אורי אריאל זועם על ליברמן: "זה טירוף" - סרוגים

אורי אריאל זועם על ליברמן: "זה טירוף"

שר החקלאות ופיתוח הכפר פנה לשר הביטחון ליברמן בדרישה שיבטל לאלתר את שיחת ההבהרה של מנכ"ל משרד הביטחון עם הרב יגאל לוינשטיין

אורי אריאל זועם על ליברמן: "זה טירוף"
  (צילום: Issac Harari/Flash90)

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, פנה היום (חמישי) לשר הביטחון ליברמן בדרישה שיבטל לאלתר את שיחת ההבהרה של מנכ"ל משרד הביטחון עם הרב יגאל לוינשטיין.

"זימון לשיחת בירור היא בגדר "טירוף מערכות" וחציית קו אדום מוסרי ודמוקרטי. ההתקפות כלפי הרב לוינשטיין יצאו מכל פרופורציה", כתב אריאל, "וחמור מאוד בעיני שמנכ"ל משרדך מצטרף למחול השדים הזה".

"הרב יגאל לוינשטיין הביע את עמדתו כאזרח פרטי שאמנם מנהל מכינה ישיבתית הנמצאת בשיתוף פעולה עם צה"ל ומשרד הביטחון, אך זימון לשיחת בירור היא בגדר "טירוף מערכות" וחציית קו אדום מוסרי ודמוקרטי."

עוד כתב אריאל כי "למותר לציין כי עמדתי העקרונית היא שיש לנהוג בכבוד ובנועם עם כל אדם, תהא זהותו האישית אשר תהא, אך יחד עם זאת לא אסכים להטלת איומים מצד גורמים שלטוניים על אזרחים או מכינות קדם צבאיות רק בשל הבעת עמדות, גם אם הובעו בחריפות".

"אני פונה אליך שתורה למנכ"ל משרדך לבטל לאלתר את "שיחת ההבהרה" שתוכננה ושלא תיתן יד להפסקת התמיכה למכינות הקדם צבאיות בכלל ולמכינה בעלי בפרט".

דברי הרב יגאל בכנס מרכז ליב"ה

מוקדם יותר פורסם כי הרב יגאל לוינשטיין זומן לשיחה אצל מנכ"ל משרד הבטחון האלוף במיל' אודי אדם, וזאת לאור הדברים שאמר בשבוע שעבר בכנס מרכז ליב"ה. על הפרק אפשרות להפסקת המימון של משרד הבטחון למכינה, אך זו נראית אפשרות רחוקה.

הדברים באים לאחר שמשרד הבטחון – ולא השר ליברמן – גינה את דבריו של הרב יגאל, שכינה את הלהט"ב בשם סוטים. בסרוגים כבר פרסמנו כי בצה"ל איימו על הרב בדרישה שיתנצל. האיום התבטא בכך שבצה"ל החליטו לבחון מחדש האם להתיר לו להגיע לבסיסי צה"ל ולדבר בפני חיילים ולוחמים, כפי שעשה בעשרות השנים האחרונות. ההחלטה בנושא, תתקבל לאחר שיבהיר את דבריו – מה שבינתיים עוד לא קרה.

במקביל, אתמול היה אמור להגיע ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי לביקור במכינה בעלי, אך דחה את הביקור בגלל הסערה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב על הזימון: "לרב לוינשטיין אסור בשום אופן ללכת ל'בירור' אצל מנכ"ל משהב"ט! ההתערבות של צה"ל בשוק הדעות האזרחי היא חצופה ובעיקר מסוכנת לדמוקרטיה. גם מוסדות אקדמיים מתוקצבים ע"י המדינה ואיש לא מעלה בדעתו לזמן פרופסורים לבירור על עמדותיהם. לאזרחים יש חופש ביטוי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הרב יגאל לא צריך ללכת לפגישה
אליהו | 21-07-2016 16:48
גם לא לענות תשובה. להתעלם. טוב ובחכמה עושה הרב יגאל ששותק כמו שנאמר על תען כסיל כאוולתו ומסביר הרב קוק אין טעם לענות לאנשים בעלי איטרסים להכפיש את התורה כי אינם רוצים לשמוע. מה שקורה בצה'ל זה הרס הצבא, הרס, צדקת הגנתינו על עמינו וארצינו, ובמלחמות האחרונות מתגלה שאין רוח לחימה והאוייב קולט את החולשה, והתוצאות מדברות בעד עצמן, אנו חיים כאן בנס אחרי שחילים שלנו בורחים מזורקי אבנים
2
מה כל כך נורא?
מתניה ש. | 21-07-2016 16:52
אם הוא רוצה להמשיך להופיע בפני חיילים, הוא צריך להבין שיש גבולות.
3
הדובר של בוזי לא צריך ללכת לבירור?
| 21-07-2016 17:15
שמאל מתועב ומושחת
4
הייתכן?
שלמה.ב | 21-07-2016 18:00
וואי וואי! מה היה קורה לו היו מנסים לעשות זובור כזה לרב חרדי? הממשלה כבר הייתה נופלת. הארץ הייתה גועשת. ואילו כאן אנו רואים גמגומים מצד הפוליטיקאים, מצד אחד בנט שמביע עמדות מרץ, אריאל בשפה רפה ובאיחור רב נותן חצי גב, ואילו רבני הלייט מגנים, מזל שיש כמה צדיקים בסדום.
5
התנהגות משרד הבטחון בזיון לעם ישראל ומורשתו
צחי | 21-07-2016 18:47
ללא התנ"ך וערכיו אין זכות קיום ללעם ישראל בארץ ישראל
6
כש"מנהיג הציונות הדתית" מגנה את דברי הרב - מה נשאר לנו
שולה | 21-07-2016 23:09
7
אי אפשר לסתום את הפה של הרבנים
| 22-07-2016 14:44
שאומרים הלכה כי אנו בישראל רק בזכות התורה והמצוות. גם אם לא מוצא חן אפשר לעבור על זה כי כבר החילונים כבר הפגינו מספיק. גם צריך לדעת שעל כל מצווה חסד ושתיקה מקבלים שכר משמיים.