ראש מכללת תלפיות, בני בהגון: ''רוחות חדשות נושבות בשדה החינוך''

ראש מכללת תלפיות, בני בהגון: ''רוחות חדשות נושבות בשדה החינוך''

בני בהגון, ראש מכללת תלפיות שזכתה השנה בפרס ירושלים לחינוך ובאישור המל''ג ללימודי תואר שני מדבר על תפיסתו החינוכית, על השפעת עידן הפייסבוק על המחנכים והתלמידים ועל השילוב בין מחנכים לערכים

author-image
בני בהגון: ''רוחות חדשות נושבות בשדה החינוך''

שנה טובה עוברת על מכללת תלפיות אותה מוביל בני בהגון ראש המכללה. בתחילת השנה קיבלה המכללה את פרס ירושלים לחינוך משר החינוך נפתלי בנט והחודש גם את אישור המל"ג ללימודי תואר שני בחינוך במסלול לגיל הרך ובמסלול להוראת אנגלית.

בדברי ההסבר לקבלת הפרס כתבו השופטים כי המכללה זכתה בו: "על חזונם הפדגוגי ועל המאמץ פורץ הדרך לחבר בין קהילות בישראל ובעולם, תוך הנגשת האקדמיה בתחום החינוך וההוראה לאוכלוסיות מגוונות שלא היו מעורבות בכך בעבר".

בתחילת החודש המועצה להשכלה גבוהה אישרה למכללת תלפיות לחינוך בחולון ללמד תואר שני במסלול לגיל הרך ובמסלול להוראת אנגלית. יצוין כי אשתקד רשמה המכללה האקדמית לחינוך תלפיות חולון רישום שיא של סטודנטיות עם כ-230 סטודנטיות חדשות שנרשמו ללימודי תואר ראשון והיא נחשבת לאחת מהמכללות המובילות לחינוך בארץ.

הסטודנטיות לתואר ראשון יכולות לבחור בין מגוון מסלולים. במסגרת הלימודים לתואר ראשון נלמדים בין היתר מקצועות: המסלול להוראת אמנות, המסלול לגיל הרך, המסלול לבית הספר היסודי, המסלול לבית הספר העל יסודי, המסלול לחינוך מיוחד וכן תוכנית רג"ב למצטיינים ואילו הסטודנטיות לתואר שני יכולות לבחור בין מסלול ללימודי הגל הרך לבין המסלול להוראת אנגלית. בנוסף מפעילה המכללה מערך לימודי המשך והשתלמויות, תכניות ייחודיות להסבת אקדמאים וכן את מדרשת אביב בראשות הרב יאיר בן שטרית אשר מציעה תוכנית חינוכית-תורנית בשילוב עם לימודי התואר האקדמי.

התבשרנו כי קיבלתם את אישור המל"ג, מה המשמעות מבחינתכם?

קבלת ההכרה מטעם המל"ג הינה נדבך נוסף בהפיכת מכללת תלפיות למוסד האקדמי המוביל בהכשרת אנשי חינוך והיא מהווה הכרה ברמת הלימודים הגבוהה במכללה ובאיכויות של צוות המרצים המשלב ידע אקדמי נרחב לצד עשייה חינוכית פרקטית.

מה ההבדל בין הכשרת מחנכים ומחנכות בעידן הטכנולוגי להכשרה בעבר?

"הרוחות החדשות הנושבות בשדה החינוך משפיעות הן על התלמידים והן על המחנכים. החזקה ביותר שבהן היא הוראה באמצעות מחשב ומסכים עד כי לעיתים שוכחים את המורה הממשיך להתקיים. כדי שרוחות אלו לא ישפיעו על החינוך עלינו להיות בעלי שורשים חזקים כמו אלו שבמכללת "תלפיות" בעלת וותק של 80 שנה בהכשרת מורות ומחנכות בהוראה משולבת של הוראה קונבנציונאלית והוראה מתוקשבת מבלי לשכוח את החינוך הערכי לאהבת האדם, התורה והארץ".

