הרב גורדין: "לו היה לי אומץ הייתי קורע הבוקר שתי קריעות"

הרב גורדין: "לו היה לי אומץ הייתי קורע הבוקר שתי קריעות"

הרב עמיחי גורדין מביע זעזוע מהיחס המופנה כלפי רבנים בימים האחרונים: "מה לנו להלין על ביזוי התורה כשחבר כנסת מוערך מאוד מהבית היהודי קורא לרב העיר שוהם ׳גבר גבר׳?"

author-image
"לו היה לי אומץ הייתי קורע הבוקר שתי קריעות"

הרב עמיחי גורדין, מרבני הר עציון, מביע זעזוע מהיחס כלפי הרבנים העולה בימים האחרונים בעקבות הסערות השונות ואומר כי חוט אחד עובר ומקשר בין כל המתקפות עליהם. דבריו של הרב גורדין מגיעים בעקבות שתי כתבות שפורסמו הבוקר (שני) ב'סרוגים'.

"שתי כתבות הופיעו בדף הבית של 'סרוגים'. באחת כינה הרב אבנר פורת את הרב בני לאו בתואר דוקטור לאו ובשניה כינתה ג׳ודי שלום ניר מוזס את הרב יעקב אריאל, אחד מזקני רבני הציונות הדתית, בתואר טיפש ועלוב. יש קשר ישיר בין הזלזול ברב קהילת הרמב"ן הרב בני לאו, לבין הביזוי של רב העיר רמת גן", מסר הרב גורדין ל'סרוגים'.

בדבריו, מבקש הרב גורדין להזכיר כי "רבנים הם רבנים בגלל תורתם ובגלל תפקידם ולא בגלל שנוח לנו עם הדעות שלהם. גם כשרבנים טועים (והם, כמו כל בן אנוש גם טועים) הם נשארים רבנים שחובה על כולנו לכבד".

הרב גורדין מותח בקורת גם על חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי ואומר: "מה לנו להלין על ביזוי התורה כשחבר כנסת מוערך מאוד מהבית היהודי קורא לרב העיר שוהם ׳גבר גבר׳. מה לנו להלין על הגברת מוזס כשאנחנו עצמנו מזלזלים ברבנים שחולקים עלינו".

