הרב רצון ערוסי: "אף אחד מהחד מיניים שהגיעו אלי לא היה גאה"

הרב רצון ערוסי: "אף אחד מהחד מיניים שהגיעו אלי לא היה גאה"

הרב רצון ערוסי רבה של קרית אונו מתייחס להכרה הדתית בלהט"בים ואומר: "ברגע שמכרסמים במה שמחבר, אין חברה אלא אוסף של בני אדם. לכן החברה המערבית טועה ומטעה בכך שהיא קוראת למציאות כזו "קהילה"

"אף אחד מהחד מיניים שהגיעו אלי לא היה גאה"
  אף 'גאה' לא היה גאה. הרב רצון ערוסי (צילום: נצח ישראל)

סערת הרב לוינשטיין. רבה של קרית אונו וראש מחלקת משפט עברי בארגון חותם הרב רצון ערוסי, מתייחס היום (ב') לסערה התקשורתית סביב סוגיית הלהט"ב, בעיקר לאור הרצאתו של הרב יגאל לוינשטיין בכנס מרכז ליב"ה, וקורא לנהל שיח מעמיק ולא מתלהם.

"יש כאן ויכוח ערכי אמיתי אשר אמור להתנהל ברמה מאוד מעמיקה ורצינית אבל לצערנו הרב השיח הופך להיות מתלהם ומגמתי", אומר הרב ערוסי ומספר כי "חד מיניים" רבים באים להתייעץ עמו ואין אחד מהם ש"גאה" במצבו.

"אין צל של ספק שהחד מיניות היא לא דבר טבעי בעולם. אני כמי שמקרב את החד מיניים ברמה האישית, לא כציבור ולא כתנועה, אלא באים אלי להתייעץ ושופכים את ליבם בפני, לא היה מקרה אחד מהחד מיניים שהגיעו אלי שהוא גאה או שמח, אלא כולם ליבם נחמץ על שהם שונים ומוגבלים מלנהל את חייהם כדרך כל הארץ. יתרה מזאת לא היה הורה אשר לבו לא נחמץ מאז שנודע לו שבנו או בתו חד מיניים. לכולם כאב".

בנט מגיב לרבנים: אל תתחבאו מאחורי ההלכה

"לעניות דעתי מכשילים את אותם יהודים יקרים חד מיניים, בכך כשנותנים להם רוח גבית להיות מאורגנים בארגונים, להיות תובעניים ולצאת לרחובה של עיר לצעוד במצעדי גאווה. נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי מי שגאה להוציא החוצה את העניינים האינטימיים שלו. כאן מעודדים מציאות חיים הפוכה מאשר הדרך הנאותה, שאותם אלה אשר באמת זקוקים ליחס מיוחד, לעיון והתבוננות כיצד מקלים עליהם את מצבם, הופכים להיות 'אישו' ונושא להידברות מאוד מאוד מתלהמת בגלל מצעדי הגאווה".

לדברי הרב ערוסי "יש לתת את הדעת על יחס אנושי ומכיל את החד מיניים, אבל אנחנו גם פונים מקרב לב, אל אותם אחים יקרים חד מיניים: אל תיפלו בפח בידי תועמלנים שמנצלים אתכם כקרדום לחפור בו, כביכול בשביל לסייע לכם, כשכל כוונתם לכרסם בערכי היסוד של היהדות. הרי הדברים ברורים. העם היהודי מאז ומתמיד לא הכיר בתא משפחתי חד מיני, ולא רק העם היהודי אלא מאז ומקדם הרבה עמים וחברות לא הכירו במציאות של תא משפחתי חד מיני", מסביר הרב ערוסי.

"החברה המערבית המודרנית היא זו שמתחילה לבנות מודל שנקרא תא משפחתי חד מיני, אבל עלינו לדעת שהחברה המערבית שונה במהות מהחברה היהודית, כי החברה המערבית מטפחת מאוד מאוד את הפרט באופן כזה שהאינדיבידואליות מכרסמת בערכי היסוד של הכלל. חברה צריכה להיות משהו מחבר. ברגע שמכרסמים במה שמחבר, אין חברה אלא אוסף של בני אדם. לכן החברה המערבית טועה ומטעה בכך שהיא קוראת למציאות כזו "קהילה".

תא משפחתי? בשום פנים לא

 

את דבריו סיים הרב במילים: "עלינו למצוא את האיזון בין השיח של החד מיניים ובין השיח של אלו – אשר אינם נגד החד מיניים – אלא בעד שמירת ערכי היסוד של היהדות. זו צריכה להיות המשוואה וזה צריך להיות השיח.