עוד הוסיף בהגון: "עולם הידע מצוי אצל הילד בין אצבעותיו באמצעות הטלפון החכם והמחשב ולא רק באמצעות הספרים הקיימים בספריה ואינם זמינים תמיד לידו. אמצעי ההמחשה נשלטים ע"י התלמיד באמצעות המחשב והמסך שעל ידו. הקשר החברתי מתקיים לא רק פנים אל פנים אלא באמצעות רשתות חברתיות. בעידן כזה תפקידו של המורה הופך להיות כמנחה ומתווך וממשיך להיות המקור הערכי להתנהגות התלמיד".

סטודנטיות בתלפיות
סטודנטיות בתלפיות

במה מתייחדת מכללת תלפיות ממכללות אחרות לחינוך?

הגישה הפלורליסטית הנוהגת במכללת תלפיות לצד ההשקעה הפרטנית בכל סטודנטית נותנות את אותותיהן. העשייה החינוכית של מכללת תלפיות מציבה כדגל את השילוב בין מצוינות אקדמאית לבין מתן מענה פרטני ויחס אישי לכל סטודנטית והכל תחת המוטו של המכללה המבטא בפועל את דברי א.ד. גורדון כי "החינוך הוא הדרך. האדם- הוא המטרה". בנוסף גם התנאים הפיזיים להם זוכות הסטודנטיות מהווים ערך נוסף החל מהנגישות וקו תחנת הרכבת הקרובה וכלה במיטב הציוד הטכנולוגי המתקדם העומד לרשות הסטודנטיות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האם זה חינוך????
| 26-07-2016 21:03
הכל הצגה? בשעה שהח"כים החרדים חוגגים את הישג (כאילו) ביטולו לימודי הליב"ה, שרת המשפטים איילת שקד חושפת בראיון לרשת ב' כי שר החינוך בנט מצליח נגד השם יתברך לכלול בהידברות עם המגזר החרדי לימודי מתמטיקה אנגלית והיסטוריה למוסדות החינוך החרדיים. לדברי שקד ביטול החוק של לימודי הליבה שקידם הרשע יאיר לפיד נעשה מתוקף ההסכמים הקואליציונים, אבל בנט מצליח להכניס בהסכמה את הלימודים החשובים למוסדות החרדיים, והוא לא עסוק בחוקים פופוליסטיים שמעולם לא היו יכולים להיות מיושמים. עוד הוסיפה שקד, נפתלי נמצא בקשר עם מנהלי המוסדות החרדים, "מכניס לימודי מתמטיקה, חמש יחידות ואנגלית לתוך המוסדות החרדים, הוא עושה את זה דה פאקטו בלי כותרות בשקט בשקט". על מוסדות הפטור אמרה שקד כי, "נפתלי בנט מצליח בהידברות גם עם מוסדות הפטור, אני לא אנקוב בשמות כי זה יעשה נזק, אבל רוב התקשורת שטחית ולא חושפת את הדברים. אני מתחייבת (נגד מה שרוצה אלוקים) כי המוסדות החרדים ילמדו אנגלית בקרוב, השיח רדוד ואנשים לא מבינים את הפרטים. בקיצור החרדים נופלים בפח! ומה יהיה סופן של כל אלו הכופרים בתורה ומחייבים לחרדים ללמוד לימודי ליבה -כפירה ממש? סופן יהיה ממש כמו הרצל שהיה כופר ורצה לנצר את "כל" היהודים כמו המן הרשע, ולא חזר בתשובה נשרף וימשיך לישרף בגיהנום בצואה רותחת. ראו סירטוני הרצל והציונות של הרב אמנון יצחק. לקיים מה שנאמר: בעקבות משיחא חוצפא יסגא (תִרבה), ויוקר יאמיר: הגפן תתן פריה והיין ביוקר, ומלכות (מדינת ישראל) תהפך למינות, ואין תוכחת (לחכי"ם המשומדים), בית וועד יהיה לזנות, והגליל יחרב, והגבלן (הגולן) יישום (יהיה ריק מאדם), ואנשי הגבול (הכופרים בקב"ה) יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו, וחכמות סופרים (היינו פלג ב"ב) תסרח, ויראי חטא ימאסו (ע"י אנשי שטיימן), והאמת תהא נעדרת (מהם). נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו מפני קטנים, בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה, אויבי איש אנשי ביתו, פני (מנהיג) הדור (של ב"ב) כפני הכלב, הבן אינו מתבייש מאביו. ועל מה יש לנו להשען? על אבינו שבשמים, שוב להשען רק על אבינו שבשמים.