"לו היה לי אומץ", אומר הרב גורדין, "הייתי קורע הבוקר שתי קריעות. אחת על ביזוי רב העיר רמת גן ואחת על הזלזול ברב קהילת הרמב"ן. 'תורה תורה חגרי שק'".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
אויי כמה שכבודו צודק ועוד בימים אלו שמידת הדין מתגברת!!!
| 18-07-2016 14:21
שים לב למה אתה חרד ומתי !!
יהודה | 18-07-2016 16:20
זה שאתר בשם "סרוגים" נותן במה לביזוי רבנים - על זה היה דווה ליבנו !!! זה שרצים אחר תקשורת ההמונים ולא חסים על כבוד התורה - על זה היה דווה ליבנו !!! זה שחבר כנסת רץ לכל מקרופון ומדבר שטויות - על זה היה דווה ליבנו !!!! זה שבכלל שותפים לקירקסאות (גב האומה) - על זה היה דווה ליבנו !!! ואולי הקשה מכולם - מי שמתיימר להיות בראש ה"בית היהודי" שקם על חורבות המפז"ל שקרס בגלל שלא ידעו מה ולמה אנו הולכים, צועק מעל כל בימה שהוא מייצג את הציונות הדתית - אולי יוכל להסביר לנו מהי "ציונות דתית" הרי בגלל הבעיתיות הגדולה שאי הבנת החיבור יש זרמים שלמים ביהדות שמתנגדים לה (חב"ד) באופן יפה ומופלא העלה שר החינוך את יהדות ספרד ורוצה לתת לה מקום של כבוד - אבל אולי כדאי שגם יקשיב למה שהם אמרו כדאי שגם במסגרת לימודי ההיסטוריה המחודשים - יבדוק מי הם מבשרי הציונו ואיך בכלל התחיל הדיון בציונות המעשית ???? ואז יוכל לומר בפה מלא את מה הוא בדיוק מייצג !!!
הבלים
| 18-07-2016 14:49
רב איננו רק תואר, מדובר בדרך חיים. אם גוי יעמוד במבחני רבנות הוא עדין לא יהפוך לרב. אפשר גם להיות 80 שנה כוהן גדול ולסיים כצדוקי.......
האם גם כשבני לאו יזם את 929 עם תמונות התועבה ודברי
אפרת | 18-07-2016 14:45
הכפירה שבו, גם חשבת לעשות קריעה, או שזה לא דבר מספיק חמור בעיניך?
2
מי זה הד"ר הזה
מצביע בנט לשעבר | 18-07-2016 14:53
רק שלא מתאים לך אתה מוחה על ביזוי ת"ח, אבל לבזות ת"ח מהצד השני מותר לכן מחול לכם (לכם-לכל הגושניקים)
3
ד״ר הוא ציון לשבח למי שמחלל את ה׳ ומבזה את התורה
ההמום | 18-07-2016 14:53
והמבין יבין
4
מדוע כבודו אינו...
| 18-07-2016 14:59
מדוע כבודו אינו כובל על הדרך הבזויה שהרב בני לאו יוצא נגד רבנים בצורה פומבית בתקשורת כבר שנים? אני עדיין מזועזע מכך שהוא יצא נגד הרב אבינר לפני יותר מ5 שנים. מדובר באחד פוסקי הדור http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4035902,00.html למה לא להרים טלפון? זה לא מקטין את היחס של כל הציבור (ובתוכו גם הציבור שלנו) לרבנים ולפסיקותיהם ?
5
יחי אדונינו מורינו ורבנו הרב שיינברג
| 18-07-2016 15:04
"רבנים הם רבנים בגלל תורתם ובגלל תפקידם ולא בגלל שנוח לנו עם הדעות שלהם. גם כשרבנים טועים (והם, כמו כל בן אנוש גם טועים) הם נשארים רבנים שחובה על כולנו לכבד". מהיום כולנו תלמידי הרה''ג כ''ק הרב שיינברג שליט''א
דברים כהלכה ומילים כדרבנות למי שלא מבין
יאיר | 19-07-2016 8:09
מה תפקידו של רב. ואם הוא טועה טעויות כאלה הוא לא ראוי לתואר רב
מעולם לא למד לרבנות ולא הוכתר לרב.
הוא לא היה רב--- | 18-07-2016 17:29
בזמנו החופשי והפנוי (ומסתבר שהיה לו הרבה) הוא נהג לפגוע ללא אבחנה בנשים ... טעה- והוא משלם וישלם על כך...
ל7
| 18-07-2016 16:54
תקח את הכדורים.
6
בני לאו
י | 18-07-2016 15:10
בלי רב...
7
איזה שטויות!!
אברהם | 18-07-2016 15:16
בני לאו דיבר במפורש דברים נגד ההלכה - אז הוא לא רב!! היהדות אינה כוללת את הרפורמים, הם יהודים אך זה לא יהדות. כמו שנצרות אינה חלק מהיהדות, גם יהודי אחד יחליט להתנצר. היהדות כוללת נאמנות מוחלטת לתורה מן השמים, ולמעמד הר סיני. ורב שמסוגל לומר כאלה דברים - אז הוא פשוט לא רב!! וכ"כ עצוב שאתה משווה בין היחס אליו ליחס לרב אריאל. אין לי שום דבר נגד בני לאו, אך הוא לא רב. וחשוב להדגיש זאת, כדי שאחרים לא יטעו שדבריו הם עמדת ההלכה. ולא חרבה ירושלים אלא על שהשוו בה קטון וגדול, וזה בדיוק מה שקורה בימינו. כשבנט, שאמר על הרפורמים שהם חלק מהשבעים פנים של התורה - אומר לרבנים שדבריהם אינה עמדת הציונות הדתית, ובדבריו הוא חושף את קלונו, וקלון הציבור שבחר בו - ברבים.