לכן ככל שחד מיניים יהיו פחות מאורגנים ופחות מתריסים, כך תימצא הדרך ליחס מכבד, אבל כמובן תוך שמירת ערכי היסוד של היהדות. תא משפחתי של חד מיניים? בשום פנים ואופן לא. זוגיות של חד מיניים? לא בהכשר של החברה היהודית כי אי אפשר לכפות על ההלכה דבר שמנוגד לה. רק במסגרת חוקית אזרחית, ולא הלכתית. וכל ניסיון לכפות על מורה הלכה להורות לא כהלכה, זהו אקט בלתי דמוקרטי לחלוטין. וכך יוצא שנאבד גם את זהותה היהודית של מדינת ישראל וגם את זהותה הדמוקרטית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כל מילה אמת !
| 18-07-2016 18:48
אכן הבעיה אינה בחד מיניים, אלא בדחיפתם למסע יח"צ בוטה, לזה אין ברירה אלא להגיב. את החד מיניות לסוגיה צריך להכיל ולסיע וודאי לא להפלות.
2
כבוד הרב ר ערוסי:עצם המושג חד מיני הוא שטיפת לכלוך מח
קונאן המשמיד פליט k500נגד פוחזים | 18-07-2016 23:50
אנחנו במלחמת התשה מול מבול הטומאה של צאצאי הכופרים הפלגה והמבול ואנשי ההשכלה ואלו שהם קלקלו או התקלקלו מתאותהם הכי גרועים זה רבני הערב רב הרעבנים
3
תותח
| 19-07-2016 0:49
רב נאור. יודע לדון עניינית ולא 'פוליטיקלי קורקט' נכה. פשוט אין מילים.
4
הרב ערוסי היטיב להגדיר את הדברים ברגישות מבלי להתכופף הלכתית.
| 19-07-2016 11:17
הלוואי שאחרים ילמדו להתנהל כך. ליבי נחמץ לנוכח אותם יקרים שמתמודדים עם הניסיון הקשה של נטיה הפוכה. לא חושבת שהם בחרו מלכתחילה להיות כך. בעצם הניסיון הזה היה יכול להמצא אצל כל אחד בכל בית, ואסור לנו להתנהג כטיפשים ולזלזל או להגיב באגריסיביות מולם. חלקם אפילו עברו התעללות.. אך יחד עם כל הרצון הטוב, התמיכה והאהבה שצריך להעניק למתמודדים עם הנטיה הזו, אי אפשר לשנות את ההלכה, התורה היא ניצחית. אי אפשר להתכחש לרצון ה'. ואכן הרצון של הלהטבים לקבל הכרה ולצעוד בגאווה הוא מעוות ובסופו של דבר עובד לרעתם. עצם המחשבה על המעשה מעוררת סלידה אצל אדם רגיל. לתת הכרה לדבר הזה, זה פשוט סדום. ואת זה אני אומרת בכאב לאותם מתמודדים, כי אני מודעת לקושי העצום שהם מתמודדים איתו ואני רוצה לחזק שלא יוותרו ולא יבהלו מנפילות. וילחמו עד הסוף. וה' יתן לכם כוח לנצח.
5
מעריך את הרב ערוסי, אבל
| 19-07-2016 13:01
הרב מתייחס בכבוד לפרטים הבאים אליו, אולם עמדתה של החברה באופן כללי משפיע על הפרטים במידה רבה מאד. זלזול, עלבון, בושה ומשטמה הם מנת חלקם של אותם פרטים, בייחוד בעולם הדתי. על מנת לייצר הבנה והכלה אמיתית יש צורך גם במצעדים והפגנות. אפשר לא ללכת, לא להסכים - אבל אי אפשר להתעלם מהצורך הזה ולפתור את זה פשוט כ"התרסה" - זה הכי קל. הרב תומך באופן פרטי, אולם למעשה המסר המשודר הוא; עליכם להמשיך להתבייש, לחוש אשמים, ולמעשה להזדהות עם מי שמלסטם אתכם. ובאשר ליחס היהודים ושאר העולם מימי קדם - ברוך השם, רבות מהתפיסות בימי קדם אצל עמים אחרים וביהדות השתנו. עבדות, יחס לנשים ובאופן כללי נושאים של זכויות אדם אינם כבעבר, ובטוחני שלדברים אלו גם הרב איננו מעוניין לחזור (לפחות לחלקם אם לא לכולם).
6
מה זה מסגרת חוקית אזרחית? האם ח"ו יש פה גמגום?
השואל | 24-07-2016 8:23
7
כבודו, אל תהי בז לכל ברווז. מי שכן חייב טיפול, ומי שלא, אשרי מי שחושדים בו ואין בו.
| 25-07-2016 1:32
הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , והאמת הוא שכל דבריהם שקרים. והפרוצה מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני העו״ס ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם בהפצת שם רע ושקרים עליו. ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם לאחר שבגדה והוציאו ממנו גט, ולא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור ולבטל אותו, מהרגע הראשון שהכירו אותו, בלי סיבה, אשה ששוברת חפצים ואת הראש והאף והשיניים של ילדיה ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית הוריה, הם עשו הפסקת חשמל והביאו חתולים ודבורים, וזרקו את הילדים בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות. ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומדריכה את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל אחרי שכבר הודתה, היא מפיצה עליו שקרים, כדי לחפות על מעשיה, וממציאה שהוא אמר ולא אמר.