השרים התקפלו: הסכם הפיוס עם טורקיה אושר - סרוגים

השרים התקפלו: הסכם הפיוס עם טורקיה אושר

שרי הליכוד שהתלבטו, התקפלו והחליטו להצביע בעד הסכם הפיוס עם טורקיה, שאינו כולל את החזרת שלושת הבנים מעזה. רק ליברמן ושרי הבית היהודי בנט ושקד התנגדו

author-image
השרים התקפלו: הסכם הפיוס עם טורקיה אושר
  בנט מחבק את זהבה שאול לפני ישיבת הקבינט (יונתן זינדל/פלאש90)

הסכם עם טורקיה. שרי הקבינט המדיני-בטחוני אישרו את הסכם הפיוס עם טורקיה.

שבעה שרים תמכו בהסכם, בהם כל שרי הליכוד, ש"ס ו'וכולנו', מולם התנגדו שר הבטחון אביגדור ליברמן ושרי הבית היהודי – איילת שקד ונפתלי בנט.

קודם לישיבת הקבינט, עצרו רוב השרים באוהל המחאה של משפחתו של החייל שגופתו בידי החמאס אורון שאול הי"ד ושל אברה מנגיסטו הישראלי שמוחזק בידי החמאס. משפחתו הדר גולדין הי"ד לא השתתפה באוהל המחאה בכניסה למשרד ראש הממשלה.

עד אתמול, לא היה רוב ברור להסכם, כשהשרים כחלון, כ"ץ וארדן התלבטו האם לתמוך או לא. לאחר ישיבת הקבינט פרסם השר ארדן את החלטתו: ״לאחר מחשבה רבה ולבטים קשים, החלטתי לתמוך בהסכם הפיוס עם טורקיה.

חקרתי רבות סוגיה זו ולצערי הרב לא השתכנעתי שטורקיה יכולה לכפות על החמאס להשיב את חיילינו ואזרחינו לישראל, אך צודקים גם האומרים שמכתב הצד שצורף להסכם הפיוס ועוסק בסוגיית השבת בנינו מעזה, אינו מהווה התקדמות משמעותית בסיכוי להחזרתם, ולכן לאור דרישתי הקבינט ידון ויכריע בתוך שבועות על נושא תנאי אסירי החמאס וצמצומם כמנוף לחץ.

ועדיין בעיניי, להסכם הפיוס יש יתרונות ביטחוניים וכלכליים חשובים מאוד: ההכרה בפועל בסגר הימי שלנו על עזה והמחויבות הטורקית לשלוח סחורות לעזה רק דרך המעברים שבשליטתנו כל עוד מתקיים שקט ביטחוני מהרצועה. ברגע שלא יהיה שקט, לא יוכנסו משלוחי סיוע מטורקיה לעזה."

עוד הוסיף ארדן: "אין הסכמי פיוס מושלמים. ואכן, תשלום הכסף מרגיז ומתסכל, אך לתפיסתי אין בו באמת אמירה המצדיקה את פעילותם האלימה של פעילי הטרור שתקפו את חיילינו, אלא רק תשלום כספי במסגרת הסכם שנועד לשפר את מצבה של ישראל, בדיוק כפי שמדינת ישראל שילמה בעבר מחירים כואבים במסגרת הסכמים שנועדו להשיג מטרה חשובה, בין אם מדובר בהחזרת גופות חיילים או הסכם שלום. המחירים ששילמנו מעולם לא הביעו הסכמה או הצדקה לפעולות של צד שתקף אותנו, בין אם היה מדובר בחיזבאללה, בחמאס או במצרים."

Israeli minister of Public Security Gilad Erdan speaks with the parents of late Israeli soldier Oron Shaul outside the Prime Minister's Office, during a protest against the agreement with Turkey outside the cabinet meeting, in Jerusalem, June 29, 2016. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** משרד ראש הממשלה אורון שאול משפחה חברים הורים הצבעה טורקיה גלעד ארדן

השר ארדן לוחץ את ידי נציג משפחת שאול (יונתן זינדל/פלאש90)

משפחת גולדין: צעד לא דמוקרטי

 

בעקבות אישור ההסכם פרסמה משפחת גולדין הודעה בה נאמר: "אנו מביעים צער עמוק ואכזבה על ההחלטה שקיבלה ממשלת ישראל, לאשר את ההסכם עם טורקיה, מבלי לכלול את השבת בנינו הדר ואורון ובניגוד למה שהובטח לנו על ידי ראש הממשלה.

מדובר בהסכם שהוביל ראש הממשלה, בצעד לא דמוקרטי, אשר נוגד את הערכים הבסיסיים של צה״ל ומדינת ישראל מיום הקמתה של המדינה. ראש הממשלה הפך את חמאס לצד בהסכם באמצעות טורקיה, שלוקחת חסות על הארגון. בכך מעודד ראש הממשלה את הטרור מעניק פרס לחמאס.

אנו קוראים למקבלי ההחלטות להעמיד את נושא השבת גופותיהם של הדר ואורון על בסיס הומנטירי בראש סדר היום של מדינת ישראל. הערבית ההדדית והלכידות החברתית הם הרוח שבזכותה יוצאים לוחמינו למלחמות – ומנצחים בהן.

בכך מכריזה מדינת ישראל לחייליה ואזרחיה כי היא, השולחת אותם אל הקרב, מחויבת לגורלם ולהשבתם של החיילים הביתה."
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
חטא חמור מאד
| 29-06-2016 14:28
ברגע שייחתם הסכם עם טורקיה על זה . זה עוד צעד גדול על רמיסת כבוד עם ישראל . השם אלילי הכסף . נבואתי מתוך דעת תורה . כסף לא ייצא מיזה . וצפו מלחמה בעתיד . לא צריך להיות גאון בשביל זה . נא לראות את ספר מלכים בעניין אחאב ומלמתו בארם . וכייצד הנביא מוכיח אותו .מלכים א פרק כ
קראתי וכתוב שאחאב ניצח בגדול
| 30-06-2016 1:04
אפילו שאחאב והעם היו חוטאים. מוכנים לתת משהו סביר למען השלום אבל אם מבקשים יותר מדי האוייב יחטוף מכה שלא יקום ממנה . צריך סבלנות בחיים ולעמוד בניסיונות בעזרת השם בהצלחה.
ברחמים
| 29-06-2016 17:49
מקווה שאתבדה . לא בגלל האמת . האמת היא שאמרתי . אבל רחמיי על עם ישראל . ואנני חפץ שיילמדו בדרך הקשה.
חטא חמור
צבי | 29-06-2016 16:08
חטא חמור מאוד ואסור ביהרג ואל יעבור זה לחבק אשה זרה וזה מסכן את כל עם ישראל ולא רק את הכבוד הלאומי וזה חילול השם