הרב גדעון פרל זכה בפרס מפעל חיים - סרוגים

הרב גדעון פרל זכה בפרס מפעל חיים

רבה של אלון שבות, הרב גדעון פרל, זכה בפרס מפעל חיים לרב קהילה של מרכז ברקאי. יו"ר הכנסת ושכנו לישוב שיגר ברכה מצולמת

הרב גדעון פרל זכה בפרס מפעל חיים
  (צילום: גיא טייב)

במודיעין נערך בשבוע שעבר טקס חלוקת הפרסים של מרכז ברקאי, וזאת במעמד סיום מחזור הלימוד של רבני הקהילות.

בפרס מפעל חיים לרב קהילה זכה הרב גדעון פרל רבה של אלון שבות וממקימי הישוב. מי ששיגר ברכה מצולמת לכבוד האירוע היה לא אחר מאשר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, תושב ותיק בגוש עציון.

"כמי שיכול להעיד על הנהגה רבנית באלון שבות במשך שני עשורים לפחות, אני חושב שהרב גדעון בהחלט זכאי לתאר הזה ויכול לשמש דוגמא לרבנים צעירים איך מנהיגים קהילה ואיך מגבשים קהילה ואיך פועלים כרב קהילה", אמר אדלשטיין. "בכלל למרכז ברקאי אני רוצה לומר שהפעילות הזו של הכשרת רבני קהילות מאוד חשובה למדינת ישראל. הבאנו איתנו המון דברים מהפזורה וזה לא אחד הדברים שבאופן טבעי נחת כאן בארץ. רב קהילה זה מושג שלפעמים חסר ומאוד חשוב שירבו רבני קהילות במדינת ישראל בבתי הכנסת בישובים ובשכונות. מי יתן שתזכו להכשיר עוד רבים".

הרב פרל עצמו תיאר כי הגיע לאירוע הענקת הפרס מבתי האבלים של משפחות מרק ואריאל. "אני פה ברגשות מעורבים. היום הייתי בבתי האבלים וליבי איתם. אל נקמות ה' ואנו תפילה שה' ייתן כוחות להתמודד עם האסון שנפל עליהם ועלינו", אמר הרב פרל.

הרב פרל תיאר כיצד החל לשמש כרבה של אלון שבות לאחר הקמת הישוב לפני כ-40 שנה כאשר היו בו משפחות בודדות ואט אט צמחה הקהילה והתפתחה לממדיה כיום עם כ-800 משפחות, ותיאר את ההתמודדויות של רב קהילה. הרב פרל הדגיש כי דמותו של הרב בר שאול רבה של רחובות עומדת לנגד עיניו בכל הקשור להנהגת קהילה.

הרב פרל אף סיפר סיפור השגחה פרטית מופלא שקרה לו ומלמד על הדיעתא דשמיא שיש לרב קהילה. "יום אחד אני יושב בבית ובאה אלי כלה, גיורת יתומה מאב. היא הכירה בחור ורוצה להתחתן אבל אין לה כלום", תיאר הרב פרל. "הבחור ישראלי ויכול להביא קצת כסף אבל הם לא ידעו מהיכן יארגנו חתונה. אנחנו יושבים בסלון וחושבים מאיפה ניתן להביא סיוע לזוג ולארגן עוד תרומה ופתאום מצלצל הטלפון. שלוש פעמים לא עניתי ובסוף אני עונה. על הקו יהודי שמספר: שלום הרב. אתה הרב השמיני שאני מחפש. יש לי חבר בלונדון שלומד חברותא עם אדם אמיד ועומד לחתן בן. הוא מחפש לתרום ליתום כי הוא לא מחתן את ילדיו ללא שתורם חתונה ליתום. מועד החתונה בדיוק באותו תאריך שהזוג שלפני ביקש להתחתן!. אמרתי לו קלעת בול. באתי לזוג ואמרתי: יש חתונה. זו ממש אגדה. אי אפשר להאמין אבל הקב"ה שולח לרבני הקהילות סיעתא דשמיא".

במהלך הטקס חולקו פרסים גם לקהילה וגבאי מצטיינים. בפרס קהילת מופת זכתה קהילת גבעות שבגוש עציון על שילוב בעלי מוגבלויות בקהילה, ובפרס הגבאי המצטיין זכה טומי בוק, גבאי בית הכנסת קהל חסידים במרכז ירושלים מזה עשרות שנים ויקיר ירושלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מזל טוב!
חיים | 10-07-2016 10:37
2
ברכות לגדעון פרל ה-רב1
הבר שלומית | 10-07-2016 11:57
כמי שהכרותינו היא על בסיס משפחתי, וקצת יותר, אני גאה שזכית להכרה בין יושבי קהילתך, הכרה בעשיית הטוב למען הזולת, בגיבוש חברתי הנדרש מאוד במקום זה ובעת הזו. הכרה זו ניתנה לאחר עבודה מאומצת ומסורה. מאחלת שנים רבות ופוריות, שלומית
3
חוץ מכבודם ממש לא נכון הצמד מילים מפעל חיים או חיים ציבוריים, זו עלילה והמצאה, שמסתמכים על בדיחה. בכלל בדיחה הרסו חיים של בן אדם, ועל כך הם יתנו את הדין.
| 10-07-2016 15:31
הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , והאמת הוא שכל דבריהם שקרים. והפרוצה מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני העו״ס ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם בהפצת שם רע ושקרים עליו. ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם לאחר שבגדה והוציאו ממנו גט, ולא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור אותו, מהרגע הראשון שהכירו אותו, בלי סיבה, אשה ששוברת חפצים ואת הראש והאף והשיניים של ילדיה ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית הוריה, הם עשו הפסקת חשמל והביאו חתולים ודבורים, וזרקו את הילדים בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות. ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומדריכה את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל אחרי שכבר הודתה, היא מפיצה עליו שקרים, כדי לחפות על מעשיה, וממציאה שהוא אמר ולא הבינה מהנאמר.