איך שגלגל מסתובב לו / תגובה לרב עמאר ולרב רוזן - סרוגים

איך שגלגל מסתובב לו / תגובה לרב עמאר ולרב רוזן

אכן, אין אני שייך לזרם "הממלכתי" המקדש את מעמד החלטותיה ופסיקתה ללא תנאי. על כל פנים בא הראשון לציון רבה של ירושלים הרב שלמה עמאר, וזורה לרוח את כל דרכו של הרב רוזן ומכון 'צומת' בפתרון בעיות שבת שונות על ידי גרמא

איך שגלגל מסתובב לו / תגובה לרב עמאר ולרב רוזן
  (צילום: Abir Sultan/Flash90)

רק לפני כחודשיים הרב ישראל רוזן יצא בהתנפלות על הדיינים הפועלים במסגרת בתי הדין של גיור כהלכה, ופקפק בכנות כוונותיהם ורצונם הטהור. הגדיל ידידינו הרב רוזן לכנותנו בתואר הלא מחמיא מבחינתו "רבני המודרן אורטודוקס" לאמור: הרבנים הללו אמסלם וחבריו עושי החדשות בארץ, ההנה הנם מקלי הדעת ומהמחפשים מודרניזציה בהלכה.

ובכן אני זועק זה שנים רבות כי המחדשים בהלכות גיור הם דווקא המחמירים, ולא עוד, אלא שבהחמרתם הם מרבים בנישואי התערובת הנגרמים בגינם כי הלה זאת לדעת: המחמיר בגיור מקל בהתבוללות. ולא עוד, שאין לנו בגיור שום מודרן או מודרניזציה, כי אם המשך מסורת פסיקה של הרבנות הראשית המקורית הרבנות של הרב עוזיאל וחבריו זצ״ל, לא זו מבית המדרש הליטאי חרדי ואנטי ציוני, שהשתלטה בהשתלטות עוינת על הרבנות.

אכן, אין אני שייך לזרם "הממלכתי" המקדש את מעמד החלטותיה ופסיקתה ללא תנאי. על כל פנים בא הראשון לציון רבה של ירושלים הרב שלמה עמאר, וזורה לרוח את כל דרכו של הרב רוזן ומכון 'צומת' בפתרון בעיות שבת שונות על ידי גרמא.

למקרא דבריו של הרב עמאר והוא לא היחיד, כמעט אפשר להתרשם שמדובר לא בפתרונות "מודרן אורטודוקסיים" אלא אולי רפורמים הנגועים בחילול שבת.

אין אני שמח בתקלת חבריי חלילה, וגם אינני אומר שיש לקבל את דברי הרב עמאר באופן מוחלט, והעיקר שכל אדם ישמע לפסיקת רבותיו בהלכה למעשה של דיני שבת, ובעיקר לא לבטל דעת שכנגדו בצורה הגורמת גם לפסילתו האישית, והאמת והשלום אהבו.

עם זאת, אין לקבל בשום פנים מלחמה חלילה במכון 'צומת' המציע פתרונות על פי ההלכה, שרובם ככולם נצרכים לצרכי החיים המודרניים למי שמחפש לשמור על ההלכה. אולם לגבי השימוש הפרטי והפרטני, יש תמיד להתייעץ עם מי שמבין בצורך ובאפשרות ההלכתית להזדקק לפתרונות מבית 'צומת'. ושלא תתפרש חלילה החלשת המכון היקר והחשוב הזה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הרב אמסלם איש יקר
רפי | 01-07-2016 15:04
וכוונותיו רצויות אך מעשיו אינם רצויים. הגיור שלכם הוא הוא ממש לא לפי המסורת והוא הבדיעבד של הבדיעבד. אתם מנסים לגרום לאנשים בכוח להיות יהודים ע"י הצעת "גיור ידידותי" בלי החובות המינימליות ובלי הסברים אמיתיים למה הוא בעצם יהודי ונותנים להם תעודה יפה עת מנת שכל אלו שיתחתנו איתם בעתיד, יישארו מחוברים ליהדות, אבל בפועל אתם מכניסים ערב רב לתוך עם ישראל שיחטיא אותו מבפנים. אותה התבוללות שאתם מנסים כביכול למנוע מבחוץ אתם מכניסים אותה פנימה. ברוח הקודש שלכם אתם בטוחים שכל מי שבא אליכם באמת רוצה גיור ולא מחפש רק להקל על חייו פה בארץ הקודש. ככה לא ישגעו אותם לא בחופתם ולא בקבורתם אך הם יוכלו להמשיך לחיות את חייהם כפי שהתרגלו אליהם.
2
רב לך!
מוטי | 01-07-2016 16:17
התואר לא מחמיא מבחינתך, לא מבחינת הרב רוזן. נפגעת, הבנו אז, לא צריך להעלות גרה להראות שאתה כשר
3
חכמים, היזהרו בדבריכם בבקשה
יעקב | 03-07-2016 9:31
אנחנו לא צריכים לדעת את כל המחלוקות בין הרבנים, עדיף שידברו בינהם מאשר לתקוף אחד את השני מול מסכי העולם