פרשת הרב יגאל: אנחנו אלה שדורשים הבהרות - סרוגים

פרשת הרב יגאל: אנחנו אלה שדורשים הבהרות

אף גורם בצה"ל, לא הרגיש צורך להבהיר מניין צמחו וחלחלו לצה"ל תפיסות נוראות ומעוותות של חוסר זהות יהודית, אובדן לאומיות וצדקת הדרך, ונתינת מקום של כבוד לתועבה הזו! אנחנו דורשים הבהרות! אם השותפות הזאת חשובה לכם כמו שהיא חשובה לנו- אנא ממכם, תבהירו לכולנו לאן פניכם מועדות?

author-image
פרשת הרב יגאל: אנחנו אלה שדורשים הבהרות
  (צילום: פלאש90)

אנחנו דורשים הבהרות

עם ישראל, הציבור הדת"ל, התקשורת, הצבא, כולם רועשים וגועשים מיום עמידתו האיתנה של הרב יגאל לוינשטיין הי"ו על זהותה היהודית של מדינת ישראל.

שנים רבות אנו הולכים ביד ביד בשותפות מלאה, בני הציונות הדתית עם מוסדות המדינה והצבא, מתוך אמון הדדי שבסך הכל דרכינו משותפת.

אנו רוצים לראות עין בעין את ישועת ה' בחזרה לארץ קדשינו, את הגאולה הממשמשת ובאה עם כל רגב אדמה שנכבש, את הופעת השכינה בציון מאז כיבושה ויישובה.

אבל יש שקוראים לזה אחרת. בית לאומי, מקלט מדיני, צרכי ביטחון, אידיאולוגיה, ארץ התנ"ך, זכות היסטורית, אין לי ארץ אחרת, ועוד שלל ביטויים שאינם סותרים בהכרח, אך אינם מדויקים כלל, לא נורא.

אנו רוצים לראות את ההתגייסות לשורות הצבא כמצווה מן התורה, עזרת ישראל מיד צר, שמירה על גבולות ארצנו הקדושה, שליחות למען כלל ישראל, מלחמת קודש.

אבל יש שקוראים לזה אחרת. צבא הגנה, גיוס חובה, נשיאה בנטל, גאוות יחידה, כור ההיתוך, ההוויה הישראלית, ועוד שלל ביטויים שאינם סותרים בהכרח, אך אינם מדויקים כלל, לא נורא.

אנו רוצים לראות את הקמת מדינת ישראל כהתגשמות חזון הנביאים, יסוד כסא ה' בעולם, מלכותא דארעא כעין מלכותא דרקיעא, שלטון יהודי, משיח בן יוסף, כבוד ה', אור לגויים.

אבל יש שקוראים לזה אחרת. אזרחות, לאום, כנסת, פוליטיקה, להיות עם חפשי בארצנו, בחירות, כסאות, תקציבים, מפלגות, ועוד שלל ביטויים שאינם סותרים בהכרח, אך אינם מדויקים כלל. לא נורא.

לכאורה, אפשר עדיין ללכת יד ביד, לא צריך להפוך שולחנות, בסך הכל אנחנו עובדים יחד על מטרות משותפות ע"י הגדרות קצת שונות, אחד מושך ימינה והשני שמאלה ובסה"כ מוצאים שפה משותפת.

כבר זמן רב שמשהו רע בלשון המעטה עובר על השותפות הזאת. בימים האחרונים חוששני שהיא כבר בסכנה של ממש.

בנט על דברי הרב יגאל

(צילום: ערוץ הכנסת)

בכמה אתרים ברשת פורסם, כי "בצה"ל דורשים מהרב יגאל לוינשטיין להתנצל ואף שיגרו לעברו איום לפיו אם לא יבהיר את דבריו ינתקו איתו קשר". חשבנו שמדובר בתקלה, בקצין מוזר וסורר, אבל מתברר שמדובר בשיטה שלימה, בדרך פעולה מתוכננת היטב.

ואנחנו רוצים לשאול בזהירות, אולי כדאי לדרוש מהצבא "להבהיר את דבריו"??

הרב לוינשטיין סיפר בשם ראש אכ"א עצמו, על עמדותיו המנוגדות ניגוד גמור לתורת ישראל, כך הוא חושב וכך הוא רוצה לחנך את צה"ל, מהדרג הבכיר דרך הקצונה ועד החייל הפשוט.

האם לא הגיע הזמן לדרוש הבהרות?

