הסוכנות היהודית לסרוגים: נמשיך לסייע ולממן את הארגונים הרפורמים

הסוכנות היהודית לסרוגים: נמשיך לסייע ולממן את הארגונים הרפורמים

בסוכנות היהודית מודים בעיקרי דו"ח מרכז ליב"ה: "הסוכנות היהודית רואה לנכון לסייע להכשרת רבנים רפורמים וקונסרבטיבים בעוד היא מממנת פעילויות אחרות של ארגונים אורתודוקסים בישראל"

נמשיך לסייע ולממן את הארגונים הרפורמים

סערת הרפורמים. אתמול הבאנו בסרוגים, דו"ח של מרכז ליב"ה שחשף כיצד הסוכנות היהודית הפכה בשנים האחרונות למקור כספי המסייע בצורה משמעותית לגופים רפורמים וקונסרבטיבים בארץ הן במיזמי גיור, הסמכת "רבנים", מימון של מוסדות, פעילות דתית ועוד.

בדו"ח מצוין שלגופים הקונסרבטיבים והרפורמים יש אחיזה חזקה בתוך הסוכנות היהודית. בבחירות האחרונות לחברי הקונגרס של ההסתדרות הציונית המהווים חצי מהרכב מוסדות הסוכנות היהודית, זכו הסיעות הרפורמיות והקונסרבטיביות ב-89 מתוך 145 מושבים. והסיעה הרפורמית "ארצה" מסרה לציבור: "תוצאות הבחירות מסייעות לנו לקבוע את ההשפעה שלנו במוסדות הלאומיים של ישראל – ההסתדרות הציונית העולמית, הסוכנות היהודית וקרן קיימת לישראל".

להורדת הדו"ח המלא – לחצו כאן

בתגובה לדברים, אומר לסרוגים יגאל פלמור, דובר הסוכנות היהודית כי הסוכנות היהודית תמשיך לסייע לכל יהודי. "מיום הקמתה בשנת 1929, מייצגת הסוכנות היהודית לארץ ישראל את העם יהודי על כל גווניו, בארץ ומחוצה לה."

"הנהלת הסוכנות היהודית מורכבת מנציגי כלל הזרמים בעולם היהודי, ובין חברי הנהלת הארגון וחבר הנאמנים של הארגון ניתן למצוא את נשיא מועצת רבני "ישראל הצעיר", מזכ"ל לשעבר של תנועת בני עקיבא העולמית, נשיאים לשעבר ומספר חברי הנהלה בהווה של איחוד הקהילות האורתודוקסיות בצפון אמריקה (ה-OU) וראשי קהילות אורתודוקסיות ברחבי העולם."

ליבה2

מתוך דו"ח ליב"ה על הסוכנות היהודית

תומכים בכל יהודי בכל העולם

על סוגית הייצוג והמימון הוא אומר: "הסוכנות היהודית תומכת בארגונים ומוסדות יהודיים רבים בארץ ובעולם, כולל כאלו המזוהים עם כל זרם מרכזי ביהדות. המימון אשר מועבר ע"י הסוכנות היהודית לזרמים השונים בישראל מיועד למלא צרכים אשר אינם מתוקצבים על ידי המדינה. בתי המדרש לרבנים של התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית אינם זוכים למימון ממשלתי להכשרת רבנים, בעוד ישיבות ומוסדות אורתודוקסיים אכן מקבלים מימון שכזה. על כן הסוכנות היהודית רואה לנכון לסייע להכשרת רבנים רפורמים וקונסרבטיבים בעוד היא מממנת פעילויות אחרות של ארגונים אורתודוקסים בישראל.

בין היתר, תומכת הסוכנות היהודית בפעילות של איחוד הקהילות האורתודוקסיות בצפון אמריקה (ה-OU) בקרב צעירים בישראל, וכן בפעילות של מועצת רבני "ישראל הצעיר" למען נשים עגונות ומסורבות גט. תמיכת הסוכנות היהודית בארגונים יהודיים—לרבות ארגונים אורתודוקסיים—בחו"ל מתבטאת בין היתר בשיבוץ מאות שליחים בבתי כנסת, בתי ספר ומוסדות אחרים בקהילות השונות, במתן סיוע כספי לאלפי צעירים יהודיים מהתפוצות הלומדים בישיבות ומדרשות בארץ במסגרת תכנית "מסע", בהכנסת תכנים יהודיים וציוניים לבתי ספר יהודיים, ובמתן בסיוע לאבטחת בתי כנסת ומוסדות קהילתיים אחרים."

"הסוכנות היהודית מאמינה בחיזוק הזהות היהודית של כל צעיר יהודי באשר הוא, ועל כן נמשיך לפעול בכל מקום בו נתקבל בברכה ע"י הקהילה היהודית המקומית, ובכלל זה בקהילות אורתודוקסיות, רפורמיות וקונסרבטיביות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בשביל זה הוא בא מברית המועצות?
סרגיי | 05-07-2016 13:08
2
הסוכנות היהודית מזמן הפסיקה למלא את מחויבויותיה
| 05-07-2016 17:52
3
שרנסקי העלה מליון גויים לישראל
מיכל | 05-07-2016 18:45
הביא לארץ רוסים גויים שונאי ישראל. זה סוכנות ביון קורא לעצמו יהודי שיתבייש לו