8
ומה עם הפגיעה ברב יגאל לוינשטיין?
ליבנה | 18-07-2016 16:10
וחוץ מזה, בני לאו איננו רב.
9
"הרב" בני לאו מסופקני אם הוא מעורר אצל מישהו יראת רב...
| 18-07-2016 18:16
או שאפשר לומר כך, יש רב אנשים ויש רב עם ה'
10
אף פעם לא כיבדתם את התורה ולא את לומדיה
| 18-07-2016 18:17
הציונות הדתית קידשה את האדמה ושכחה את התורה ולומדיה בסופו של דבר תקומו על רבניכם תבוזו להם, אממ סליחה זה כבר קורה אצלכם...
מריבות הרבנים אצלינו הן כשלום ודבש לעומת אצל החרדים
יוסי | 18-07-2016 23:09
ואגב לרב גורדין אני חשבתי שאתה מתכוון לקרוע על ההתקפות כנגד הרב קרים והרב לווינשטיין
11
כל כך צודק הרב, אפשר לדון ולהתוכח אך חייבים כבוד לרבנים
הר המורניק | 18-07-2016 20:50
1
12
והמבין יבין...
LEON | 18-07-2016 21:00
ישעיהו פרק כח כִּי כָּל שֻׁלְחָנוֹת מָלְאוּ קִיא צֹאָה בְּלִי מָקוֹם: ס (ט) אֶת מִי יוֹרֶה דֵעָה וְאֶת מִי יָבִין שְׁמוּעָה גְּמוּלֵי מֵחָלָב עַתִּיקֵי מִשָּׁדָיִם: (י) כִּי צַו לָצָו צַו לָצָו קַו לָקָו קַו לָקָו זְעֵיר שָׁם זְעֵיר שָׁם: (יא) כִּי בְּלַעֲגֵי שָׂפָה וּבְלָשׁוֹן אַחֶרֶת יְדַבֵּר אֶל הָעָם הַזֶּה: (יב) אֲשֶׁר אָמַר אֲלֵיהֶם זֹאת הַמְּנוּחָה הָנִיחוּ לֶעָיֵף וְזֹאת הַמַּרְגֵּעָה וְלֹא אָבוּא שְׁמוֹעַ: (יג) וְהָיָה לָהֶם דְּבַר יְקֹוָק צַו לָצָו צַו לָצָו קַו לָקָו קַו לָקָו זְעֵיר שָׁם זְעֵיר שָׁם לְמַעַן יֵלְכוּ וְכָשְׁלוּ אָחוֹר וְנִשְׁבָּרוּ וְנוֹקְשׁוּ וְנִלְכָּדוּ:
13
איך תה משוה בין בני לאו שהוא אחיין הרב לאו לרב אריאל
מתחבר ומתחנף לבליץ החילוניי | 18-07-2016 21:18
לא כל מי שיש לו איזה בחינה או שתיים עושה אותו תלמיד חכם בעל שיעור וזה לא נותן לו תכח לשנות תתורה האלוקית ודאי לא לעזור לטומאה באמצע שלמבליץ תיקשורתי. דר בני לאו ממציא דעות שלא כתובות בתורה ונותן גב לאלה שעושים ציד מחשבות ומשטרת מחשבות במסגרת מלחמת הדת בין דת החולניות האמריקנו צרפתית שכבשה תמדינה לתורת ה. הוא גם משוחד כי יש לו אח סוטה שמתלבש כמו אשה ותועבה וזה נובע מהחינוך המעורבב של אבא שלו המזכיר של דיין נפתלי לביא זה שנפלי לביא הציל תרב לאו והוא צאצא של גדולים לא עושה את לאו צודק. הרי מי שראה סרטים שלהם עצמם על משפחתם רואה מאיפה זה בא הם בעצמם אומרים שהיה להם חינוך פתוח ואז בא אחד שנראה פתוח ולא ״חשוך״ ...ובונה תורה חדשה....בשם שם משפחתו וכו.זה התוצאה של חינוך פתוח גם זבלת הגויים וגם יהדות. מקבלים ערבוביה. כשתקף הדר את רבו כבוד הרב הגאון טאו הוא כבר אמר שהוא רוצה עולם פתוח והוא אוהב פיסופיה וחכמות וכו. זה גרםלעצמו לפתוחנבדרך חדשה , ולחשוב שהוא מאן דאמר בלי להתבטל לגדולים ממנו ועוד נקרא לעצמו ראש קהילת הרמבן ועל ידי תואר זה קיבל כח להחשב משהו על מנת להשפיע רצונותיו.הרמבן היה תומך בו.?....ה ירחם הבן אדם הזה מסוכן ליהדות מבפנים. ועוד שאלה: למה לכותב אין לך זקן ? לפחות לא מגולח לגמרי. הופכים לנורמה את הענין של רבנים בלי זקן.
14
מחילה
| 19-07-2016 0:54
תגובה פופוליסטית ולא לעניין. ד"ר לאו איננו רב, הוא איננו מחוייב לשו"ע. תרא קצת, תתבונן בדבריו, איך איתה כזה נאיבי? חלאס עם הגמישות המתייפיפת הזו. אתה מדבר כאילו ממקום 'אובייקטיבי' יש כאן שני צדדים. אין כאן! ד"ר לאו איננו יותר מד"ר! הוא יודע לדבר יפה, להסביר, ממש מותק. אבל לא יותר מזה. אוף. גושניקים. הרב עמיטל מתהפך בקברו. נמאס כבר. ישיבת הגוש כבר מזמן לא מה שהייתה. כבוגר הגוש אני מתבייש. תקרא מה שכתב מו'ר הרה עמיטל בחוברת 'התחברות'. אוף! די כבר!!!
15
דעותיו והתפלספויותיו של בני לאו מרתיעים אותי מלקרוא לו רב..
| 19-07-2016 12:31
האמת שזה בדיחה לכנות אותו רב או גרוע מכך, לכנות אותו רב זה לעג וביזיון התורה.
16
במקום שיש חילול ה' לא חולקים כבוד לשר החנופה ועם הארץ
דוד | 20-07-2016 21:47
המכונה שר החינוך בנט.