הרב שרקי ופרופסור כשר בדיון פומבי בת"א: האם אלאור עזריה (לא) צדק?

הרב שרקי ופרופסור כשר בדיון פומבי בת"א: האם אלאור עזריה (לא) צדק?

פרשת החייל היורה מחברון - אלאור אזריה הגיעה לדיון פומבי בין הרב אורי שרקי מ'ראש יהודי' לבין פרופ' אסא כשר, שניסח את הקוד האתי של צה"ל. צפו בדיון המעמק

author-image
הרב שרקי ופרופ' כשר: האם אלאור עזריה צדק?
  ראיונות עומק בראש יהודי. (צילום: נדב ליאור)

הרב והפרופסור בדיון פומבי בת"א: האם אלאור אזריה (לא) צדק?

אחרי שהפגישו לפני כחודש בין הפעילה הפמיניסטית אורטל בן דיין והרב אורי שרקי לדון בנושא "פמינזם מול מעמד האשה ביהדות", בחרו ב'ראש יהודי' תל אביב ללכת על פרשית אלאור עזריה ולנתח אותה היטב בעזרת שתי דמויות מוכרות וחלוקות מקצוות הקשת הישראלית: הרב אורי שרקי ופרופסור אסא כשר.

במהלך הדיון הסוער במיוחד שגרר השתתפות של הקהל החילוני והדתי שלא טמן ידיו בצלחת, סיפר הרב שרקי שיש להתנהג לטרור הפוגע באזרחים – בדרך הלחימה שלו. הפרופסור כשר נזעק וחלק עליו מכל וכל וטען שאין היתר לפגוע כלל בחפים מפשע, חרף הצורך הבסיסי של מלחמה בטרור שלגביו הוא מסכים.

צפו בדיון בין הרב והפרופסור

הפרופסור הביא דוגמה מהשואה. "הנאצים השתמשו בהרג עם, אז מה, אם יכולנו היינו משתמשים בזה גם נגדם ועושים להם רצח עם?!".

הדיון היה כחלק מסדרת הדיונים הפומביים שעורך מרכז 'ראש יהודי' בראשותו של ישראל זעירא במטרה לעצב את הטון הציבורי וליצור שיח ציבורי חדש, נקי, סבלני מחכים ומפרה בעזרת דיוני עומק פומביים המפגישים בין דמויות מפתח בציבור הישראלי, הנועדות לדיון רב תחומי במגוון נושאים אקטואלים השנויים במחלוקת ציבורית.

בסופו של הדיון הסוער נפרדו הרב והפרופסור בחיוך. גם אם לא מסכימים, אבל מבינים זה את זה יותר.

נציין כי ב"ראש יהודי" מתקיימים כל השנה שיעורי ערב המיועדים לקהל חילוני צעיר הנחשף לעולם היהדות בדרכי נעם. שיעורו של הרב אורי שרקי הוא חלק מהתוכניה העשירה הכוללת שיעורים בנושאי מציאת זוגיות בעיר ללא הפסקה, פרשת שבוע, צמחונות, ותורת הרב קוק.
20160704_212159

