בעקבות התבטאות לפיד, שטרן איים לפרוש - סרוגים

בעקבות התבטאות לפיד, שטרן איים לפרוש

בעקבות ההתבטאות של לפיד, כי הוא מקפל את המלחמה למען השוויון בנטל, אומר ח"כ אלעזר שטרן "אם יגידו לי שיש הסכם כזה, אין לי מה לחפש בפוליטיקה"

בעקבות התבטאות לפיד, שטרן איים לפרוש
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד, הודיע כי אם לא יקודם עניין השוויון בנטל בממשלה הבאה, אין לו מה לחפש בפוליטיקה.

בראיון לאראל סג"ל בגלי צה"ל, התייחס אלעזר שטרן לאמירתו של לפיד אתמול "השוויון בנטל כבר לא יהיה על השולחן הלאומי יותר, כעת הוא נמצא בבג"צ ואקבל כל מה שבג"צ יקבע, בין אם הוא יקבל את העמדה שלנו ובין אם הוא יקבל את המתווה של הממשלה הנוכחית. הנושא לא יהיה על השולחן שלנו אם נרכיב את הממשלה הבאה", אמר לפיד נחרצות.

בראיון אמר שטרן כי הוא מקווה שהתרחיש שהעלה לפיד לא יתקיים. "אני חושב שהשוויון בנטל, לא יהיה בהחלטת בג"צ, אני אומר את האמת, אם בג"צ אומר זה עניין של המחוקק והוא לא מתערב, אז נחזור לערכים שלנו, והשוויון בנטל יותאם למה שצריך להיות. אנחנו הגשנו את הבג"צ, אנחנו לא יכולים להגיד אנחנו מגישים את העתירה ולא מכבדים את הפסיקה. אי אפשר להתעלם מזה שעברו שלוש שנים מאז, ונעשו דברים והחרדים משתלבים בצבא ובעבודה.

אראל סג"ל שאל את שטרן, מה קורה אם בג"צ פוסק שהוא לא מתערב בנושא השוויון בנטל, האם זה אומר שאתם מפסיקים להתערב בזה? בג"צ עושה ליאיר לפיד את העבודה?

אנחנו מאמינים שהוא יחזיר את זה לאן שהוא היה. בגלל הקושי של הכנסת הנוכחית, לקבל החלטות בנושאים הכי רגישים, אני בונה על בג"צ ולא על הכנסת. אני כחבר כנסת אומר לכם, לצערי הרב בכאב גדול, בכנסת הנוכחית בנושאים של דת ומדינה אני סומך על שני גופים הקב"ה ובית המשפט העליון.

כשאני בקואליציה, אני מקווה שלא נחתום על הסכם קואליציוני שיש בו סטטוס-קוו בנושא דת ומדינה. אם יגידו לי שיש הסכם כזה, אין לי מה לחפש בפוליטיקה.

לפיד חוזר בו ומבהיר

במקביל לראיון עם שטרן בגלי צה"ל, פרסם יאיר לפיד הודעת הבהרה בדף הפייסבוק שלו, בו הוא מסייג את דבריו אתמול: "למי ששאל – צריך כנראה להבהיר את הברור מאליו: יש עתיד לא ירדה ולא תרד מהשוויון בנטל. אנחנו אלה שהובלנו אותו, אנחנו המפלגה היחידה שעדיין נאבקת עליו בבג"ץ, אנחנו מאמינים שזו הדרך הנכונה לשילוב בין כל חלקי החברה הישראלית.

אתמול שאל אותי על כך מישהו ואמרתי שלדעתי זה לא יהיה על שולחן הממשלה הבאה. הכוונה הייתה כמובן שלהערכתי אנחנו ננצח בבג"ץ, לא לכך שנוותר על עקרונותינו. 

החרדים צריכים לדעת שלא מדובר בנסיון להתנכל להם או לאורחות חייהם חלילה, אלא בצורך לכתוב חוזה ישראלי של חיים משותפים, שבו לכולם יש אותן זכויות וגם אותן חובות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
האם יש למישהו לחן למילים הבאות?
| 05-07-2016 13:16
זיג זג זיג זג זיג זג עדיפות למנגינה מקרטעת
2
מהרסייך ומחריבייך?
אודי | 05-07-2016 13:36
אלזר שטרן ה"דתי" הוא זה שנלחם לשוויון בנטל? עם דתיים כמוהו מי צריך חילונים?
3
שטרן למה אתה שם כיפה???????????????????????????????????
יצחק | 05-07-2016 14:05
4
לפעמים נדמה לי שהססמא של רוב בוגרי בה"ד 1 היא
עבד כי ימלוך | 05-07-2016 23:24
כשאני רואה ושומע אותו , התחושה מתחזקת. מילואימניק לשעבר.
5
שנזכה לראותך עושה זאת, הזקת די והותר
| 06-07-2016 3:24
6
כח בכבוד אלעזר שטרן
ניסים | 06-07-2016 8:41
שיויון הוא ערך חשוב ואין סיבה להתקפל לפני הגחמות החרדיות לו הסיבה היתה לימוד תרה גם אלעזר שטרן היה מקבל את זה אבל האמת היא שהסיבה אחרת וזו גם הסיבה מדוע החרדים אינם מתפללים לשלומם של חייל צה"ל
7
חרדים ומתחרדים, הגיע הזמן שתכירו בעובדה ההיסטורית
המוכיח | 06-07-2016 10:07
שאתם כת חריגה ביהדות ומתבדלת מחוקי מדינת ישראל. . מסלפים ומעוותים את הכתוב בתורה ובהלכה: שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל-מְלַאכְתֶּךָ. מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל תִּפְקְדוּ אֹתָם לְצִבְאֹתָם אַתָּה וְאַהֲרֹן: וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לִבְנֵי גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה: הרמב"ם כתב: "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת". וגם הדבקתם יהודים מזרחים וספרדים שנטשו כור מחצבתם. אתם מאיימים ללכת לגלות אם המדינה תחייב חייבי הגיוס לקיים את צו התורה והחוק ולעשות מלאכה. באמצעות השופר שלכם "המודיע" אתם מאיימים להקים "אוטונומיה בארץ ישראל" מנותקת מממשלת ישראל. אם יש שלטון וחוק במדינה התשובה חייבת להיות: א. רשתות "חינוך" של מפלגות חרדיות, ישיבות וכוללים יממנו עצמן. ב. לא לשתף אותן בקואליציות ממשלתיות ומקומיות. ג. לא לבנות ערים וישובים לחרדים בלבד. ד. לא לתת להם חלק בתפקידים רבניים ודתיים.
8
יש עתיד חרטה על דגלה את השוויון בנטל ואיש לא ייקח ממנה
ד | 10-07-2016 0:54
יש עתיד חרטה על דגלה את השוויון בנטל ואיש לא ייקח ממנה הייתי מצפה שגם חובשי הכיפור כולם ולא חלקם ישרת שלוש שנים מלאות בלי תירוצים!
9
שטרן צודק מקומו בבית איש חדל מעש
אחת העם | 11-07-2016 23:02
חדל שכל וטיפש. תעוף ויפה שעה אחת קודם.