בנט הכריז מלחמה: "זה פשוט סדום ועמורה" - סרוגים

בנט הכריז מלחמה: "זה פשוט סדום ועמורה"

שר החינוך נפתלי בנט הצהיר כי הוא הכריז מלחמה על האפליה בין ספרדים לאשכנזים בציבור החרדי. "לא יכול להיות שבשנת תשע"ו יפלו בנות בגלל שהן ספרדיות"

author-image
בנט הכריז מלחמה: "זה פשוט סדום ועמורה"
  הכריז מלחמה. בנט (צילום: פלאש90)

יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, תוקף את הפרסומים על אפליה בין אשכנזים לספרדים בציבור החרדי בכל הנוגע לקבלת תלמידים בבית הספר ואומר כי הוא מתחייב להלחם בתופעה המכוערת הזו בכל הכוח.

"נתתי הנחיה חדה למנהל המחוז החרדי: לא אקבל את הסיפור של האפליה", אמר בנט בראיון לרדיו החרדי 'קול חי'. בנו הוסיף: "אני עוקב בצורה הרבה יותר הדוקה אחר ועדות הערר. לא יכול להיות שבשנת תשע"ו יפלו בנות בגלל שהן ספרדיות, זה פשוט סדום ועמורה".

"אני לא מקבל את זה, לא מוכן לקבל, אני אלחם נגד זה בכל העוצמה", הדגיש בנט. לדבריו: "יש כל מיני תרגילים שבעבר עשו – אני סוגר את הפרצות. להגיד לך שאני יצליח בצורה מלאה? – אני לא יודע אבל אני עובד על זה ובהחלט נתקדם".

התייחסותו של בנט לאפליה במגזר החרדי מגיעה ימים ספורים בלבד לאחר פרסום מסקנות ועדת ביטון שעסקה בהנחלת מורשת יהדות ספרד.

"ראיתי דבר חמור מאוד", סיפר בנט על המניעים להקמת הוועדה. לדבריו: "מאז קום המדינה, מערכת החינוך לימדה רק חצי סיפור. את החצי האשכנזי. שכחו ללמד הרבה מאד דברים כמו רבני יהדות ספרד והמזרח, כמו הפיוטים, כמו העליות מארצות צפון אפריקה, כמו נושא המעברות של ההתיישבות בגליל והנגב בשנות החמישים מיוצאי עדות המזרח".

"אפילו פה בירושלים תמיד מדברים על משכנות שאננים שיצאה מהחומות אבל שוכחים את השכונה המוגרבית שיצאה מאחורי החומות, למה? למה לא מגיע לנו להכיר את הסיפור המלא?", תהה בנט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אריה רוצה לשלוח אותו הביתה כמו ששלח את אלי, אז אריה לך לכל הרוחות, ואל תחשוד בכשרים על סמך בדיחות, החושדים בכשרים אתה ואלף כמוך כולם ילקו בגופם. כפי שהם דנים לכף חובה ידונו אותם לכף חובה.
| 11-07-2016 22:32
הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , והאמת הוא שכל דבריהם שקרים. והפרוצה מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני העו״ס ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם בהפצת שם רע ושקרים עליו. ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם לאחר שבגדה והוציאו ממנו גט, ולא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור ולבטל אותו, מהרגע הראשון שהכירו אותו, בלי סיבה, אשה ששוברת חפצים ואת הראש והאף והשיניים של ילדיה ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית הוריה, הם עשו הפסקת חשמל והביאו חתולים ודבורים, וזרקו את הילדים בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות. ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומדריכה את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל אחרי שכבר הודתה, היא מפיצה עליו שקרים, כדי לחפות על מעשיה, וממציאה שהוא אמר ולא אמר.
2
סדום ועמורה לא רעים הרי הגאים ממשיכים את דרכם
א.רון | 13-07-2016 23:28
תמהני .מה רע בסדום ועמורה ?. הרי המתגאים [סליחה,במה ? במשכב זכר ? מה יש להתגאות ? זו יצירת אומנות ??? ] שקבלו לגיטימציה גם בארץ הקודש ,ממשיכים את דרכי ההתנהגות של של אנשי סדום .