ראש מכללת תלפיות, בני בהגון: ''רוחות חדשות נושבות בשדה החינוך''
בני בהגון, ראש מכללת תלפיות שזכתה השנה בפרס ירושלים לחינוך ובאישור המל''ג ללימודי תואר שני מדבר על תפיסתו החינוכית, על השפעת עידן הפייסבוק על המחנכים והתלמידים ועל השילוב בין מחנכים לערכים
שנה טובה עוברת על מכללת תלפיות אותה מוביל בני בהגון ראש המכללה. בתחילת השנה קיבלה המכללה את פרס ירושלים לחינוך משר החינוך נפתלי בנט והחודש גם את אישור המל"ג ללימודי תואר שני בחינוך במסלול לגיל הרך ובמסלול להוראת אנגלית.
בדברי ההסבר לקבלת הפרס כתבו השופטים כי המכללה זכתה בו: "על חזונם הפדגוגי ועל המאמץ פורץ הדרך לחבר בין קהילות בישראל ובעולם, תוך הנגשת האקדמיה בתחום החינוך וההוראה לאוכלוסיות מגוונות שלא היו מעורבות בכך בעבר".
בתחילת החודש המועצה להשכלה גבוהה אישרה למכללת תלפיות לחינוך בחולון ללמד תואר שני במסלול לגיל הרך ובמסלול להוראת אנגלית. יצוין כי אשתקד רשמה המכללה האקדמית לחינוך תלפיות חולון רישום שיא של סטודנטיות עם כ-230 סטודנטיות חדשות שנרשמו ללימודי תואר ראשון והיא נחשבת לאחת מהמכללות המובילות לחינוך בארץ.
הסטודנטיות לתואר ראשון יכולות לבחור בין מגוון מסלולים. במסגרת הלימודים לתואר ראשון נלמדים בין היתר מקצועות: המסלול להוראת אמנות, המסלול לגיל הרך, המסלול לבית הספר היסודי, המסלול לבית הספר העל יסודי, המסלול לחינוך מיוחד וכן תוכנית רג"ב למצטיינים ואילו הסטודנטיות לתואר שני יכולות לבחור בין מסלול ללימודי הגל הרך לבין המסלול להוראת אנגלית. בנוסף מפעילה המכללה מערך לימודי המשך והשתלמויות, תכניות ייחודיות להסבת אקדמאים וכן את מדרשת אביב בראשות הרב יאיר בן שטרית אשר מציעה תוכנית חינוכית-תורנית בשילוב עם לימודי התואר האקדמי.
התבשרנו כי קיבלתם את אישור המל"ג, מה המשמעות מבחינתכם?
קבלת ההכרה מטעם המל"ג הינה נדבך נוסף בהפיכת מכללת תלפיות למוסד האקדמי המוביל בהכשרת אנשי חינוך והיא מהווה הכרה ברמת הלימודים הגבוהה במכללה ובאיכויות של צוות המרצים המשלב ידע אקדמי נרחב לצד עשייה חינוכית פרקטית.
מה ההבדל בין הכשרת מחנכים ומחנכות בעידן הטכנולוגי להכשרה בעבר?
"הרוחות החדשות הנושבות בשדה החינוך משפיעות הן על התלמידים והן על המחנכים. החזקה ביותר שבהן היא הוראה באמצעות מחשב ומסכים עד כי לעיתים שוכחים את המורה הממשיך להתקיים. כדי שרוחות אלו לא ישפיעו על החינוך עלינו להיות בעלי שורשים חזקים כמו אלו שבמכללת "תלפיות" בעלת וותק של 80 שנה בהכשרת מורות ומחנכות בהוראה משולבת של הוראה קונבנציונאלית והוראה מתוקשבת מבלי לשכוח את החינוך הערכי לאהבת האדם, התורה והארץ".
עוד הוסיף בהגון: "עולם הידע מצוי אצל הילד בין אצבעותיו באמצעות הטלפון החכם והמחשב ולא רק באמצעות הספרים הקיימים בספריה ואינם זמינים תמיד לידו. אמצעי ההמחשה נשלטים ע"י התלמיד באמצעות המחשב והמסך שעל ידו. הקשר החברתי מתקיים לא רק פנים אל פנים אלא באמצעות רשתות חברתיות. בעידן כזה תפקידו של המורה הופך להיות כמנחה ומתווך וממשיך להיות המקור הערכי להתנהגות התלמיד".
במה מתייחדת מכללת תלפיות ממכללות אחרות לחינוך?
הגישה הפלורליסטית הנוהגת במכללת תלפיות לצד ההשקעה הפרטנית בכל סטודנטית נותנות את אותותיהן. העשייה החינוכית של מכללת תלפיות מציבה כדגל את השילוב בין מצוינות אקדמאית לבין מתן מענה פרטני ויחס אישי לכל סטודנטית והכל תחת המוטו של המכללה המבטא בפועל את דברי א.ד. גורדון כי "החינוך הוא הדרך. האדם- הוא המטרה". בנוסף גם התנאים הפיזיים להם זוכות הסטודנטיות מהווים ערך נוסף החל מהנגישות וקו תחנת הרכבת הקרובה וכלה במיטב הציוד הטכנולוגי המתקדם העומד לרשות הסטודנטיות.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו