו או אחרת, זה פחות משנה, אבל אנחנו נתנו לו ללכת. אנחנו נתנו לו לרצוח את אבא שלי! המדינה נתנה לזה יד. עכשיו, בוודאי שאני לא בא ומאשים אבל אני חושב שצריך לעשות פה חושבים כי בסופו של דבר אין דבר כזה, רוצח או מחבל, לא משנה מי או מזה זה, האחריות של מדינה שדואגת לביטחון של האזרחים שלה היא לא לתת לזה לקרות, לא לאפשר דבר כזה. וכשדבר כזה מתאפשר פעם שניה זה.. מה אני אגיד? איך עשיתם את זה?"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אלוקים רוצח
יהודי | 01-08-2016 19:54
הרי אתם מאמינים שהכל משמיים, אז תהיו עקביים בלוגיקה המעוותת הזו ותפנימו שאם כך הדבר, אז גם הרצח הגיע משמים ומי שרצח הוא אותו אלוקים שאתם כל כך סוגדים לו. אם אתם לא מסכימין לפרשנות זו - הרי שמשמעות הדבר היא שאין אלוהים, וזוהי כמובן המשמעות הנכונה! בקיצור: כל האמונה שלכם - ״על הפנים״ כמו שאומרים במקומותינו.