בתור ציבור שלם שרוצה לעשות את רצון ה' ומרגיש מהרצון הזה מתבטא בין היתר בשותפות עם מוסדות המדינה, אולי הגיע הזמן לבחון- האם ההסכם הבלתי כתוב הזה עונה על הציפיות המינימאליות הנדרשות?

אף גורם בצה"ל, לא הרגיש צורך להבהיר מניין צמחו וחלחלו לצה"ל תפיסות נוראות ומעוותות של חוסר זהות יהודית, אובדן לאומיות וצדקת הדרך, ונתינת מקום של כבוד לתועבה הזו! אנחנו דורשים הבהרות!

אם השותפות הזאת חשובה לכם כמו שהיא חשובה לנו- אנא ממכם, תבהירו לכולנו לאן פניכם מועדות?

מכיוון משרד החינוך, נזרקה אמירה חלולה כנגד דברי הרב לוינשטיין, שזו "אינה דרכה של הציונות הדתית".

למי אתה קורא "ציונות דתית"? מי לדידך נמצא שם בחדר הזה? נכון, יש הרבה גוונים, אבל למי מהם אתה בדיוק מתכוון? הוצאת את ישיבת מרכז הרב ובנותיה, את ישיבת הר המור וישיבות הקו, את רוב רובן של ישיבות ההסדר, רבני ותלמידי המכינות, מי נשאר איתך ב"ציונות הדתית" שלך? הוצאת את כל אלו כדי להגיד שלכולם יש מקום, ואפילו לצועדי התועבה? תסתכל ימינה ושמאלה, את מי אתה רואה לצדך? רק אותם אתה מייצג באמירה ההזויה מהזו.

ועוד דבר קטן, אפילו את הקומץ שנשאר לידך, תשאל בתור שר חינוך של שני מיליון תלמידים, אבל בשקט, בלי שאף אחד ישמע, כיצד ראוי לחנך לחיי משפחה.

אכן, בירורים גדולים עומדים לפתחנו, בירורים נוקבים שיש לשמוח בהם. בכוחם לסלול את דרכה של מדינתנו למקום טוב יותר שבו ניתן לחיות כיהודי במלוא מובן המילה, ו"לא להתנצל", באמת.

לשם כך אנו נדרשים, כולנו, בני הציונות הדתית הנפלאה להתאחד סביב העקרונות הידועים והמוסכמים על כולנו בלי לוותר.

בתפילה לשלום השותפות הסדוקה, הזקוקה לשיקום דחוף, לצערנו.

=======

הכותב הוא ר"מ בישיבה הגבוהה "רועה ישראל" בשומרון

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ישר כח גדול למחבר המאמר
| 21-07-2016 10:59
2
רק הם סוטים ?
יעקב | 21-07-2016 12:33
הבעיה אינה בעמדותיו של הרב לוינשטיין אלא בניסוח. לא מכובד בלשון המעטה. התורה לא מכנה את בעלי הנטיות השונות "סוטים" אלא אומרת שמעשיהם "תועבה". באותו נוסח , תועבה , משתמשת התורה על אכילת מאכלים אסורים. לכן, אני מצפה מהרבנים שיצאו בקריאה בה יכנו "סוטים" את כל אלו שאוכלים מאכלות אסורים, ואולי ידרשו להם אותם עונשים.
3
בנט המנותק לא מייצג אפילו את עצמו
ציוני דתי | 21-07-2016 13:07
סתם תפס עלינו טרמפ כדי להיכנס לתודעה הציבורית במדינה. כשיגמור להשתמש בנו - יזרוק אותנו חזרה ל 1.8 מנדטים שלנו
4
איילת שקד, אלי אוחנה וינון מגל...
שלום | 21-07-2016 14:46
זאת הציונות הדתית של בנט!
5
ומה רע בזה?
יאיר | 22-07-2016 9:04
יש להם חוזר בהבנה מה זה ציונות דתית וכן, גם לרב קליין. אנחנו חלק מעם ישראל אנחנו דתיים אבל גם ציוניים אני דתיים אבל גם ממלכתיים אנחנו לומדים בישיבות אבל גל עושים צבא אנחנו לומדים גמרא אבל גם מתמטיקה. תפסיקו לקבל את גישת החרדים!!!!! ישיבת הר המור ושלוחותיה כשלו, הם מתבדלים מהשאר ופותחים זרם חדש ישן שמתחבר יותר לחרדים מהשאר למי שאינו חרדי. וראינו איך זה עבד בבחירות האחרונות פ...