(צילום: נדב ליאור)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
חלק ניכר מהערבים - מחפים_על_פשע ולא חפים מפשע.
יהודי מאמין | 07-07-2016 12:21
אם בפועל אם "בהבנה" לפעולות נגד יהודים גם כשלא מבטאים זאת בפומבי מטעמים מובנים. אין ביניהם אפילו עשירית פרומיל שמשתווים לאססכולה של הפרופסור הכשר. שנסמך על חוקות הגויים.
2
אסא טרף, כתב את 10 הערכים של צה"ל וביניהם טוהר הנשק !!
| 07-07-2016 14:36
הערך הארור "טוהר הנשק" ע"פ הפירוש השמאלני בה הוא מוצא לפועל, גרם להרג יהודים רבים !!!!! אסא טרף ישלם ביוקר על תרומתו לפשעים נגד העם היהודי !!!!
3
למה אנשים דתיים בדרך כלל יותר תוקפניים ואלימים?
התוהה | 07-07-2016 15:05
האם זה בגלל שאלוהים בתנ"ך פועל בדרך כלל באלימות?
4
ל 3 ה' הוא מקור הטוב!
מלכי | 07-07-2016 18:59
א. מעניין, היכן נמצאת יותר אלימות בנוער? במי בתי הכלא מלאים? ב. זה שיש פרופסורים נשאים המדברים "אהבה" זה לא מעיד על "אמת" ראויה! בעומק השיטה, כשמדברים רק "אהבה" ולא יודעים להלחם ברוע באמת, ובפועל, הרוע מתגבר ומתחזק. זו הסיבה שהמאפיות שולטות בעסקים ובתחומים רבים ולא מצליחים למגר אותם. זו הסיבה שכבר עשרות שנים אנו לא מנצחים במלחמות!!! מקסימום תיקו!!! ה' הוא מקור החסד והטוב. התנ"ך הוציא את האנושות מאכזריות ואלילות והביא את המושגים של מוסר, צדק, יושר, צער בעלי חיים... ה' הביא לעולם תורה מאוזנת של אהבה ויראה. מי שהולך עם נטייה יתרה לחסד ולאהבה, בונה סולם ערכים עקום הנראה חיצונית יפה, נשמע טוב, אך בפועל מפר את האיזון המוסרי ומגדל ומטפח את הרוע בעולם.
5
מה זה נותן פגישות כאלה? שכל אחד יגיד את שלו? נו...
ניסים | 07-07-2016 22:17
6
תשובה ל-3
מאמין | 09-07-2016 20:46
ה'אלימות' של הדתי היא, תמיד, כנגד עוולות, וככורח להלחם ברע בדרך היחידה הקיימת, מתוך שאיפה לשלום עולמי בסוף התהליך, שיכלול את מפנימי קשת הערכים הנוספת על פי היהדות. רון מייברג ורן אדליסט - שמאלניים ולא דתיים - ראיינו את אחד מהמובילים של השמאל בשנות ה-80 האומר שלמד ממשה רבינו 'להלחם, ולהרוג, כמענה לרוע גרוע מכך'. הפצפיזם שאתה אולי דוגל בו משמעו או העדר עמדה כלשהי ואז אין על מה להלחם (ואתה לא מצפה מהדת להיות חסרת ערכים נוסח ג'ון לנון, נכון?) או עם ערכים אבל בלי נכונות להאבק עליהם כך שהרע יימצא מסתייע. אמונה בערך מוחלט כלשהו גם לא דתי ונכונות להלחם עליו מובילה בהכרח לאלימות קשה מזו הדתית (עיין ערך מאו צ'ה טונג, סטאלין, פול פוט). עצם הקביעה על אלימותם של הדתיים היא הכללה גסה; לפני הקמת המדינה שנהגתה בידי חילוניים כהרצל וז'בוטינסקי לא מצאנו אלימות אצל דתיים. האלימות התנ"כית לא הייתה משהו חריג בעולם העתיק. שנאת דת היא לא כיוון סבור לבחינת הדתיות. תשתדל להיות מאוזן יותר להבא. בהצלחה.
7
זכרון כואב
מתגייס עם טראומה | 10-07-2016 17:03
הדבר הכי כואב בטירונות בט"ר זיקים עבורי בשנת תשס"ט היה לקבל את הקוד האתי של צה"ל, שלא יאמן איך הצליח לא לכלול בו את האמירה הבנאלית ' מטרתם של כלי הנשק הצה"ליים הינה הריגתם של אויביה של מדינת היהודים, במידה והדרג המדיני יחשוב זאת לכורח' - מינימום שגם שמאלן -קצה ובלבד שאינו פציפיסט היה חותם עליו, אבל, זה לא מופיע בקוד. זה לא נשמע ולא נקרא כמו מסמך של לוחמים למוות אויביהם בכדי שיחיו אחיהם ללאום. ומי מדבר על מטרתו של הלאום לאור ערכי הנצח של עם התנ"ך, משהו, כלום. חומץ בן יין. סביו היה תלמיד של הרוגאצ'ובר וציוני גדול - רבי מנחם כשר ז"ל. כואב.