מאות בהלווית החייל: "תודה שהיית אח שלי" - סרוגים

מאות בהלווית החייל: "תודה שהיית אח שלי"

כ-500 בני אדם נענו לבקשת אחיו של סמל שלמה רינדנאו, שעלה מארה"ב לישראל ונהרג אתמול באסון הרימון, והגיעו לבית העלמין כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה

מאות בהלווית החייל: "תודה שהיית אח שלי"
  (צילום: רועי עידן, ynet)

מאות ליוו היום (ב') למנוחות את החייל שנהרג באסון הרימון אתמול בצפון רמת הגולן שלמה רינדנאו ז"ל.

"שלמה היה חייל בודד שנתן את כל כולו למדינת ישראל. אני פונה לציבור שיבואו כמה שיותר אנשים לבית העלמין לחלוק לו כבוד אחרון". כך ביקש הבוקר ג'ף רינדנאו, אחיו שלמה. הציבור נענה לבקשת האח וכ-500 בני אדם, בהם בני משפחה, חיילים ואזרחים רבים, הגיעו לבית הכנסת אור יצחק שביישוב נצר חזני כדי ללוות את שלמה בדרכו האחרונה.

הוריו, מרדכי ומינדי, נחתו הבוקר בישראל והגיעו להלוויה. ראש המועצה האזורית נחל שורק, אלי אסקוזיזו, נעתר לבקשת ההורים השכולים ואישר לשמור להם שתי חלקות קבר לצד בנם שלא ייקבר בחלקה צבאית. אברהם, אחיו הבכור של שלמה ז"ל, ספד לו: "אח שלי הקטן שוכב פה. אח שלי הקטן היה מלא חיים ותמיד חייך, אף פעם לא התלונן. היה הקטנצ'יק של המשפחה. הוא אמר לי 'אני הולך להתגייס'. הוא רצה להגיע לפה ועכשיו הוא פה כי הוא שירת את כולנו. ועכשיו הוא נהרג".

(צילום: רועי עידן/ynet)

"אתה התינוק של כולנו, ואיכשהו הכי בוגר מכולנו ביחד", אמרה האחות יוכבד. "היית חכם מעבר לשנותיך, ואיזה לב שלמה… איזה לב. אהבת את כולנו כל כך. אני כל כך מצטערת על מה שקרה לך. חשבתי שתהיה בטוח בכל מה שתעשה כי אתה היית כזה עצמאי. שלמה, לימדת את כולנו להיות בעלי לב פתוח וטהור. כולנו יודעים שאתה צדיק כי היו מכשולים והתגברת עליהם. אנחנו אוהבים אותך כל כך. אתה חלק מלבנו ותמיד תהיה. תודה על שהיית אח שלי".

אח נוסף, ג'פרי, סיפר: "משפחתנו זכתה לתשעה ילדים. בגיל שנתיים הצטרפתי כבן מאומץ. הייתי בכל השמחות של המשפחה וגם היום באסון הזה. שלמה הגיע לישראל בעקבות ארבעה אחים ושתי אחיות שעשו שירות לאומי. הוא תמיד רצה לעזור לאנשים. הוא אמר לנו תמיד: 'אני רוצה ויכול לעשות הרבה יותר'. הוא בחר להתגייס כחייל מהמניין לשלוש שנים. שלמה, תמיד חייכת והיית שם עבור כולם, בלי שאלות. שלמה, בתור אחיך הגדול תמיד תהיה לנו דוגמא למופת ולהערצה".

התחקיר נמשך

שלמה רינדנאו בן 20, עלה לארץ לפני כשנתיים מניו ג'רזי בארצות הברית ליישוב נצר חזני. הוא הותיר אחריו זוג הורים ותשעה אחים ואחיות, שחמישה מהם עלו לארץ גם כן כדי להתגייס ושירתו כלוחמים בצבא. "שלמה היה בחור יפה תואר עם חיוך ביישני שתמיד היה על פניו", סיפרו ביישוב. "הוא התנדב בטיפול וגידול כלבים בתפוח שבשומרון לפני שהתגייס".

 

מתחקיר ראשוני עולה כי סמוך לשעה 7:10 הגיע ג'יפ הסיור הממוגן ממשימות פתיחת ציר שגרתית בגבול עם סוריה, לקרבת המוצב שאותו חוצה כל מבקר במרגלות החרמון. טפאש והחיילים שברכב ניהלו שיחה, ובשלב מסוים, כשהג'יפ עצר צמוד למוצב, הנהג יצא ממנו, אחז רימון רסס בידו וצעד לכיוון דלת המפקד. הוא הקיף את חזית הג'יפ. כאשר דלת המפקד נפתחה, טפאש הנהג חזר לאחור ואז התפוצץ הרימון.

בזרוע היבשה ובפיקוד הצפון הוקם צוות בדיקה מיוחד בראשותו של מפקד חטיבה 3, אלוף משנה יואב ירום, לחקור את נסיבות התקרית. תחילה עלה חשש שמדובר בהפעלת מטען חבלה בנסיבות חבלניות, אך לאחר סריקות ובדיקות שנערכו נשלל כיוון זה. בצה"ל מנסים לתשאל את שני החיילים שהיו בחלק האחורי של הג'יפ ונפצעו קל, ובמקביל בודקים את הרקע של הנהג. כמו כן, נבדק מדוע החזיק הנהג ברשותו רימון בניגוד לפקודות ולמקובל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו